Gdzie "znika" olej w V2k
: ndz sty 31, 2021
Jak w temacie. Coś co nie daje mi spokoju.
Szczególnie zjawisko znikania oleju na bagnecie po 3-5 min. które nadal jest nie wiadome.
Na jednym z gorących wątków przy okazji procedur wymiany oleju temat został poruszony ale nie wyjaśniony.
Uporządkowując:
- V2k ma SUCHĄ MISKĘ OLEJOWĄ
- czyli DWIE pompy. Jedna , przepompowuje olej z miski do zbiornika, druga podaje olej ze zbiornika do magistrali olejowej.
- trzy śruby które musimy odkręcić przy wymianie oleju :
1.miska olejowa ( wypływa nie wiele oleju)
2.zbiornik oleju połączony ze skrzynią biegów i sprzęgłem ( wypływa dużo oleju)
3.obudowa sprzęgła, konstrukcyjnie tak rozwiązana że olej z niej nie może być spuszczony śrubą 2
- zbiornik jest połączony ze skrzynią biegów i sprzęgłem( punk.2 wyżej) czyli bagnet mierzy poziom oleju w zbiorniku, skrzyni biegów, sprzęgle. Na pewno nie w misce olejowej bo tego oleju spływa tak mało że nie ma mowy aby na bagnecie był ślad i gdzie niby miał spływać po 5 min jak miska jest najniżej w silniku.
Tex66 gdzieś znalazł że w V2k jest to "układ półsuchy". Nie mam pojęcia jak by to miało wyglądać.
Patrząc na dane podane wyżej, nie mogę sobie wyobrazić gdzie znika olej po 5 minutach?
Nie rozbierałem silnika, z diagramów nie za bardzo można coś wywnioskować.
Jedyne "wydumka" to że zbiornik jest połączony przegrodą ze skrzynią biegów i sprzęgłem z górnym przelewem, który umożliwia szybkie zalanie oleju przy wymianie. W przegrodzie na dole jest dysza która jest odpowiednia za wyrównanie się tego poziomu po tych kilku minutach i zniknięcia oleju z bagnetu. Ale po co nie mam pojęcia.
Szczególnie zjawisko znikania oleju na bagnecie po 3-5 min. które nadal jest nie wiadome.
Na jednym z gorących wątków przy okazji procedur wymiany oleju temat został poruszony ale nie wyjaśniony.
Uporządkowując:
- V2k ma SUCHĄ MISKĘ OLEJOWĄ
- czyli DWIE pompy. Jedna , przepompowuje olej z miski do zbiornika, druga podaje olej ze zbiornika do magistrali olejowej.
- trzy śruby które musimy odkręcić przy wymianie oleju :
1.miska olejowa ( wypływa nie wiele oleju)
2.zbiornik oleju połączony ze skrzynią biegów i sprzęgłem ( wypływa dużo oleju)
3.obudowa sprzęgła, konstrukcyjnie tak rozwiązana że olej z niej nie może być spuszczony śrubą 2
- zbiornik jest połączony ze skrzynią biegów i sprzęgłem( punk.2 wyżej) czyli bagnet mierzy poziom oleju w zbiorniku, skrzyni biegów, sprzęgle. Na pewno nie w misce olejowej bo tego oleju spływa tak mało że nie ma mowy aby na bagnecie był ślad i gdzie niby miał spływać po 5 min jak miska jest najniżej w silniku.
Tex66 gdzieś znalazł że w V2k jest to "układ półsuchy". Nie mam pojęcia jak by to miało wyglądać.
Patrząc na dane podane wyżej, nie mogę sobie wyobrazić gdzie znika olej po 5 minutach?
Nie rozbierałem silnika, z diagramów nie za bardzo można coś wywnioskować.
Jedyne "wydumka" to że zbiornik jest połączony przegrodą ze skrzynią biegów i sprzęgłem z górnym przelewem, który umożliwia szybkie zalanie oleju przy wymianie. W przegrodzie na dole jest dysza która jest odpowiednia za wyrównanie się tego poziomu po tych kilku minutach i zniknięcia oleju z bagnetu. Ale po co nie mam pojęcia.