Wymiana płynu chłodnicy - VN 2000

VN 2000 Diablo
Posty: 402
Rejestracja: wt cze 15, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Diablo Black
VROC: 0

Wymiana płynu chłodnicy - VN 2000

Post autor: VN 2000 Diablo » ndz sty 01, 2012

Nigdy w VN 2000 tego nie wykonywałem. Może ktoś z was wymianiał płyn chłodniczy, jakiego typu i firmy zastosował. Proszę o dokładny przebieg operacji wymiany płynu. W serwisówce jest wymiana ale niezbyt dokładna. Wiem że spust jest pod spodem motocykla na rurce oraz że ze zbiorniczka wyrównawczego upuszcza się go wężykiem. Proszę o dokładniejszy opis kogoś kto prawidłowo przeprowadził wymianę specyfiku. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » wt sty 10, 2012

:) Czy napewno chcesz robić to sam ?? trzeba dzwigać zbiornik by dostać się do korka wlewowego ,spóścić to nie problem ale go napełnić by nie było bąbli powietrznych jak masz pojęcie to próbuj. Ja wymieniałem w VN 900 to konstrukcja podobna jak chcesz to na wiosne podskoczysz i wymienimy razem :ok:

VN 2000 Diablo
Posty: 402
Rejestracja: wt cze 15, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Diablo Black
VROC: 0

Post autor: VN 2000 Diablo » śr mar 28, 2012

Dzisiaj wymieniłem płyn.
Trzeba ściągnąć zbiornik, odczepić kable z szybkozłączek oraz wężyk odpowietrznika baku. Bak kładziemy na boku i zabieramy się do wymiany plynu. Otwieram sobie górny korek wlewu plynu chlodniczego a następnie podkladam sobie pojemnik na spodzie motocykla w miejscu spustowej śrubki płynu (klucz M8). Uwaga jak odkręcicie śrubkę w pierwszym momencie duże ciśnienie strumienia zużytego płynu. Następnie pojechałem do apteki i kupiłem sobie strzykawę 100 ml oraz wężyk. Potrzebne mi to było do odsysania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Wszystko zlałem do wspólnego pojemnika z miarką - i co się okazało - miałem 0,5 litra za mało płynu. Dobrze że go wymieniłem teraz jestem spokojny. Następna czynność to zakręcenie otworu spustowego. Do głównego otworu wlałem prawie 2 litry płynu i 400ml płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Po wlaniu płynów zainstalowałem bak i podłączyłem kable i przystąpiłem do odpalenia motocykla. Motocykl odpalił i chodził mi ok. 5 minut. Nastepnie wyłączyłem motocykl, ponownie zdemontowałem bak, odkręciłem glówny korek wlewu płynu, dolałem do maxa plyn (prawie pod sam korek, tak aby nie zalać otworku odpowietrzającego, który jest przy samym wierzchu korka) Nastepnie dolałem do zbiorniczka wyrównawczego 200 ml. W sumie wlałem do całego układy 2,6 litra płynu Motul Motocool Factory Line -35. Potem znowu instalacja baku i odpalenie motocykla, tylko że motocykl teraz chodził tak długo aż zaczął chłodzić wentylator. Wtedy wszystko jest OK. Proste i taniej, bo w serwisie wołają ok. 80 zł

Morawiec
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 12, 2012
Miejscowość: pruszcz gdański
Motocykl: vn 2000
VROC: 0

Post autor: Morawiec » sob mar 31, 2012

Diablo,świetnie to opisałeś.Zawsze jakieś złotówki zostaną na paliwo,kiedy samemu się to zrobi.Podpowiedz mi jeszcze jak demontuje się zbiornik paliwa.Muszę wymienić świece i z moich oględzin motocykla wychodzi na to,że trzeba zbiornik zdemontować.Jak to widzisz?Pozdrawiam.
morawiec

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » sob mar 31, 2012

ja wymieniałem świece bez sciągania baku tylko trzeba z kluczem pokąbinować.
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Trufel

Post autor: Trufel » sob mar 31, 2012

i mieć odpowiedni klucz , atak przy okazji świec to po jakim przebiegu je wymienialiście bo podobno irydy są wieczne

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » sob mar 31, 2012

Wieczna raczej nie są bo serwisówka podaje przy jakim przebiegu należy wymienić ale nie pamiętam, ja wymieniłem jak miał 35 tys km
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Trufel

Post autor: Trufel » sob mar 31, 2012

łe to mi w cholerę brakuje jakieś 15 tys kalometrów ale dzieki za info już zanotowałem

Awatar użytkownika
Dek
Posty: 665
Rejestracja: śr gru 07, 2011
Miejscowość: R.Śl.
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 35574

Post autor: Dek » pn lis 12, 2012

no to biorę sie i ja do wymiany płynu chłodząceg ,olej wymieniony maszyna umyta może troche za wczas usypiam sprzęta na zimę ale potem może braknąć czasu wiec lepiej teraz niż z powodu braku pogody przećiągnąć sprawe do wiosny :)
Zawsze do Przodu !

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą