VN 2000 - Sprawdzenie wtryskiwaczy i ciśnienia paliwa
: pn cze 10, 2024
Sprawny zespół pompy paliwa wraz z regulatorem oraz z jej obwodem elektrycznym a nawet z całym systemem DFI to nie wszystko jeżeli chodzi o układ zasilania paliwem.
Ważny jest stan wtryskiwaczy (elementy układu DFI) wraz z ich obwodem elektrycznym.
Sprawdzenie ciągłości obwodu jest proste i szybkie, trochę więcej zabawy jest ze sprawdzeniem samych wtryskiwaczy ale też jest to zabawa.
Sprawdzenie samych wtryskiwaczy zaczyna się od „sprawdzenia ich przewodów paliwowych” a mówiąc dokładnie, ich szczelności wraz z ich połączeniami.
Następnie sprawdzając wtryskiwacze, sprawdza się „napięcie źródła ich zasilania” (ze skrzynki przekaźników) oraz „napięcie wyjściowe na wtryskiwacze” (z ECU, pin 37 i pin 38).
Jeżeli nie ma tu najmniejszych odstępstw, wtedy „sprawdzamy sygnał wtryskiwaczy”, sprawdzenie to przeprowadza się jednocześnie na dwóch wtryskiwaczach.
Kolejnym pomiarem jest „kontrola rezystancji wtryskiwaczy”, podczas tego sprawdzenia słyszalne jest klikanie wtryskiwaczy. Dla potwierdzenia powinno się przeprowadzić „test modułu wtryskiwacza”.
Jeżeli wtryskiwacz nie będzie się otwierał (słyszalne kliknięcie) to w najlepszym przypadku może być zapchany, w najgorszym może być on uszkodzony.
Finalnie dla całkowitej pewności „mierzy się ciśnienie paliwa”, w zasadzie to nawet to wcześniej odczujemy podczas jazdy a możliwe że nawet zobaczymy po zapalającej się kontrolce FI.
Warto poświęcić 2 godziny i mieć pewność.
We wszystkich VN-ach na "wtrysku" sprawdzenie przeprowadza się w ten sam sposób, tu mały przykład jak to wygląda w VN2k.
Ważny jest stan wtryskiwaczy (elementy układu DFI) wraz z ich obwodem elektrycznym.
Sprawdzenie ciągłości obwodu jest proste i szybkie, trochę więcej zabawy jest ze sprawdzeniem samych wtryskiwaczy ale też jest to zabawa.
Sprawdzenie samych wtryskiwaczy zaczyna się od „sprawdzenia ich przewodów paliwowych” a mówiąc dokładnie, ich szczelności wraz z ich połączeniami.
Następnie sprawdzając wtryskiwacze, sprawdza się „napięcie źródła ich zasilania” (ze skrzynki przekaźników) oraz „napięcie wyjściowe na wtryskiwacze” (z ECU, pin 37 i pin 38).
Jeżeli nie ma tu najmniejszych odstępstw, wtedy „sprawdzamy sygnał wtryskiwaczy”, sprawdzenie to przeprowadza się jednocześnie na dwóch wtryskiwaczach.
Kolejnym pomiarem jest „kontrola rezystancji wtryskiwaczy”, podczas tego sprawdzenia słyszalne jest klikanie wtryskiwaczy. Dla potwierdzenia powinno się przeprowadzić „test modułu wtryskiwacza”.
Jeżeli wtryskiwacz nie będzie się otwierał (słyszalne kliknięcie) to w najlepszym przypadku może być zapchany, w najgorszym może być on uszkodzony.
Finalnie dla całkowitej pewności „mierzy się ciśnienie paliwa”, w zasadzie to nawet to wcześniej odczujemy podczas jazdy a możliwe że nawet zobaczymy po zapalającej się kontrolce FI.
Warto poświęcić 2 godziny i mieć pewność.
We wszystkich VN-ach na "wtrysku" sprawdzenie przeprowadza się w ten sam sposób, tu mały przykład jak to wygląda w VN2k.