Strona 1 z 2
Stuki w silniku na 2 cylindrze
: pn cze 08, 2020
autor: ciechan1970
Po wymianie oleju zauważyłem stuki na 2 cylindrze . Motocykl ma przejechane 19 tyś km. Ponownie został spuszczony olej zgodnie z książką serwisową . Motocykl pracował ok 2 godzin i wszystko było w porządku. Po zgaszeniu motocykla i ponownym odpaleniu po około 20 min problem pojawił się ponownie. Nie mam pojęcia co jest przyczyną dziwnej pracy silnika . Proszę kolegów o pomoc bo ręce opadają.
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: wt cze 09, 2020
autor: Wielebny Bolo
Wrzuć film, może coś wymyślimy, chociaż na odległość i beż stetoskopu to trudno coś wyrokować.
Najprostszy stetoskop to kawałek patyka o średnicy kilku mm, dł. około 300 mm. Może też być metalowy pręt lub rurka. Przykładasz jeden koniec na dół cylindra, na głowicę, górę i dół karterów. Drugi koniec do skroni w okolicy ucha. To pozwoli ci umiejscowić miejsce stuków i dalszą diagnozę.
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: wt cze 09, 2020
autor: ciechan1970
Stuki są przy pokrywie cylindra ma jest to metaliczny dzwięk jak by nie było smarowania . Robiliśmy różne testy ale to nic nie dało, widoczne banki powietrza w oleju przy kasatorach i chyba one są do wymiany
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: wt cze 09, 2020
autor: Wielebny Bolo
Kasatory raczej "cykają".
Ale z skąd bańki powietrza w oleju? Olej to nie piwo, nie pieni się.
Kasatory mogą się zawiesić od brudu. Nieraz wystarczy przepłukać ( ale trzeba wiedzieć jak). Nowe kosztują około 400 zł/szt. Są 2 na cylinder.
Odpaliłeś silnik z nie pełną wymianą oleju? czy jakiś syf wpadł ci do oleju?
19 tyś. to stanowczo za mało aby jakiś syf się wykluł w misce olejowej.
Jest taka możliwość że zapowietrzyłeś te kasatory ale to szansa 1:100000
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: śr cze 10, 2020
autor: Adam zielik
Wielebny kasatory 4 sztuki na cylinder. Ćwiczyłem temat na początku tego roku. Ceny u Zeusa z tego co pamiętam trochę niższe. Pasują też zamienniki z mazdy. Takie mam zamontowane jak na razie 2300 km zrobione i wszystko ok.
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: śr cze 10, 2020
autor: Wielebny Bolo
Oczywiście racja. Popierdzieliło mnie się z innym swoim Żelastwem z 2 zaworami w garnku.
Jeszcze jedno pytanie do Ciechana.
Czy ten olej zlany p tych 19 tysiakach to ty zalewałeś czy taki kupiłeś.
Bo jeżeli zlewałeś olej nie przez ciebie zalewany to prawdopodobnie był zalany gęsty olej celem zatuszowania awarii. Teraz wlałeś rzadki syntetyk i awaria daje o sobie znać.
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: czw cze 11, 2020
autor: robkas
Znajomy miał w VN2000 podobny przypadek, tj nagle po zimowej przerwie i wiosennym serwisie olejowym coś zaczęło mocno stukać. Zaprowadził do mechanika, tamten obsłuchał, poczytał zagraniczne fora VNa i tam mu jakiś mechanik polecił sprowadzić z USA i zalać jakiś specjalny preparat do płukania silnika, bo w tych modelach zdarzają się przypadki zatkania jakiegoś kanału olejowego. Powiedział też że jak po zalaniu chemii po godzinie pracy silnik nie ucichnie to już zostaje tylko rozbiórka silnika i mechaniczne czyszczenie. Trochę to trwało ale sprowadzili ze stanów ten specyfik, wlali i silnik po 15 minutach pracy na wolnych obrotach się całkowicie wyciszył. Pochodził jeszcze godzinkę, po czym znów wymienili olej i filtry. Od tamtego czasu cisza. Cała operacja tj, ten amerykański preparat, płukanie silnika, nowy olej i filtr kosztowało coś koło 600 zł
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: sob cze 13, 2020
autor: artix
Czytam z czystej ciekawości o hałasie z 2k i nie jest to pojedynczy przypadek, sporo ludzi zgłasza takie problemy. Jak widzę wymagane jest stosowanie tylko syntetycznego oleju, w razie hałasu, tak jak Robkas napisał, płukanka silnika i jedna lub dwie wymiany oleju. Na magistrali podającej olej na klawiaturę, są podobno jakieś mosiężne i nie wymienne filtry, które mogą się przypchać. Czyszczenie tylko po rozgrzebaniu silnika. W razie czego post nr.5
https://www.kawasakiworld.com/threads/v ... ise.50813/
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: sob cze 13, 2020
autor: ciechan1970
Wielebny Bolo pisze: ↑śr cze 10, 2020
Oczywiście racja. Popierdzieliło mnie się z innym swoim Żelastwem z 2 zaworami w garnku.
