Promo
Przy wymianie oleju nie rozbieram i nie czyszczę każdego elementu silnika po to aby wlać tam 5,5 L oleju. Wystarczy jak po odkręceniu
3 (trzech)
korków i
filtra z kuwety do której ściekł olej zlewam do kanisterka delikatnie powyżej
5 L oleju. Przy spuszczaniu oleju odkręcam nawet korek wlewowy oleju – lepsza cyrkulacja oleju (chociaż nieznacznie).
Spytasz, skąd wiem, że zleciało powyżej
5 L , mam coś podobnego i widzę ile z kuwety zlałem oleju:
https://allegro.pl/oferta/kanister-pali ... gLCEvD_BwE
W starym filtrze po odkręceniu też trochę zostaje. Na pewno też nie wszystko spłynie z najdrobniejszych kanalików silnika.
Następnie przy każdej wymianie oleju, jeszcze przed wlaniem nowego oleju
wymieniam również:
- uszczelkę aluminiową 12 x 22 x 2 (nr 92065) na śrubie 12 x 5 ( nr 92066-1174) którą dokręcam kluczem dynamometrycznym z siłą 15Nm;
- oring 20 x 2 (nr 92055-1146) na śrubie 18 x 9 (nr 92066-1394) którą dokręcam kluczem dynamometrycznym z siłą 20 Nm.
- oring 8 mm (670D1508) na korku spustowym 8 x 10 (nr 92066-1026) z komory sprzęgła który dokręcam również kluczem dynamometrycznym z siłą 20 Nm.
Dlaczego? …….. bo taki mam kaprys!
Licząc się z tym, że coś tego starego oleju zostało w silniku,
wlewam dokładnie 5,5 L oleju MOTUL 7100 4T 10W40 z czego:
- około 150÷200ml do nowego filtra;
- pozostałe około 5,3 L do silnika.
- Odpalam motocykl i czekam do załączenia się wentylatora, po czym gaszę VN2k.
Następnie demontuje Hypercharger Kuryakyn z filtrem K&N. Sprawdzam czy jest suchutko.
Jak do tej pory przez te wszystkie lata zawsze jest!
A skoro już zdemontowałem Hypercharger to profilaktycznie myję i nasączam filtr K&N czymś takim:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-myc ... 8573445416
Następnego dnia, po złożeniu Hyperchargera z filtrem K&N odpalam wypoziomowane moto.
1. Pracuje do czasu załączenia się wentylatora;
2. Gaszę silnik:
- po odczekaniu
2 min sprawdzam poziom oleju – jest powyżej ¾ części radełkowanej na bagnecie;
- p
o 3 min jest delikatnie
poniżej połowy części radełkowanej;
-
po 5 min na bagnecie
susza.
PRAWIE INSTRUKCYJNIE
!
Promo,
a u Ciebie wszystko na odwrót:
CYTUJĘ:
- „
1-2 minuty to faktycznie poziom oleju jest
zbyt niski”;
- „po ok
4 minutach jest prawie ok na bagnecie (
bliżej minimum niż max ale jednak jest);
- „dopiero
powyżej 5 minut olej
zaczyna schodzić z 'bagnetu'”.
Promo, to może Ty masz
inny silnik w swoim VN2k, może
nie z półsuchą miską olejową?
I może dlatego też w Twoim silniku wystarcza 4,6 L oleju.
Jak to powiedział marszałek Piłsudski: „
z racją jest jak z dupą, każdy ma swoją”.
Więc lej i wymieniaj tyle oleju ile Ci pasuje, sprawdzaj jego poziom również według tego jak Ty uważasz za stosowne. W końcu to Twój VN2k.
I NA TM KOŃCZĘ DYSKUSJĘ NA TEMAT ILOŚCI OLEJU SILNIKOWEGO w VN2k ORAZ TECHNIKI SPRAWDZANIA JEGO POZIOMU.