Wielebny,
Najpierw mylisz wątek sprawdzania poziomu oleju z jego wymianą i do tego się nie odnosisz.
Zamiast tego robisz mi wykład z różnicy pomiędzy „sucha miską olejową” a „mokrą miską olejową” by napisać, że niby „
dogrzebałem się, że w VN2k mamy półsuchy układ”.
Czy kiedykolwiek twierdziłem, że VN2k ma inny układ smarowania niż z półsuchą miską olejową.
Podaj jakikolwiek post czy inny mój komentarz z tego Forum, że twierdziłem inaczej.
Niestety tu popełniasz kolejną pomyłkę twierdząc, że przedział olejowy korbowodu i skrzyni biegów nie są „
dnem” układu.
Niestety, ale najniżej położona jest miska olejowa która właśnie jak to ująłeś jest „dnem” układu.
To do niej spływa olej kiedy pompa tłocząca i osuszająca nie pracują gdyż silnik został wyłączony.
Układ smarowania w VN2k nie jest klasycznym układem smarowania z suchą miską olejową a właśnie ze względu na konstrukcję przyjęło się używać, że ma „półsuchą miskę olejową” i stąd w konstrukcji trzy korki do spuszczania oleju przy jego wymianie.
Tu natomiast zgodzę się z Tobą, że w misce są dwa korki którymi spuszczamy olej z miski olejowej i resztki z przedziału korbowodu i przedziału skrzyni biegów. Trzecim korkiem zlewamy resztki z przedziału sprzęgła.
Sam, przy okazji jakiegoś komentarza w pewnym poście napisałeś, że „
olej to nie piwo i się nie pieni” by tu dać po wątpliwość, że
„że olej w skrzyni biegów jest spieniony i ma większą objętość. Połączenie ze zbiornikiem wpływa na wyższy poziom na bagnecie. Po kilku minutach olej się "odpowietrzy " jego objętość się zmniejszy i na bagnecie "sucho".
Nie ujmuję nic Twoim umiejętnościom praktycznym i doświadczeniu ale widzę, że jednocześnie nie dopuszczasz myśli, że możesz czegoś nie wiedzieć lub się mylić. A wszystkich którzy twierdzą inaczej traktujesz przypisując im coś czego nie powiedzieli.
Gregory
Jako „
zwolennik prostych rozwiązań i nie utrudniania sobie życia na siłę” jak to o sobie napisałeś rób jak uważasz za właściwe i sprawdzaj poziom oleju jak i kiedy uważasz za stosowne.
Albo wiesz co, skoro nurtuje Cię pytanie dlaczego konstruktorzy napisali w instrukcji serwisowej, że poziom oleju sprawdzamy po 2-3 minutach po wyłączeniu silnika i dlaczego producent umieścił bagnet tam gdzie jest konstrukcyjnie a nie przy misce olejowej, cytat:
„Zastanawia mnie dlaczego, w związku z tym, producent nie umieścił bagnetu gdzieś tam?” to napisz maila do producenta w Akashi w Japonii.
Mając na uwadze narodowa grzeczność i kulturę Japończyków jestem przekonany, że nie zostawią Twojego pytania bez odpowiedzi. Może to trochę potrwać mając na uwadze ilość korespondencji Koncernu Kawasaki ale na pewno Ci odpiszą.
I będziesz miał problem rozwiązany jednoznacznie i za samej „
centrali”.
Jak nie masz adresu mailowego i nie wiesz jak zredagować pytanie to daj znać, wtedy podeślę Ci gotowego maila z pytaniami.