Strona 1 z 1

Stuki/klikanie z górnej części silnika

: pn cze 15, 2020
autor: Kacperk
Witam,

Na wstępie chciałbym się przywitać :yeee:

Posiadam VN2000 wersja Classic. W ostatnim czasie z powodu uszkodzonej uszczelki pod głowica, dokonałem remontu góry, tzn uszczelki UPG, uszczelniacze zaworowe, pokrywy itp.

Problem jest następujący. Pierwsze odpalenie i można było usłyszeć wyraźne „klikanie” z okolic góry silnika, które nie ustąpiło podczas kilkuminutowej pracy silnika oraz krótkiej jeździe. Wszystko skręcane zgodnie z zaleceniami DTR przed montażem opisane, a wiec niema mowy o jakiej kolwiek pomyłce popychaczy itp. Dla upewnienia się ponownie zdjąłem pokrywy zaworów, oczywiście nie obyło się bez wyjęcia silnika z ramy (niemożność wyciagnięcia śrub i demontażu pokrywy zaworów), wszystko jak wcześniej wspomniałem było na swoim miejscu, popychacz miał również subliwy luz, każdy taki sam.

Ponowne odpalanie (stuk/ klikanie słyszalne narastające wraz z obrotami silnika), zalana dedykowana płukanka. Nowy olej, zalany do pełna i dziwek całkowicie ustał. Motocyklem przejechałem 2000 km wszyskto było w jak najlepszym porządny, po czym bez żadnej zasady „klikanie” znowu się pojawiło.

Słyszałem o możliwości zawieszenia się popychacza, jego zapowietrzeniu. Wyczytałem tez coś na temat „sitek” filtrujących w okolicach głowicy, nigdzie takich nie znalazłem, chyba ze są jakieś inne filtry ukryte na magistrali olejowej.


W czym może tkwić problem i jak można go ewentualnie rozwiązać aby nie zaczął powracać ?

Dzięki za odpowiedz

Re: Stuki/klikanie z górnej części silnika

: pn cze 15, 2020
autor: królik
Te sitka filtrujące to chyba filtry hla.

Re: Stuki/klikanie z górnej części silnika

: pn cze 15, 2020
autor: Kacperk
królik pisze:
pn cze 15, 2020
Te sitka filtrujące to chyba filtry hla.
Dokładnie o ten filtr chodzi. Gdzie znajduje się dokładnie owy filtr/y ? Może masz zdj z DTR z nr części ? Wyczytałem ze mozne je usunąć ?

Re: Stuki/klikanie z górnej części silnika

: pt cze 26, 2020
autor: Promo
Kacperk pisze:
pn cze 15, 2020
królik pisze:
pn cze 15, 2020
Te sitka filtrujące to chyba filtry hla.
Dokładnie o ten filtr chodzi. Gdzie znajduje się dokładnie owy filtr/y ? Może masz zdj z DTR z nr części ? Wyczytałem ze mozne je usunąć ?
Te Filtry na pewno masz na wałkach (wewnątrz) w głowicy, nie wiem czy dobrym pomysłem jest ich usuwanie - mają one dość małą przepustowość, gdy je usuniesz i zrobisz "przelot" - to nie wiem jak to wpłynie na resztę smarowania w motocyklu, teoretycznie zwiększając przepływ na górze zmniejszysz ciśnienie w reszcie układu - no chyba że pompa jest na tyle przewymiarowana że da radę

ja swoje wymoczyłem w nafcie i zostawiłem, jak chcesz to daj maila to podeślę Ci foto jak to wygląda