Strona 1 z 1

Nieszczelność w chłodnicy VN 2000

: pn lip 17, 2023
autor: Wydminianin
Parę dni temu zauważyłem krople płynu chłodniczego na dole chłodnicy, w miejscu dolnego mocowania. Początkowo miałem olać temat, bo w zbiorniczku płynu nie ubywało, silnik nie grzał się ponad normę, a kropel było niewiele. Po głębszym jednak zastanowieniu się doszedłem do wniosku,że nawet niewielka nieszczelność spowoduje wadliwe działanie układu chłodzenia, co w efekcie może doprowadzić do przegrzania silnika- a w zbiorniczku płyn będzie w normie- taki układ. Dziś wyjąłem chłodnicę i na filmiku doskonale widać, skąd kapało- chłodnica jest "do góry nogami". Miejsce oczyszczone, odtłuszczone i zaklejone klejem epoksydowym do aluminium. Jeżeli to nie pomoże, to dam do pospawania.
https://youtube.com/shorts/WarcZIGMSAw?feature=share4

Re: Nieszczelność w chłodnicy VN 2000

: pn lip 17, 2023
autor: Tex66
Po co uprawiać „popelinę”?
Zdjąłeś chłodnicę, spuściłeś płyn chłodzący z układu i bawisz się w klejeniem?
Przecież od razu przy okazji możesz przepłukać porządnie chłodnicę, sprawdzić jej drożność i ją odkamienić, dać do pospawania i oszlifowania spawu, a na koniec samemu położyć ładny czarny lakier poliuretanowy w sprayu na spaw (lub cały dół chłodnicy).
Napełnisz układ nowym płynem i odpowietrzasz go i masz problem z głowy i zapominasz o usterce.
Pamiętaj, że układ chłodzenia jest pod ciśnieniem, niewielkim ale jest.
A tak za chwilę możliwe że od nowa zdejmowanie chłodnicy i ostatecznie spawanie bo gdzieś na dłuższym wyjeździe okaże się że jednak zaczęło cieknąć ponownie i to bardziej.
Jeździsz VN2k.
Zrobisz jak uważasz.