Strona 1 z 1
amerykańskie światła pozycyjne w europejczyku
: wt mar 06, 2012
autor: ludek
Zawsze podobały mi się świecące kierunkowskazy w amerykańskich wersjach motocykli, postanowiłem mieć i ja... w europejczyku. Do realizacji tego pomysłu idealnie nadaje się patent, o którym pisałem w tym wątku:
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=3632
oczywiście zamiast czerwono należy dać biało świecące diody LED i trochę zmodyfikować schemat połączeń. Po zamontowaniu w moto wrzucę jakieś fotki.
pzdr.
: wt mar 06, 2012
autor: Zegal
super
mi też się podobają świecące kierunki, kombinowałem z diodami ale nigdy projektu nie doprowadziłem do końca - chętnie podpatrzę jak to zrealizujesz
: śr mar 07, 2012
autor: Sheriff
Problem w tym że żarówka na w VN 1500 Classic czy VN 800 Classic oraz VN 900 montowana jest bokiem a nie na wprost. Nie wiem jak w innych.
: śr mar 07, 2012
autor: ludek
Do VN2000 napewno pasuje patent z "talerzykiem" wokół żarówki.
Do tylnych świateł potrzeba było aż 12 diód aby przy nominalnym prądzie diody świeciły z podobną jasnością jak oryginalne światło hamowania, gdy nie hamujemy rezystor ogranicza prąd do wartości przy której diody świecą podobnie jak żarówkowe pozycyjne.
Myślę, że jeżeli 12 czerwonych LED'ów "udaje" z powodzeniem żarówkę o mocy 21W, to do realizacji świateł pozycyjnych z przodu (żarówki 5W) napewno wystarczą 4 jasne diody.
A na 4 diody napewno znajdzie się miejsce nawet w Classicach.
: śr mar 07, 2012
autor: ludek
Rozebrałem kierunkowskaz w VN800A (żarówka wkładana bokiem) wyciągając metalowy odbłyśnik i spiłowując podpórki pod niego na równo, robi się miejsce pod żarówką na płytkę z diodami. Oklejejąc ją folią "lustrzaną" będzie robiła również za usunięty odbłyśnik. Problem jest z przeciągnięciem przewodów, ponieważ oprawka żarówki całkiem zasłania otwór. Diody pobierają mało prądu, wystarczy przewód 0,2 mm2 pwowinno dać się go obok przecisnąć.
Napewno mnie to czeka w późniejszym terminie, ponieważ żona już zamówiła do VN800 takie same światła jak zrobiłem w VN2000 z tyłu
pzdr.
: śr mar 07, 2012
autor: Iron75
ja u siebie w kierunkowskazie mam po prostu wsadzone gniazdo na dwuwłóknową żarówkę
: śr mar 07, 2012
autor: Mars
A ja specjalnie szukałem "europejczyka", żeby nie było tych kierunkowskazów i licznika w milach hehe
. Każdemu, co lubi
.
: czw mar 08, 2012
autor: Sheriff
Iron każdy tak ma w "amerykanie" ale jak Cię złapią to musisz odłączyć na miejscu bo inaczej Co dowód zabiorą no i jadąc na przegląd też trzeba odłączać ! Fajnie by było jak by diody były z przodu białe robiły by za postój a z tyłu czerwone jako stop.
: czw mar 08, 2012
autor: Iron75
Sheriff pisze:Iron każdy tak ma w "amerykanie" ale jak Cię złapią to musisz odłączyć na miejscu bo inaczej Co dowód zabiorą no i jadąc na przegląd też trzeba odłączać
no niestety, ale odpukać , jeszcze nikt się do tego nie przyczepił, a i przeglądy jakos szczęśliwie przechodze
Mając diody też jesteś narażony na negatywne przejście przeglądu, chyba że faktycznie tak jak piszesz, z przodu zrobic to na biało. Ale do tego muszą być białe klosze no i cały urok świecących kierunków szlag trafia.
Ja w związku z tym co piszesz o dowodzie, przeglądach itp, zastanawiam się czy zrobic jednego kabelka (dochodzącego do kierunkowskazów) na wsuwkę
P.S, u mnie to było przerabiane , nie mam typowego "amerykana"
: pt mar 09, 2012
autor: ludek
Iron wstawiając diody w przednich kierunkach podłącze je do włącznika, który już mam:
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=3630 nie będzie więc problemów z przeglądami.
Białe klosze raczej zamontuje, lepszy będzie wtedy efekt w tylnich kierunkach z czerwonymi diodami robiącymi za śwaitła pozycyjne i hamowania. Z przodu będę miał wtedy białe pozycje... ale jakby się nie podobało to są jeszcze pomarańczowe LED'y
pzdr.
: pt mar 09, 2012
autor: Iron75
ludek pisze:Iron wstawiając diody w przednich kierunkach podłącze je do włącznika,
hehe, mówisz takie sprytne rozwiązanko
no to luzik , powodzenia w modach
: pt mar 09, 2012
autor: Pawelek450
to ja mam japończyka EN400 wygląda jak EN500 i teraz pytanko - u mnie kierunki świecą w czasie jazdy - jak zostało moto zarejestrowane i dlaczego dostało dowód. Teraz nie wiem czy bawić się w odłączanie czy pojechać jak jest
A diodki fajna rzecz
: pt mar 09, 2012
autor: Eden
ja mam na podmiane zarowki ze spalonym jednym zarnikiem
najczesciej przy dwuwlokonowych zarowkach spala sie to wlokno od pozycyjnych
wkladam taka na przeglad i mam tylko kierunki
wyjezdzam i spowrotem wkladam normalna zarowke z dwoma sprawnymi zarnikami
wlasnie dzisiaj bylem na przegladzie
a jesli chodzi o lampe to faceta zapytalem wprost
czy sie bedzie czepial do lampy czy mam jechac gdzie indziej
powiedzial zebym zostal u niego i przegladzik podbil
: sob mar 10, 2012
autor: Sheriff
Pawelek450 ja napisałem jak wygląda teoria a nie praktyka takimi pierdołami się nie przejmuj ja tak jeżdżę dwa lata i nic do tego amerykańska lampa plus V&H 120db i jeszcze nie miałem kontroli. Policjanci jak nas widzą z żonką (ona vn 800 również V&H kierunki itd) to raczej się uśmiechają i motorki podziwiają ale jak masz pecha i trafisz na taki techniczny radiowóz jak w TVN Turbo to Ci wszystko przetrzepią.
: wt mar 13, 2012
autor: Lucas
Sheriff, znając moje posrane szczęście to mnie trafi albo TVN lub nawiedzony młody służbista
w temacie: ja jednak zmienię żarówki na EU.
Nie wiem jak u was lecz light bar u mnie świeci na światłach krótkich natomiast na długich jedynie główna lampa.
Widzę, że rażę innych użytkowników jadąc na krótkich bo mi dwóch kierowców już mrugało
: wt mar 13, 2012
autor: Fatman
siemka , ja mam w light barach dwuwłóknowe żarówki i włącznik tak podłączony że albo świeci tylko lampa krótkie - długie albo lampa light bar krótkie lub lampa light bar długie .
: śr mar 14, 2012
autor: Sheriff
Light bary dzielą się właśnie na takie z żarówkami jednowłóknowymi lub dwuwłóknowymi. Ja mam tą pierwszą wersję i mogę włączyć Light bar tylko gdy świeci światło mijania (zrestą sam tak podłączyłem).
Lucas masz źle ustawione Light bary. Podjedź sobie wieczorkiem pod jakiś mur i ustaw według światła mijania i wszystko będzie ok.