Piter78
Post „
VN2000 – nie odpala na biegu” też założyłeś.
Kilku kolegów się uzewnętrznia a
Iron75 to już mnie nie lubi i pisze gdzie ma moje posty.
Z Twojej strony żadnej reakcji która by załagodziła sytuację.
Dostałeś podpowiedź i cześć
!
Dlatego miałem już Ci nic nie podpowiadać i sugerować, ale niech będzie.
Masz to o co pytasz.
Z tą grubością przekładek stalowych tarcz ciernych w VN 2000 to nie taka złożona sprawa. Ktoś może powiedzieć wymienić wszystkie tarcze i przekładki stalowe i będzie OK, pewnie też będzie dobrze.
W manualu do VN2K jest napisane oraz zobrazowane szczegółowym rysunkiem:
1.
Clutch Plate Assembly
Standard: 51.32 ÷ 52.32 mm
Co w tłumaczeniu znaczy, że szerokość tarcz sprzęgła wraz z przekładkami [grubość stosu] po złożeniu musi się mieścić w przedziale:
51.32 ÷ 52.32 mm (producent dopuszcza 1mm na 10 tarcz i 9 przekładek stalowych.
„
If the length is not within the specified range, adjust the length (see Clutch Plate Assembly Adjustment).”
Co możemy przetłumaczyć jako:
Jeśli grubość nie mieści się w określonym zakresie, wyreguluj grubość (patrz Montaż płyt sprzęgła).
I dalej:
"
Inspect the clutch plate assembly length, and then replace the steel plate(s) which brings the length within the specified range."
Co możemy przetłumaczyć jako:
Skontroluj grubość (wysokość) zespołu sprzęgła, a następnie wymień stalową
płytę (-ki), która(e) spowoduje(ą), że grubość (długość) mieści się wewnątrz określonego zakresu.
"
Replace the following steel plate(s)."
Co możemy przetłumaczyć:
Wymień następującą stalową płytkę (i).
Nadmienię tylko, że standardową przekładka jest
13089 (13089-1075 PLATE-CLUTCH) o grubości = 2.0 mm
I tu do dyspozycji (regulacji grubości stosu tarcz i przekładek) mamy następujące przekładki stalowe:
13089A 13089-1080 - 1.6 mm
13089B 13089-1081 - 2.3 mm
I teraz zaczyna się mierzenie i matematyka
żeby wyszło pomiędzy 51.32 ÷ 52.32 mm mając na uwadze, że grubość tarcz ciernych [10 szt.] jest stała i też mieści się w przedziale 33÷35 mm.
Friction Plate Thickness –
TARCZE CIERNE
Standard: 3,3 ÷ 3,5 mm
Jeżeli przyjąć że jest 10 tarcz nowych to wyjdzie od 33 ÷35 mm.
I dalej 9 nowych przekładek po 2 mm to wyjdzie – 18 mm
Ostatecznie grubość tarcz i przekładek sprzęgła [stos] wyjdzie pomiędzy: 51÷53 mm
Z manuala: 51.32 ÷ 52.32, więc nie ma co się pierniczyć tylko :
WARIANT chyba najlepszy:
- 10 nowych tarcz ciernych,
- 8 przekładek stalowych po 2 mm oraz 1 przekładka stalowa 2,3 mm i szerokość tarcz ciernych razem z przekładkami stalowymi [stos] wyjdzie tyle ile trzeba i jak napisane w manualu.
Przy okazji proponuję wymienić:
-
podkładkę – 92200 (92200-0015);
-
sprężynę – 92145A (92145-0033).