Jeszcze jedno pytanie do Ciechana.
Czy ten olej zlany p tych 19 tysiakach to ty zalewałeś czy taki kupiłeś.
Bo jeżeli zlewałeś olej nie przez ciebie zalewany to prawdopodobnie był zalany gęsty olej celem zatuszowania awarii. Teraz wlałeś rzadki syntetyk i awaria daje o sobie znać.
Tak po kupnie nie wymieniałem oleju. Zrobiłem to w tym roku i właśnie się to stało. Motocykl z pewnej ręki więc nie ma lipy. Mam nadzieję , że to tylko kasatory
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: sob cze 13, 2020
autor: Wielebny Bolo
No to czekamy na potwierdzenie "pewnej ręki". Nie zapomnij odezwać się po usunięciu awarii.
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: pt cze 26, 2020
autor: Promo
ciechan1970 pisze: ↑sob cze 13, 2020
Wielebny Bolo pisze: ↑śr cze 10, 2020
Oczywiście racja. Popierdzieliło mnie się z innym swoim Żelastwem z 2 zaworami w garnku.
Jeszcze jedno pytanie do Ciechana.
Czy ten olej zlany p tych 19 tysiakach to ty zalewałeś czy taki kupiłeś.
Bo jeżeli zlewałeś olej nie przez ciebie zalewany to prawdopodobnie był zalany gęsty olej celem zatuszowania awarii. Teraz wlałeś rzadki syntetyk i awaria daje o sobie znać.
Tak po kupnie nie wymieniałem oleju. Zrobiłem to w tym roku i właśnie się to stało. Motocykl z pewnej ręki więc nie ma lipy. Mam nadzieję , że to tylko kasatory
Czym było zalane wcześniej, czym zalałeś teraz? olej olejowi nie równy, z własnego doświadczenia wiem że 5100 nie sprawdza sie w tym motocyklu, polecam Liqui Moly
@edit: zresztą widzę że artix dokładnie opisał gdzie lezy problem
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: śr gru 16, 2020
autor: sebenty
Witam, jestem nowym właścicielem tego wspaniałego motocykla i mam takie pytanie (lupka przeszukana), otóż bardzo nie pokoji mnie stukanie (walenie ) w dolnej części silnika po lewej stronie ( sprzedający się zarzekał że tak ten sprzęt chodzi ) i z tąd moje pytanie , czy tak ma być , czy szukać mechanika? . Dzięki za pomoc
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: czw gru 17, 2020
autor: Wielebny Bolo
Z przodu silnika czy z tyły? a może na środku.
Są 3 łożyska do sprawdzenia. Wału i wałków wyrównoważających.
Przed i za wałem są wałki wyrównoważające, możliwe że któreś z ich łożysk jest wybite.
Stetoskop i do osłuchu.
Wał bym stawiał jako ostatnia możliwość. Skupił bym się na łożyskach wałków.
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: czw gru 17, 2020
autor: Tex66
Wielebny, Marku
Małe uściślenie, broń Boże żadne pouczanie.
Łożysk po lewej stronie silnika jest siedem (
7).
Łożyska po prawej stronie jest osiem (
8).
Nie wiem czy stetoskop coś da w tym przypadku jeżeli chodzi o łożyska gdyż cztery które mogą hałasować są w lewej połówce korpusu silnika od wewnątrz.
Równie dobrze może być problem z łańcuchem pierwotnym a może coś się posypało w koszu sprzęgłowym.
Sebenty
Nie wszystko należy przyjmować, że „
ten typ tak ma” gdyż tak nie jest.
Najlepiej porównać pracę silnika z innym
VN2k, może to tylko Twoje przewrażliwienie.
Czy to „
stukanie (walenie)” jak napisałeś jest gdy moto jest na neutralu czy podczas jazdy i kiedy się nasila?
Jeżeli natomiast coś się dzieje z łożyskami z korpusu silnika, skrzynią czy ułożyskowaniem wału to wiedz, że tanio nie będzie. Silnik z ramy i rozpoławianie.
