VN 2000 - Sprawdzenie wtryskiwaczy i ciśnienia paliwa

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1134
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

VN 2000 - Sprawdzenie wtryskiwaczy i ciśnienia paliwa

Post autor: Tex66 » pn cze 10, 2024

Sprawny zespół pompy paliwa wraz z regulatorem oraz z jej obwodem elektrycznym a nawet z całym systemem DFI to nie wszystko jeżeli chodzi o układ zasilania paliwem.
Ważny jest stan wtryskiwaczy (elementy układu DFI) wraz z ich obwodem elektrycznym.
Sprawdzenie ciągłości obwodu jest proste i szybkie, trochę więcej zabawy jest ze sprawdzeniem samych wtryskiwaczy ale też jest to zabawa.
Sprawdzenie samych wtryskiwaczy zaczyna się od „sprawdzenia ich przewodów paliwowych” a mówiąc dokładnie, ich szczelności wraz z ich połączeniami.
Następnie sprawdzając wtryskiwacze, sprawdza się „napięcie źródła ich zasilania” (ze skrzynki przekaźników) oraz „napięcie wyjściowe na wtryskiwacze” (z ECU, pin 37 i pin 38).
Jeżeli nie ma tu najmniejszych odstępstw, wtedy „sprawdzamy sygnał wtryskiwaczy”, sprawdzenie to przeprowadza się jednocześnie na dwóch wtryskiwaczach.
Kolejnym pomiarem jest „kontrola rezystancji wtryskiwaczy”, podczas tego sprawdzenia słyszalne jest klikanie wtryskiwaczy. Dla potwierdzenia powinno się przeprowadzić „test modułu wtryskiwacza”.
Jeżeli wtryskiwacz nie będzie się otwierał (słyszalne kliknięcie) to w najlepszym przypadku może być zapchany, w najgorszym może być on uszkodzony.
Finalnie dla całkowitej pewności „mierzy się ciśnienie paliwa”, w zasadzie to nawet to wcześniej odczujemy podczas jazdy a możliwe że nawet zobaczymy po zapalającej się kontrolce FI.
Warto poświęcić 2 godziny i mieć pewność.
We wszystkich VN-ach na "wtrysku" sprawdzenie przeprowadza się w ten sam sposób, tu mały przykład jak to wygląda w VN2k.
Obrazek
Tex66

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 172
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Re: VN 2000 - Sprawdzenie wtryskiwaczy i ciśnienia paliwa

Post autor: Marecki75 » wt cze 25, 2024

Tex super.. :yeee: ;) będę chciał przeprowadzić tę procedurę.
Klikam jednak w zdjęcie i nie powiększa się. Czy mógłbyś podlinkować fotkę instrukcji w większej rozdzielczości ?
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1134
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: VN 2000 - Sprawdzenie wtryskiwaczy i ciśnienia paliwa

Post autor: Tex66 » wt cze 25, 2024

Co do powiększania się zamieszczonego w tym poście zdjęcia, to się ono nie powiększy po kliknięciu na nie, mało tego, jego pobranie i próba powiększenia nic nie da, bo będzie nieczytelne.
- Dlaczego?
- Tu możesz przeczytać:
viewtopic.php?f=50&t=16108

Oczywiście, że każdemu można zapisywać się gdzie się komu podoba, tyle że ja „grupowiczom” nie pomagam.
Jak coś potrzeba to przypominasz sobie o Forum (dzisiejsze logowanie po trzech tygodniach od ostatniego logowania), a jak nic nie potrzeba, to nieustający osobisty lansik na Facebookʹu VN 2000, całej tej „grupce” i można wtedy uchodzić za guru i kolega Maszynista już ma mokro, ale najpierw trzeba wszystkiego się wywiedzieć na Forum Vulcaneria.
To tak, to się nie da.
Czytając komentarze i pytania jakie padają w kolejnych postach na całej tej „grupce” dotyczących jak wymieniasz łożyska, to 90 % nie ma pojęcia o istnieniu Forum Vulcaneria, tyleż samo nie ma pojęcia o VN2k a nawet go nie posiadają i co więcej potrzeba żeby łykali wszystko.

P.S.
Te dwa kołki ustalające wewnętrzną pokrywę i uszczelkę to jedno, a ewentualnie wypadający pin ze sprężyną to drugie.
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą