vn2000

Caroo
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 09, 2011
Miejscowość: Zambrów
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

vn2000

Post autor: Caroo » sob lut 20, 2021

Witam szystkich
Mam problem. Przez filtr powietrza wyrzuca mi olej. Czy ktos miał cos takiego.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: vn2000

Post autor: Tex66 » sob lut 20, 2021

Caroo

Temat typu oleju i jego marki (ewentualnych marek innych jak MOTUL), jego ilość, sposób i kolejność postępowania przy wymianie oleju (spuszczamy 3 korkami i odkręcamy filtr), sprawdzanie wymaganej ilości, ewentualne zastosowanie (płukanki) płukania silnika, ilości i rozmieszczenia filtrów opisywane było wielokrotnie i to w niejednym poście aż po specyficzny sposób smarowania silnika w postaci półsuchej miski olejowej.

Nie wiem czy wszystko zostało tu na Forum napisane o VN2k ale na pewno tematyka oleju została wielokrotnie i czasami z ostrzejszą wymianą poglądów poruszona.

Jak choćby tutaj:
www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?f=54&t=14937
www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?f=54&t=14292
www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?f=54&t=14921

Najłatwiej i pewnie nie tylko posiadacze VN2k to napiszą, że przyczyną wyrzucania oleju przez odmę w filtrze powietrza jest za duża jego ilość. To jest najprostsza odpowiedź.
A ja powiem niekoniecznie.
Na pewno w przypadku pozostałych VN-ów tak może być ale specyfika smarowania w VN2k jest inna i tu mogą być inne przyczyny.

Podobnie jak VN2k w motocyklu Inidan Chieftain z silnikiem TS111 jest półsucha miska olejowa.
W manualu Inidan Chieftain są lepsze schematy i jest omówiony sposób smarowania silnika z półsuchą miską olejową podobnie jak na Forum Chieftaina w USA.

Gdybyś był pół roku na Forum pokusiłbym się o dłuższy elaborat z wyjaśnieniami a skoro jesteś już prawie 10 lat, to proponuje przeczytać powyższe posty i ściągnąć manuala Inidan Chieftain TS111 oraz przejrzeć forum Chieftaina a dowiesz się co może być przyczyną wyrzucania oleju przez odmę.
Powodzenia
Tex66

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: vn2000

Post autor: Tex66 » wt lut 23, 2021

Caroo
Mam dłuższą chwilę, to trochę się rozpiszę na Twój problem …………………..

Problem wyrzucania oleju przez odmę jest problemem występującym bez względu na markę, typ i model motocykla oraz na sposób smarowania silnika. Zadając pytanie cytat: „Czy ktoś miał coś takiego?” jak widzę to nic nie wiesz o możliwości wystąpienia takiej przypadłości. Śmiem twierdzić, że 80% - 90% osób zarejestrowanych na tym Forum słyszała o wyrzucaniu oleju przez odmę do filtra powietrza i bardzo prawdopodobne, że jakaś część osób miała do czynienia z tym problemem.

Więc nie dziw się, że nie ma „wysypu” podpowiedzi i wyjaśnień gdyż tak już jest, jak logujesz się średnio raz na rok (prawie 10 lat na Forum -> 2 posty z własnym problemem, przywitanie i 7 nic nie wnoszących komentarzy a przedostatnie logowanie w 2014 roku), żeby rzucić problem później jedynie czytać pomocne sugestie dotyczące zadanego pytania w swoim poście bez logowania się na Forum.
Niestety Forum daje taką możliwość, można założyć post z problemem (pytaniem) i tylko czytać i czytać podpowiedzi i sugestie nie logując się o ile one się pojawią.
Ale chyba zdążyłeś już zauważyć jaki stosunek do Twojego pytania mają zarejestrowani członkowie tego Szanownego Forum (około 50 osób czytało o Twoim problemie).