Wymiana dwóch (2) łożysk z lewej strony silnika (
łożysko wałka zdawczego pulleya i łożysko dźwigni zmiany biegów) nie wymaga rozpoławiania silnika ale też nie jest prosta (
zwłasza pulley).
Jedno łożysko (
92046) wymienimy zdejmując tylko lewą pokrywę sprzęgła, pozostałe cztery (4) niestety po rozpołowieniu silnika.
Prawa strona to wymiana czterech (4) łożysk po zdjęciu dwóch pokryw (włącznie z pulleyem) i kolejnych czterech (4) po rozpołowieniu silnika.
Cała procedura w instrukcji serwisowej – rozdział od 9-9 do 9-43.
Pomocne powinno być zdjęcie które załączam.
Jest to mój ostatni komentarz, skutecznie się z tego już wyleczyłem.
Tylko dlatego, że dotyczy on
VN2k postanowiłem raz jeszcze coś podpowiedzieć.
Pozdrawiam
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: czw gru 17, 2020
autor: Whiteroman
Sebenty, mógłbyś to nagrać i zaprezentować? Poszedłbym drogą którą wskazał Tex a mianowicie wyciągnięty łańcuch pierwotny. Miałem coś podobnego w tym roku, kiedy po dłuższym postoju (ok.1 m-c) chciałem się przejechać i po uruchomieniu zimnego silnika właśnie z okolic lewej pokrywy odezwało się głuche, dość głośne i nieregularne stukanie które zanikało po lekkim dodaniu gazu. Po przejechaniu ok. kilometra dźwięk zanikł zupełnie i po powrocie pod dom, kiedy zagrzany silnik pracował na wolnych obrotach tego dźwięku nie było. Zaznaczam, że nie był to dźwięk kasowników hydraulicznych który jest cichszy i regularny i który u mnie się pojawia po dłuższym postoju ale zanika po kilku minutach pracy na postoju. Żeby było jasne - nie rozebrałem silnika i nie jestem na 100% pewien przyczyny tego dźwięku ale z dawnych lat pamiętam klekotanie łańcuchów sprzęgłowych w wyeksploatowanych motocyklach WSK lub WFM i to było coś zupełnie podobnego biorąc poprawkę na rozmiary silnika VN. Do znawców miałbym pytanie - czy oba ślizgacze między którymi pracuje łańcuch
sprzęgłowy pracują na sztywno (przykręcone na stałe do obudowy) czy też któryś pełni funkcje napinacza (za pomocą ciśnienia oleju lub sprężyny). W uzasadnieniu dla moich podejrzeń podam też, że jeździmy wspólnie z bratem na takich samych VN2000 (lokomotywy) i w jego egzemplarzu po dłuższej jeździe dźwięki wydobywające się spod pokrywy sprzęgła są znacznie cichsze. Być może czeka mnie właśnie wymiana łańcucha z ślizgaczami.
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: pt gru 18, 2020
autor: Wielebny Bolo
Chłe, chłe, chłe. Czujny jak kubański rewolucjonista
Tex66 pisze: ↑czw gru 17, 2020
Wielebny, Marku
Małe uściślenie, broń Boże żadne pouczanie.
Łożysk po lewej stronie silnika jest siedem (
7).
Chodziło mi o 3 łożyska najbardziej narażone na wybicie które pracują z masami nie wyrównoważonym.
Pozostałe pracują "tylko" z momentem obrotowym i obciążeniami punktowymi/liniowymi w zależności od typu łożyska więc ich trwałość jest znacznie dłuższa.
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: ndz sty 03, 2021
autor: piter78
Adam zielik pisze: ↑śr cze 10, 2020
Wielebny kasatory 4 sztuki na cylinder. Ćwiczyłem temat na początku tego roku. Ceny u Zeusa z tego co pamiętam trochę niższe. Pasują też zamienniki z mazdy. Takie mam zamontowane jak na razie 2300 km zrobione i wszystko ok.
Podpowiesz od jakiej konkretnie mazdy podchodzą?
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: pt sty 08, 2021
autor: Adam zielik
Kasatory stosowane były w mazdach od 121 po 626. Numer oryginału MJF 0112100 numer pod którym można go znaleźć w inter cars OP3001
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: sob sty 09, 2021
autor: piter78
Adam zielik pisze: ↑pt sty 08, 2021
Kasatory stosowane były w mazdach od 121 po 626. Numer oryginału MJF 0112100 numer pod którym można go znaleźć w inter cars OP3001
Dzięki
Re: Stuki w silniku na 2 cylindrze
: sob sty 09, 2021
autor: piter78
https://m.intercars.pl/produkty/184888-popychacz-op3001
To ten? Jeżeli tak to cena się trochę różni od oryginału