Strona 1 z 1

Wymiana oleju VN 2000

: sob wrz 10, 2011
autor: Tokar
Przy wymianie oleju w motorku natknąłem się na różne info co do ilości oleju który powinienem wlać. "Serwisówka" podaje 5,5 litra jako ilość którą producent zalewa silnik, natomiast przy wymianie powinno wlać się 4,6 litra. Niestety kiedy wleję 4,6 litra to "bagnet" którym mierzy się pokazuje ilość poniżej minimum. Skąd ta różnica? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia?

Wiem, że jest to sucha miska olejowa i pomiaru należy dokonać inaczej niż tradycyjnie- uruchomić moto na 2-3 minuty na wolnych obrotach i wtedy dokonać pomiaru.

: sob wrz 10, 2011
autor: RomanVN
Witam ,w mojm przy bagnecie jest napis 4,3 l .ja wlewam pojemnik 4L i jest okej na miarce jest po środku

: sob wrz 10, 2011
autor: Roger
Witeczka. Jestem świeżo po wymianie oleju i musiałem zalać silnik na nowo około 5.3 litra, aby bagnet wskazywał 3/4 stanu.

: sob wrz 10, 2011
autor: Hubas
Witam, jestem po wymianie oleju w serwisie, skali 4,9 litra . Ważne by sprawdzać stan na wkreconym bagnecie !

Pozdro

: sob wrz 10, 2011
autor: Thomas
Tylko trzeba pamiętać i wiedzieć o wszystkich trzech śrubach spustowych :mrgreen:
u mnie weszło 4.9 po uprzednim zagrzaniu i spuszczeniu, jest jeszcze sprawa filtra są dwa rodzaje krótszy do 2006r i dłuższy po 2006r tak podaje serwisówka ale mocowanie filtra jest w każdym modelu takie same , długość gwintu itd. sam sprawdzałem i tak przy tym dłuższym może około 0,100 wejść więcej
Roman144 pisze:Witam ,w mojm przy bagnecie jest napis 4,3 l .ja wlewam pojemnik 4L i jest okej na miarce jest po środku
A kolega Roman144 nie spuścił całego oleju i tyle, zwykle tej śruby przy sprzęgle nikt nie odkręca i wchodzi mniej sam to przerabiałem więc wiem bo przelałem, ale człek jest nieomylną istotą więc można każdemu :mrgreen:

: sob wrz 10, 2011
autor: Hubas
Dokładnie jak pisze Thomas trzeba pamiętać o trzech korkach!

: sob wrz 10, 2011
autor: Zombie
Hubas, Ty wymieniasz olej????? Nooooo zaskoczony jestem co nieco :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
a tak nota bene Thomas i Hubas mają rację !! !!

: sob wrz 10, 2011
autor: Hubas
Zombie dlaczego zaskoczony , a co mam nie wymieniać :mrgreen: :mrgreen:

: pt sty 06, 2012
autor: Trufel
w końcu hubas jest mechanikiem więc co nie da rady jak dał rade :ok: :ok:

: wt sty 10, 2012
autor: Abrams
Poszukajcie było na forum gdzieś fajne info ze zdjęciami o wymianie oleju w 2l
Dodatkowo jakieś podpórki i trzy spusty wszystko fajnie tam pokazane było.

: śr kwie 11, 2012
autor: eFKa
Dzisiaj wymieniłem olej i doznałem lekkiego zdziwienia,wlałem 5 litrów i na bagnecie pokazało poniżej minimum (oczywiscie na wkreconym)

: śr kwie 11, 2012
autor: Trufel
ha to miałeś tak samo jak ja , rada . Nie panikuj i lej tyle ile powinno być

: czw kwie 12, 2012
autor: eFKa
Jade własnie dokupic jeszcze literek i powinno być git.
Zasugerowałem się cyferkami na forum i kupiłem tylko pięc :wall:

: czw kwie 12, 2012
autor: Trufel
ja zakupiłem 8 literków jak by co zawsze będzie na następny raz

: pn maja 28, 2012
autor: Morawiec
Miesiąc temu wymieniałem olej wraz z filtrem oleju.Po wykręceniu trzech śrub i spuszczeniu oleju,weszło 5 litrów.Na wkręconym bagnecie /jak podaje serwisówka/ było 1/2 poziomu oleju.Przed wymianą jeździłem na pełnym syntetyku Castrola.Na tym oleju biegi wchodziły bez stuku,ale miałem problemy z wyczuciem luzu.Po wymianie na półsyntetyk/Castrol/ biegi wchodzą z wyraźnie słyszalnym stukotem/wiem,że dany bieg się włączył/,ale za to luz wybieram teraz pewnie.Nie mając klucza do filtra,wbiłem wkrętak w filter i tym sposobem go wykręciłem.
Dla wiadomości Trufla i Thomasa,słowa filter i filtr, są równoznaczne w polskim słowniku,tak jak swetr i sweter.A jeżeli dla Was w miarę poprawna polszczyzna to za wiele,to przyjmuje Wasze reguły i się dostosuje.To chyba nie jest forum wzajemnej adoracji?Jak mam coś konkretnego do napisania,to napewno to napiszę,a nie będę się lansował żeby tylko zaistnieć na forum.Wszystkim forumowiczom polecam posty w/w panów żeby się ewentualnie odnieść do tematu.

: pn maja 28, 2012
autor: Morawiec
I dla w/w panów,czytanie tekstu,to jedno,a ich zrozumienie,to drugie.

: pn maja 28, 2012
autor: mirad
sweter/ swetr a wiatr/ wiater

Językoznawstwo

Użycie
Poprawna jest tylko forma sweter, ponieważ wyraz ten pochodzi z języka angielskiego, gdzie ma postać sweater. Forma swetr, mylnie utworzona przez użytkowników języka polskiego na zasadzie analogii ze słowem wiatr, jest niewłaściwa, nie ma bowiem uzasadnienia w etymologii tego wyrazu. Język, niesłusznie posądzany w tym przypadku przez niektórych jego użytkowników o nielogiczność, w gramatycznych formach mianownika liczby pojedynczej wyrazów sweter i wiatr odzwierciedla tylko ich różne pochodzenie.
Uwaga! Bywa, że niektórzy chcą upodobnić słowa sweter oraz wiatr; za wzór formy mianownika liczby pojedynczej biorą sobie wyraz sweter (więc, według nich, powinno być wiater). Ten zabieg także świadczy o nieświadomości językowej, w języku polskim forma wiater jest bowiem gwarowa.

Magdalena Tytuła, Marta Łosiak "Polski bez błędów. Poradnik językowy dla każdego"

Opracowano przy współpracy z Wydawnictwem Szkolnym PWN


:yeee:

P.S. Namnożyło się dyżurnych naukowców, którzy skwapliwie namaszczają jako właściwe formy od lat uznane w języku polskim za wadliwe. Tym sposobem ci, którzy szczycą się swoim przeciętniactwem w szkołach podnoszą swoje nieuctwo do rangi cnoty.

: pn maja 28, 2012
autor: eFKa
Wczoraj sprawdzałem stan oleju na rozgrzanym silniku wskazywał minimum(zaznaczam że wlałem 5,6l przy wymianie),dolałem cztery setki i jest ok
Mam obok wlewu podaną informację ,jeśli nie wymieniam filtra filtru filtera 4 4
jeśli wymieniam to 4 6
takie coś napisali

: wt maja 29, 2012
autor: Trufel
spoko ja miałem to samo