przydławnie/szarpnięcie
: ndz mar 14, 2021
Prośba o pomoc- jakieś sugestie w celu znalezienia przyczyny i zlikwidowania problemu.
Moto ma sterownik Cobry, filtr zewnętrzny KN ( przewód podciśnienia jest zaślepiony) i rozwiercone wydechy.
Problem: czasami na drugim biegu ( obecnie na żadnym innym) przy przyspieszaniu jest takie pojedyńcze przydławienie/szarpnięcie. Dzieje się tak przy normalnym- średnim przyspieszaniu i raczej przy niższych obrotach, natomiast przy bardzo delikatnym jak i bardzo mocnym jest ok. Wg mojego odczucia to tak jakby na chwilę przy przyspieszaniu bardzo szybko skręcić manetkę gazu i ponownie odwinąć. Kontrolka FI się nie świeci.
Nie słychać żadnych mechanicznych odgłosów ze skrzyni. Dziś jeździłem i testowałem tylko na drugim biegu przez kilka kilometrów i wg mnie nie chodzi to o "zazębianie się" tylko raczej coś z elektroniką.
Zostały założone nowe świece, został także odpięty sterownik Cobry w celu sprawdzenia.
Na forum znalazłem dwa tematy o szarpaniu: w jednym jest opisany raczej problem mechaniczny - przy mocnym przyspieszaniu szarpie, a w drugim powodem był czujnik przepustnicy.
viewtopic.php?f=54&t=10405&hilit=przerywanie
Prośba o jakieś wskazówki co i jak sprawdzić? jak sprawdzić czujniki przepustnicy? czy powodem może być zbyt uboga mieszanka? jeżeli to elektronika to czemu tylko na drugim biegu?
z góry dzięki za pomoc.
pzdr
Moto ma sterownik Cobry, filtr zewnętrzny KN ( przewód podciśnienia jest zaślepiony) i rozwiercone wydechy.
Problem: czasami na drugim biegu ( obecnie na żadnym innym) przy przyspieszaniu jest takie pojedyńcze przydławienie/szarpnięcie. Dzieje się tak przy normalnym- średnim przyspieszaniu i raczej przy niższych obrotach, natomiast przy bardzo delikatnym jak i bardzo mocnym jest ok. Wg mojego odczucia to tak jakby na chwilę przy przyspieszaniu bardzo szybko skręcić manetkę gazu i ponownie odwinąć. Kontrolka FI się nie świeci.
Nie słychać żadnych mechanicznych odgłosów ze skrzyni. Dziś jeździłem i testowałem tylko na drugim biegu przez kilka kilometrów i wg mnie nie chodzi to o "zazębianie się" tylko raczej coś z elektroniką.
Zostały założone nowe świece, został także odpięty sterownik Cobry w celu sprawdzenia.
Na forum znalazłem dwa tematy o szarpaniu: w jednym jest opisany raczej problem mechaniczny - przy mocnym przyspieszaniu szarpie, a w drugim powodem był czujnik przepustnicy.
viewtopic.php?f=54&t=10405&hilit=przerywanie
Prośba o jakieś wskazówki co i jak sprawdzić? jak sprawdzić czujniki przepustnicy? czy powodem może być zbyt uboga mieszanka? jeżeli to elektronika to czemu tylko na drugim biegu?
z góry dzięki za pomoc.
pzdr