Skąd jest metaliczny nalot na pasie napędowym VN2k .....
: sob wrz 03, 2022
- specjalnie dla Kolegi który jak twierdzi „coś wie” o VN2000.
W VN2k zamontowana jest tyningowa felga wraz z tylnym kołem pasowym dla Harley Davidson (wybrane modele) firmy RC Components. Wieniec koła pasowego jest węższy od OEM-skiego Kawasaki o 2 mm i może mieć 70 zębów lub 65 zębów (modele produkowane przez RC Components dla felgi 18”). Założenie 65-zębnego w przypadku VN2k to porażka dla kątów opasania na kołach pasowych, liczbie pełnych zazębień na tylnym kole pasowym i żywotności pasa.
Definitywnie OEM-wski pas VN2k nie wejdzie na wieniec akcesoryjnego koła pasowego. Podobnie nie powinny być założone pasy Gates'a”, „Continental's”, „S&S” oraz „Panther'a” o 133 zębach i podziałce zęba 14 mm i szerokości 3,81 cm (1-1/2”) bo są również za szerokie i w tym wypadku pas będzie tarł o chromowane kołnierze prowadzące tylnego koła pasowego.
Kolejnym węższym pasem jest dopiero pas o szerokości 1-1/8” (2,85 cm), liczba zębów 133 i podziałka zęba 14 mm.
Zakładając taki pas mamy prawie 1 cm luzu na szerokości tylnego koła pasowego oraz na kole pasowym wałka zdawczego więc nikt profesjonalnie tuningując motocykl i mający pojęcie o zębatych przekładniach pasowych takiego pasa nie założy. Zdecydowanie założony (upchnięty) jest pas o szerokości 3,81 cm, jakiej firmy to łatwo poznać po karbowaniu górnej powierzchni pasa.
Kolejną kwestią jest to, że tylne koło pasowe jest 8 mm dalej od felgi ze względu na konstrukcję „zabieraka” niż OEM-wskie koło pasowe Kawasaki, więc osiowości kół pasowych nie ma, co jeszcze bardziej wpływa na obcieranie prowadnic tylnego koła pasowego przez zbyt szeroki pas napędowy.
Zamiast szukać rozwiązania prosząc o pomoc na Forum, robisz to na „grupce”, gdzie żaden, żaden techniczny problem nie został do końca rozwiązany a jedynie możesz tam poczytać brednie typu:
- „co 300 km trzeba myć pas bo inaczej będzie piszczał” - brednia;
- „wyrobione łożyskowanie wahacza stąd ślady aluminium na pasie” – brednia, co maja łożyska tylnego wahacza (kołyski) do nalotu na pasie?, ….. niby co? – dwa łożyska kulkowe i dwa łożyska igiełkowe wahacza są aluminiowe czy ich bieżnie?;
- „posypać talkiem i pas nie będzie piszczał”, dobrze, że ten ktoś nie poradził żeby posypać pas napędowy cukrem pudrem lub mąką ziemniaczaną;
- „aby zlikwidować pływanie pasa z lewej na prawą to należy ustawić naciąg na 4-rtą kreskę” – totalna brednia. Że niby co? - nie ważna osiowość kół pasowych względem siebie, nie ważne kąty opasania na obu kołach, liczba zazębionych zębów każdego koła z pasem oraz wielkość ugięcia pasa, najważniejsze żeby tylne koło było na 4-tej kresce.
- „poniżej 55mil na 5tce, pas wtedy też dostaje po D i może hałasować” – brednia, dalej nawet szkoda uzasadniać.
Natomiast co do Twoich pytań to są oczywiste i świadczą o braku wiedzy o mechanice motocyklowej a nie tylko o VN2k. Kolega Darek zadał Ci proste pytanie właśnie czytając Twoje pytania: „Czy coś wiesz o tym motocyklu, czy tylko że masz VN 2000?”, Twoja odpowiedź, że „coś wiesz” jest zdecydowanie na wyrost, tak naprawdę dalej jeszcze nic nie wiesz o VN2k.
Trzy – cztery proste pytania dotyczące mechaniki VN2k szybko by to zweryfikowały ale je sobie daruję.
Ja 7 lat uczę się tego motocykla i dopiero mogę powiedzieć, że „coś wiem”.
Co do tego śmiesznego przyrządu do sprawdzania ugięcia pasa nawet nie chce mi się go komentować, napiszę jedno, tylna felga z kołem pasowym to koszt w Stanach w przeliczeniu na złotówki to około 10 000 zł. O kosztach przesyłki do Polski to zapomnij.
Skoro nie masz problemów z obliczeniami i chciałbyś się sprawdzić to oblicz:
Jaki jest kąt opasania na każdym z kół pasowych, ile jest zazębionych pełnych zębów na kole pasowym wałka zdawczego a ile na kole pasowym odbiorczym i czy to wystarcza dla koła odbiorczego 65-cio zębnego zgodnie z teorią zębatych przekładni pasowych oraz dlaczego pas „pływa” mimo że naciąg pasa jest właściwy?
Może pomóc Ci Kolega Siwek z „grupki”, chociaż nie zauważyłem na Facebook-u VN 2000 żadnego jego merytorycznego technicznie komentarza.
