Post
autor: Tex66 » ndz mar 07, 2021
Instrukcja VN2k stanowi, że po spuszczeniu całego płynu chłodzącego poprzez wykręcenie śruby spustowej, odessaniu resztek płynu ze zbiorniczka wyrównawczego (zapasowego) należy:
1. Wkręcić śrubę spustową płynu chłodzącego;
2. Poluzować śrubę odpowietrzającą układ chłodzenia która jest na termostacie;
3. Wlać chłodziwo do chłodnicy, aż chłodziwo zacznie wypływać otwór poluzowanej śruby odpowietrzającej;
4. Dokręcić śrubę odpowietrzającą znajdująca się na termostacie układ chłodzenia;
5. Zakręcić korek wlewu płynu chłodzącego;
6. Uruchomić silnik motocykla i dokładnie go rozgrzać aż wentylator chłodnicy się włączy, a następnie zatrzymać silnik.
7. Sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku rezerwowym, w razie potrzeby dolać (potrzeba na pewno będzie).
8. Ponownie uruchomić silnik do czasu załączenia się wentylator, zatrzymać silnik, sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym i ponownie uruchomić silnik.
TYLE INSTRUKCJA
„I tak w koło Macieju” - trzeba tak kilka razy, tylko po co …………………
Zaproponowałem to co sam przetestowałem i nie było potrzeby kilkakrotnego rozgrzewania silnika i kilkakrotnego dolewania. Układ chłodzenia mieści instrukcyjnie 2,5 litra płynu chłodzącego i tyle trzeba wlać.
Przemeku
Teoretycznie do chłodnicy pod korek nie trzeba, wystarczy do zbiorniczka wyrównawczego, układ potrzebną ilość chłodziwa zassie ze zbiorniczka wyrównawczego a nadmiar do niego wyrzuci.
Tex66