Strona 1 z 1
Wymiana płynu chłodnicy - VN 2000
: ndz sty 01, 2012
autor: VN 2000 Diablo
Nigdy w VN 2000 tego nie wykonywałem. Może ktoś z was wymianiał płyn chłodniczy, jakiego typu i firmy zastosował. Proszę o dokładny przebieg operacji wymiany płynu. W serwisówce jest wymiana ale niezbyt dokładna. Wiem że spust jest pod spodem motocykla na rurce oraz że ze zbiorniczka wyrównawczego upuszcza się go wężykiem. Proszę o dokładniejszy opis kogoś kto prawidłowo przeprowadził wymianę specyfiku. Pozdrawiam
: wt sty 10, 2012
autor: Daromax
Czy napewno chcesz robić to sam
trzeba dzwigać zbiornik by dostać się do korka wlewowego ,spóścić to nie problem ale go napełnić by nie było bąbli powietrznych jak masz pojęcie to próbuj. Ja wymieniałem w VN 900 to konstrukcja podobna jak chcesz to na wiosne podskoczysz i wymienimy razem
: śr mar 28, 2012
autor: VN 2000 Diablo
Dzisiaj wymieniłem płyn.
Trzeba ściągnąć zbiornik, odczepić kable z szybkozłączek oraz wężyk odpowietrznika baku. Bak kładziemy na boku i zabieramy się do wymiany plynu. Otwieram sobie górny korek wlewu plynu chlodniczego a następnie podkladam sobie pojemnik na spodzie motocykla w miejscu spustowej śrubki płynu (klucz M8). Uwaga jak odkręcicie śrubkę w pierwszym momencie duże ciśnienie strumienia zużytego płynu. Następnie pojechałem do apteki i kupiłem sobie strzykawę 100 ml oraz wężyk. Potrzebne mi to było do odsysania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Wszystko zlałem do wspólnego pojemnika z miarką - i co się okazało - miałem 0,5 litra za mało płynu. Dobrze że go wymieniłem teraz jestem spokojny. Następna czynność to zakręcenie otworu spustowego. Do głównego otworu wlałem prawie 2 litry płynu i 400ml płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Po wlaniu płynów zainstalowałem bak i podłączyłem kable i przystąpiłem do odpalenia motocykla. Motocykl odpalił i chodził mi ok. 5 minut. Nastepnie wyłączyłem motocykl, ponownie zdemontowałem bak, odkręciłem glówny korek wlewu płynu, dolałem do maxa plyn (prawie pod sam korek, tak aby nie zalać otworku odpowietrzającego, który jest przy samym wierzchu korka) Nastepnie dolałem do zbiorniczka wyrównawczego 200 ml. W sumie wlałem do całego układy 2,6 litra płynu Motul Motocool Factory Line -35. Potem znowu instalacja baku i odpalenie motocykla, tylko że motocykl teraz chodził tak długo aż zaczął chłodzić wentylator. Wtedy wszystko jest OK. Proste i taniej, bo w serwisie wołają ok. 80 zł
: sob mar 31, 2012
autor: Morawiec
Diablo,świetnie to opisałeś.Zawsze jakieś złotówki zostaną na paliwo,kiedy samemu się to zrobi.Podpowiedz mi jeszcze jak demontuje się zbiornik paliwa.Muszę wymienić świece i z moich oględzin motocykla wychodzi na to,że trzeba zbiornik zdemontować.Jak to widzisz?Pozdrawiam.
: sob mar 31, 2012
autor: Andreas
ja wymieniałem świece bez sciągania baku tylko trzeba z kluczem pokąbinować.
: sob mar 31, 2012
autor: Trufel
i mieć odpowiedni klucz , atak przy okazji świec to po jakim przebiegu je wymienialiście bo podobno irydy są wieczne
: sob mar 31, 2012
autor: Andreas
Wieczna raczej nie są bo serwisówka podaje przy jakim przebiegu należy wymienić ale nie pamiętam, ja wymieniłem jak miał 35 tys km
: sob mar 31, 2012
autor: Trufel
łe to mi w cholerę brakuje jakieś 15 tys kalometrów ale dzieki za info już zanotowałem
: pn lis 12, 2012
autor: Dek
no to biorę sie i ja do wymiany płynu chłodząceg ,olej wymieniony maszyna umyta może troche za wczas usypiam sprzęta na zimę ale potem może braknąć czasu wiec lepiej teraz niż z powodu braku pogody przećiągnąć sprawe do wiosny