A teraz trochę ode mnie dla Ciebie.
VN2k ma układ smarowania z tak zwaną półsuchą miską olejową. Oprócz miski olejowej występują trzy oddzielne komory olejowe, kilka pomp i pewne zabezpieczenia. Jest to układ smarowania posiadający najwięcej zalet, łączący zalety suchej i mokrej miski olejowej które same względem siebie (sucha i mokra) mają pewne zalety. Nie wiele motocykli ma ten typ smarowania ze względu na duże koszty silnika ze względu na konstrukcję. Mówi się, że taki właśnie sposób smarowania generuje koszty silnika około 1,5 razy większe w stosunku gdyby był to sposób smarowania z suchą lub mokrą miską olejową. Dlatego niewielu producentów motocykli może sobie pozwolić na zastosowanie tego sposobu smarowania.
Podobnie jest z samochodami, tylko marki z najwyższej „półki” mają układ smarowania z półsuchą miska olejową. Między innymi: Lamborghini, Bentley, Bugatti czy Ferrari.

Narosło wiele mitów na temat smarowania silnika w VN2k, jest on specyficzny ale i najlepszy z możliwych na dzień dzisiejszy. Żeby bezproblemowo funkcjonował trzeba o niego dbać w myśl powiedzenia „jak dbasz – tak masz”.
Post przeczytało około 50 osób i jak widzisz „szału” z wyjaśnieniami nie ma.

Gdybyś jednak chciał sobie sam odpowiedzieć na pytanie „dlaczego przez filtr powietrza wyrzuca Ci olej” to poniższe pytania na pewno mogą pomóc.
1. Co dzieje się z olejem gdy nalewamy nowy olej przez otwór wlewowy który jest konstrukcyjnie w komorze olejowej skrzyni biegów (przekładni)?
2. Ile oleju spływa jedynie do miski olejowej pod silnikiem?
3. Jak połączona jest komora olejowa korbowodu i komora olejowa przekładni?
4. Dlaczego poziom oleju (jego ilość) mierzymy właśnie w komorze olejowej skrzyni biegów?
5. Jak jest rola pompy powrotnej do komory olejowej korbowodu? (PATRZ Schemat przepływu oleju silnikowego - Instrukcja serwisowa VN 2000 / str. 304).
6. Jaka jest rola pompy powrotnej do komory olejowej sprzęgła i skąd jest pobierany przez nią olej? (PATRZ Schemat przepływu oleju silnikowego - Instrukcja serwisowa VN 2000 / str. 304).
7. Jakie skutki wywoła wadliwie działający zawór zwrotny?
8. Co spowoduje uszkodzenie zaworu nadmiarowego w pozycji zamkniętej znajdującego się w wewnątrz skrzyni biegów w lewej połowie bloku silnika i jak najłatwiej go zdiagnozować bez rozpoławiania silnika?
9. Dlaczego w VN2k po zlaniu starego oleju i przy zalaniu nawet 3,5 litra nowego oleju, olej może być wyrzucany z komory olejowej korbowodu przez odmę?

Jestem pewny, że to przeczytasz nawet nie będąc zalogowanym.
Powodzenia
Tex66

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: vn2000

Post autor: Tex66 » wt lut 23, 2021

Caroo
Pewnie masz instrukcje serwisową VN2k i poniższy schemat który załączyłem jest Ci znany ale pewnym ułatwieniem będzie on w języku polskim. Mam nadzieję, że pomoże a znaki wodne w niczym nie przeszkodzą (takie małe prawa autorskie po przetłumaczeniu).
Jak widzisz Twój problem został potraktowany obojętnie z prostej przyczyny. Problem wyrzucania oleju przez odmę był już poruszany niejednokrotnie, wystarczy przeszukać Forum.
Ale po co szukać, łatwiej założyć nowy post z założeniem: „napiszcie mi gdyż się zalogowałem bo mam problem”.
A tu nic.
Dobrze jest coś wnieść do Forum a nie jedynie wypowiadać się w swoich komentarzach o taśmie klejącej dwustronnej.

Nie bez kozery napisałem we wcześniejszym komentarzu te 9 pytań bez odpowiedzi, odpowiedzi na nie nie są proste ale jak się zgłębi temat półsuchej miski olejowej w różnych markach i modelach motocykli to wszystko wydaje się zrozumiałe, trzeba jedynie chcieć.
Pewnie po moich dwóch wcześniejszych komentarzach nie wielu Kolegów coś napisze, chociaż życzę Ci rozwiązania problemu gdyż VN2k to najpiękniejszy V-twin i jedyny w swoim rodzaju.
Domyślam się, że czytasz nie logując się, bo w jakim celu zakładałbyś post.
I na tym kończę swój udział w tym monologu.

Powodzenia
Obrazek
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 19 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 18 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą