Strona 1 z 1

Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)

: pt maja 17, 2024
autor: typhoon
Cześć,
Jeszcze nie mam tysięcy przejechanych kilometrów na VN2000 ale myślę, że jestem w stanie stwierdzić że łożyska główki ramy oraz/lub przedniego koła nadawałyby się już powoli do wymiany.
O ile o tyle łożyska są dostępne w sklepie Kawasaki (ale nie tylko tam - tak, wiem że to jedyne słuszne, dedykowane specjalnie do tego motocykla, mają dopasowny luz etc.) ale cena 2 serwisowych przekracza cenę kompletu łożysk (główka ramy oraz koła - i to nie bylejakiego dostawcy: chodzi o SKF czy FAG).
Bardziej chodzi o uszczelniacze - tych jak dotąd nie znalazłem nigdzie poza serwisem (tych jedynie słusznych). O cenie nie wspomnę.

Już dużo złotówek zostawiłem w sklepie Kawasaki, bo nie kupuję zamienników. Ale myślę, że w przypadku łożysk i uszczelniaczy można skorzystać z innego dostawcy.
Czy macie jakieś doświadczenia z tymi uszczelniaczami?

Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)

: pt maja 17, 2024
autor: Tex66
Co do uszczelnień olejowych koła przedniego.
Wpisz w wyszukiwarkę: SEAL-OIL 32 x 47 x 5
32 x 47 x 7 – jest pełno, od 6 do 13 zł za sztukę.
Ale o szerokości 5 mm – brak.
Tu zdjęcie z katalogu uszczelnień olejowych Firmy „M Seals” – jednego z największych producentów uszczelnień olejowych. Mają tylko jak na załączonym zdjęciu, o szerokości 7, 8 i 10 mm. Kawasaki sobie zastrzegło 5 mm.
Ale szukaj, może coś znajdziesz ................
Kawasaki tak ma ze wszystkimi uszczelkami, uszczelnieniami i O-ringami.
Mają coś takiego 92055 (92055-0006 ) - O-Ring, 29,7 x 2.4.
Kupisz wszędzie bez problemu 3 x 2,5 ale .............. 29,7 x 2.4 tylko w Kawasaki.

Obrazek

Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)

: pt maja 17, 2024
autor: typhoon
Eh, właśnie tak myślałem.
Za same uszczelniacze główki ramy 150zł :o
Do kół natomiast chyba widziałem gdzieś, poszukam i napiszę co udało się znaleźć.
Jeszcze nie rozkręcałem niczego - ale zastanawiam się czy jest szansa przy demontażu główki ramy aby uszczelniacze wyciągnąć bez uszkodzenia...
Zakładając, że stan jest ok wcale nie trzeba by ich wymieniać...

Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)

: sob maja 18, 2024
autor: artix
Przy okazji wymiany uszczelniaczy lag, wymieniłem także łożyska w kołach razem z uszczelniaczami. W razie czego zamontowałem to, jeździ, nie ma luzów, podczas jazdy wzorowe zachowanie przodu, także moge polecić https://allegro.pl/oferta/lozyska-kola- ... 0840173467

Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)

: sob maja 18, 2024
autor: artix
Co do łożysk główki ramy, wszystko co jest mi potrzebne do szczęścia z oryginalnych części kupuję w Holandii (cmsnl). W sklepie Kawasaki łożysko kosztuje 467zł, uszczelniacz dół 70zł, Holandia 370zł i 60zł, przesyłka 15Euro (zazwyczaj 3 dni i mam to w domu). Kupując kilka części można sporo zaoszczędzić.

Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)

: wt maja 21, 2024
autor: typhoon
Wczoraj zamówiłem łożyska w hurtowni m.in. 32907JR2 i 32907JR3 do główki ramy, firma Koyo, cena jakoś 75zl i 70zł, łożyska do kół oraz chyba 2 rodzaje uszczelniaczy do kół udało się dopasowac, jeden za 5zl, drugi za 10 więc wziąłem do weryfikacji po zdjęciu starych. Zobaczymy co z tego wyjdzie

Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)

: wt maja 21, 2024
autor: artix
Sporo informacji o łożyskach w tym wątku viewtopic.php?f=53&t=15736 , niby VN1700, ale praktyka zostaje taka sama. Główka ramy czy koła, to dość odporne na kombinacje z zamiennikami punkty motocykla, w przypadku Pulley'a już bym nie zaryzykował. Pod uszczelniaczami łożysk kół miałem rdzę, woda tam docierała, dobrze co jakiś czas tam zaglądać.

Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)

: wt maja 21, 2024
autor: typhoon
Dzięki artix, dobre wskazówki.
Generalnie te dwa, które zamówiłem do główki ramy to wydaje się, że oryginał to dokładnie to samo, normalnie jedno z nich ma zatoczenie a drugie nie, producent ten sam z tego co wyczytałem.
Porównam jak zdemontuję i dam znać. Ale może się okazać, że to które przyszłoby ze Sklepu Kawasaki jest dokładnie tym samym. Po oryginalnym numerze fotki jak wygoogle'ujesz to pokazuje dokładnie takie jak zamówiłem.

Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)

: wt maja 21, 2024
autor: artix
Będzie dobrze, łożyska stożkowe, także właściwa regulacja i będzie malina. Z pasowaniami łożysk czasami jest niezły czad, poczytaj wątek z linku. Niby wszystko gra, a luzy na Pulley'u jak były tak są, dopiero oryginał koledze rozwiązał problem. Zmień, przetestuj, jak będzie ok to tylko się cieszyć, patrząc na ceny oryginalnych gratów :)