Powodzenia
P.S.
Przynajmniej będzie co poczytać bo marazm na Forum straszny.
W VN2k zamontowana jest tyningowa felga wraz z tylnym kołem pasowym dla Harley Davidson (wybrane modele) firmy RC Components. Wieniec koła pasowego jest węższy od OEM-skiego Kawasaki o 2 mm i może mieć 70 zębów lub 65 zębów (modele produkowane przez RC Components dla felgi 18”). Założenie 65-zębnego w przypadku VN2k to porażka dla kątów opasania na kołach pasowych, liczbie pełnych zazębień na tylnym kole pasowym i żywotności pasa.
Definitywnie OEM-wski pas VN2k nie wejdzie na wieniec akcesoryjnego koła pasowego. Podobnie nie powinny być założone pasy Gates'a”, „Continental's”, „S&S” oraz „Panther'a” o 133 zębach i podziałce zęba 14 mm i szerokości 3,81 cm (1-1/2”) bo są również za szerokie i w tym wypadku pas będzie tarł o chromowane kołnierze prowadzące tylnego koła pasowego.
Kolejnym węższym pasem jest dopiero pas o szerokości 1-1/8” (2,85 cm), liczba zębów 133 i podziałka zęba 14 mm.
Zakładając taki pas mamy prawie 1 cm luzu na szerokości tylnego koła pasowego oraz na kole pasowym wałka zdawczego więc nikt profesjonalnie tuningując motocykl i mający pojęcie o zębatych przekładniach pasowych takiego pasa nie założy. Zdecydowanie założony (upchnięty) jest pas o szerokości 3,81 cm, jakiej firmy to łatwo poznać po karbowaniu górnej powierzchni pasa.
Kolejną kwestią jest to, że tylne koło pasowe jest 8 mm dalej od felgi ze względu na konstrukcję „zabieraka” niż OEM-wskie koło pasowe Kawasaki, więc osiowości kół pasowych nie ma, co jeszcze bardziej wpływa na obcieranie prowadnic tylnego koła pasowego przez zbyt szeroki pas napędowy.
Zamiast szukać rozwiązania prosząc o pomoc na Forum, robisz to na „grupce”, gdzie żaden, żaden techniczny problem nie został do końca rozwiązany a jedynie możesz tam poczytać brednie typu:
- „co 300 km trzeba myć pas bo inaczej będzie piszczał” - brednia;
- „wyrobione łożyskowanie wahacza stąd ślady aluminium na pasie” – brednia, co maja łożyska tylnego wahacza (kołyski) do nalotu na pasie?, ….. niby co? – dwa łożyska kulkowe i dwa łożyska igiełkowe wahacza są aluminiowe czy ich bieżnie?;
- „posypać talkiem i pas nie będzie piszczał”, dobrze, że ten ktoś nie poradził żeby posypać pas napędowy cukrem pudrem lub mąką ziemniaczaną;
- „aby zlikwidować pływanie pasa z lewej na prawą to należy ustawić naciąg na 4-rtą kreskę” – totalna brednia. Że niby co? - nie ważna osiowość kół pasowych względem siebie, nie ważne kąty opasania na obu kołach, liczba zazębionych zębów każdego koła z pasem oraz wielkość ugięcia pasa, najważniejsze żeby tylne koło było na 4-tej kresce.
- „poniżej 55mil na 5tce, pas wtedy też dostaje po D i może hałasować” – brednia, dalej nawet szkoda uzasadniać.
Natomiast co do Twoich pytań to są oczywiste i świadczą o braku wiedzy o mechanice motocyklowej a nie tylko o VN2k. Kolega Darek zadał Ci proste pytanie właśnie czytając Twoje pytania: „Czy coś wiesz o tym motocyklu, czy tylko że masz VN 2000?”, Twoja odpowiedź, że „coś wiesz” jest zdecydowanie na wyrost, tak naprawdę dalej jeszcze nic nie wiesz o VN2k.
Trzy – cztery proste pytania dotyczące mechaniki VN2k szybko by to zweryfikowały ale je sobie daruję.
Ja 7 lat uczę się tego motocykla i dopiero mogę powiedzieć, że „coś wiem”.
Co do tego śmiesznego przyrządu do sprawdzania ugięcia pasa nawet nie chce mi się go komentować, napiszę jedno, tylna felga z kołem pasowym to koszt w Stanach w przeliczeniu na złotówki to około 10 000 zł. O kosztach przesyłki do Polski to zapomnij.
Skoro nie masz problemów z obliczeniami i chciałbyś się sprawdzić to oblicz:
Jaki jest kąt opasania na każdym z kół pasowych, ile jest zazębionych pełnych zębów na kole pasowym wałka zdawczego a ile na kole pasowym odbiorczym i czy to wystarcza dla koła odbiorczego 65-cio zębnego zgodnie z teorią zębatych przekładni pasowych oraz dlaczego pas „pływa” mimo że naciąg pasa jest właściwy?
Może pomóc Ci Kolega Siwek z „grupki”, chociaż nie zauważyłem na Facebook-u VN 2000 żadnego jego merytorycznego technicznie komentarza.
Powodzenia
P.S.
Przynajmniej będzie co poczytać bo marazm na Forum straszny.