Awaria tylnego koła pasowego - ku przestrodze
: pt cze 23, 2023
Rozleciał mi się cały tylny napęd, koło, piasta zabieraka, szpilki.
Zaczęło się od delikatnego szarpania pasem, następnie dwa silniejsze szarpnięcia i okazało się że:
-urwane 2 szpilki
-koło ma "fasolki" zamiast otworów
-po wyjęciu piasty zabieraka i zdjęciu zabezpieczeniu Segera łożyska same wypadły.
Przyczyna?
Brak tuleji redukcyjnej między osią a łożyskami piasty zabieraka, poz. 42036 na poniższym diagramie.
https://www.bike-parts-kawa.com/kawasak ... 14/0/10951
Komuś wypadła podczas wymiany opony i tyle.
Ja już kupiłem Żelazo bez tej tulejki, bo jak zdejmowałem koło do wymieniany opony nie zauważyłem jej braku.
I tak nakręciłem kilka tyś. mil i właśnie się sypło.
Dzięki Zeusowi który dał mi namiary na gościa który przerabia tylne zawieszenia w motorach na walce drogowe zdobyłem potrzebne fanty do naprawy, bo np. szpilki z nakrętkami 350 zł, tulejka 400 zł i za 2 miesiące bo z Ameryki a piasta wycofana z obiegu i nie ma na stanie nawet w Ameryce.
Wygląda na to że jak coś rozbieramy po raz pierwszy należy skontrolować kompletność części z diagramami serwisowymi.
Zaczęło się od delikatnego szarpania pasem, następnie dwa silniejsze szarpnięcia i okazało się że:
-urwane 2 szpilki
-koło ma "fasolki" zamiast otworów
-po wyjęciu piasty zabieraka i zdjęciu zabezpieczeniu Segera łożyska same wypadły.
Przyczyna?
Brak tuleji redukcyjnej między osią a łożyskami piasty zabieraka, poz. 42036 na poniższym diagramie.
https://www.bike-parts-kawa.com/kawasak ... 14/0/10951
Komuś wypadła podczas wymiany opony i tyle.
Ja już kupiłem Żelazo bez tej tulejki, bo jak zdejmowałem koło do wymieniany opony nie zauważyłem jej braku.
I tak nakręciłem kilka tyś. mil i właśnie się sypło.
Dzięki Zeusowi który dał mi namiary na gościa który przerabia tylne zawieszenia w motorach na walce drogowe zdobyłem potrzebne fanty do naprawy, bo np. szpilki z nakrętkami 350 zł, tulejka 400 zł i za 2 miesiące bo z Ameryki a piasta wycofana z obiegu i nie ma na stanie nawet w Ameryce.
Wygląda na to że jak coś rozbieramy po raz pierwszy należy skontrolować kompletność części z diagramami serwisowymi.