Strona 1 z 1
Kontrolka oleju - VN 2000
: wt gru 27, 2011
autor: Tokar
Sprawa wydaje się banalna. Jakieś 1000 km temu wymiana oliwy w silniku. Wlane 5 litrów. Stan zgadzał się i raczej nie ubywało. 6 grudnia ostatni wypad jako mikołaj. Powrót do garażu, czyszczonko przed zimą itp. Tak pomyślałem że jeszcze posłucham jak mruczy i odstawię na kołki. Po uruchomieniu silnika czerwona kontrolka oleju nie zgasła. Moto pochodziło chwilkę i nic. Sprawdziłem olej, wydawało się w normie, no może troszkę poniżej optymalnej ilości. Mała dolewka. Jeszcze jedna próba i ciągle kontrolka świeci się na czerwono. Dałem mu odpocząć i ostygnąć. Następnego dnia sytuacja się powtórzyła. Po uruchomieniu kontrolka cięgle świeci. Wiecie co z tym zrobić i co to może oznaczać?
: śr gru 28, 2011
autor: Andreas
Witaj
wydaje mi się że do silnika lałem 5,5litra oliwy, chociasz nie sadze zeby od tego się paliła to raczej kontrolka cisnienia a nie stanu oleju , moze cos z pompką oleju ? tam sa dwie
: ndz sty 01, 2012
autor: Sheriff
Jeśli to ciśnienie oleju a nie poziom może tu być winny filtr oleju. Ostatnio podczas wymiany w serwisie opowiadali mi o takim przypadku że zawiesił się filtr oleju Hilfo i od tego czasu wkładają te filtry tylko na życzenie klienta a normalnie tylko oryginalne Kawasaki. Jeśli mam rację to raczej nie uruchamiaj silnika bo filtr nie przepuszcza oleju no i czeka Cię kolejna wymiana olej plus filtr ale mogę się mylić mechanikiem nie jestem opowiadam tylko to co słyszałem.
: wt sty 03, 2012
autor: Andreas
Tokar to pewnie jest spowodowane ze zalałes go złym olejem serwisówka wyraznie podaje 10w40 syntetyk lub pół syntetyk , czemu wlałes 15w40 ? gestsze oleje leje sie do powietrzaków lub na ciepły klimat, teraz jest zimno i ze gęsty jest to pomka oleju moze nie wyrabia?
: wt sty 03, 2012
autor: Tokar
Kurde, znojomek - mój GUUUUURU. który jest przekozakiem wśród przekozaków znających się na vulcanach podpowiedział że tak będzie lepiej. Zresztą swojego VN 2000 też zalał taką samą oliwą i działa. zresztą dwa razy już swojego zalewał taką oliwą. Sprawdzałem i odpalałem moto dwa dni temu i wszystko OK, stan oliwy OK, kontrolka nie świeci. Tylko dlaczego świeciła wcześniej? Nie bardzo to rozumiem. Ale dajecie dużo do myślenia i chyba skoczę do garażu i wymienię oliwę :-).
: śr sty 04, 2012
autor: Lecho
Wychłodź motocykl jak będzie mróz (o ile będzie) i odpal jak nie zgaśnie to wstaw do garaży podgrzej farelkiem i odpal ponownie. Jak zgaśnie ............
: śr sty 04, 2012
autor: Andreas
ja jestem zdania że skoro producent zbudował swój silnik nie wazne czy kawasaki czy hd itd. to on wie najlepiej jaki powinien miec olej. taki czarodziej jeden z drugim kombinuje a moze wlać cos innego , mize bedzie lepiej, no tak może nic się nie zepsuje....
: śr sty 04, 2012
autor: Hubas
Osobiście uważam iż lepkość oleju nie ma nic do rzeczy , kontrolka powinna zgasnąć niezależnie od zastosowanego oleju! Wykręć czujnik i sprawdź za pomocą manometru wskazania ciśnienia.
: śr sty 04, 2012
autor: merkury76
Czujnik albo filtr to pierwsze rzeczy potem pompa
: czw sty 05, 2012
autor: mirad
Andreas pisze:serwisówka wyraznie podaje 10w40 syntetyk lub pół syntetyk
Serwis autoryzowany do mego vn2000 classic leje wyłącznie 10w40 PÓŁSYNTETYK i robią to świadomie, bo pytałem. Tfu, tfu... na razie bez problemów, przebieg ok. 18 kkm.
.
: czw sty 05, 2012
autor: mirad
No jasne, już wiem!!!!
Tokar przecież wlał oliwę, a oliwę tłoczy się z oliwek
Wymienić szybciutko na olej do moto 4T 10w40 półsyntetyk, nawet jeśli to była extra vergine
Ale oliwa do sałatki już zdecydowanie nie nadaje się!!
: pt sty 06, 2012
autor: Tokar
mirad pisze:No jasne, już wiem!!!!
Tokar przecież wlał oliwę, a oliwę tłoczy się z oliwek
Wymienić szybciutko na olej do moto 4T 10w40 półsyntetyk, nawet jeśli to była extra vergine
Ale oliwa do sałatki już zdecydowanie nie nadaje się!!
DOBRE :-)
Kontrola już się naprawiła :-) i to sama :-)
: ndz sty 08, 2012
autor: Marmon
Ja miałem podobną sytuację w YV2K i po wielu medytacjach okazało się, że ucieka mi płyn chłodniczy. Jednak tylko podczas jazdy (ciśnienie wyższe) więc kałuży w garażu nie miałem. Jest taka gumowa rurka pod miską na dole na której opaska zaciskowa była poluzowana. Mało płynu- silnik się gotował, lampka oleju lśniła. Teraz jest OK.