Strona 1 z 1

Dkręcanie pokrywy sprzegła

: wt lut 26, 2013
autor: eFKa
Witam i proszę o poradę
Zmieniłem w swoim tarcze sprzęgłowe, myslałem że po wymianie na nowe jedynka będzie wchodziła delikatniej, niestety kopie tak samo jak wcześniej .
Czyżby to był taki urok ?,a może linke słabo naciągłem?
Druga sprawa ,co zle zrobiłem dokręcajac pokrywe sprzegła?
Po odpaleniu i rozgrzaniu silnika pojawia się kropla oleju pod spodem ,czy uszczelke powinienem potraktowac silikonem ?,sprzedawca uszczelki zalecał bez silikonu,tak tez zrobiłem
?? ??

: śr lut 27, 2013
autor: Konrad
Podejrzewam, że za mocno przykręciłeś pokrywę i zniszczyłeś uszczelkę teraz bez silikonu się raczej nie obędzie :(

: śr lut 27, 2013
autor: Tiszo
Nie pamiętam dokładnie ale śruba dekla powinna być dokręcona z siłą 6 albo 8 Nm, jest to bardzo mało jak byś dokręcił mocno śrubokrętem, grzechotką można przeciągnąć. Ja kiedyś zrobiłem lepiej tak ćwiartkę silnika dokręcałem że mi pękła :D
Więc pewno zepsułeś uszczelkę. PS jak zakładasz nową uszczelkę weź na palec trochę oleju i posmaruj, to taka moja rada.

: śr lut 27, 2013
autor: eFKa
Pokrywe dokrecalem z siłą 9.8Nm i niestety pokazał się olej więc dokręciłem ręcznie z czuciem i pewnie przesadziłem :mad:
Dzieki panowie za rady spróbuje jeszcze raz delikatnie na silikonie jeśli to nie pomoże będe musial założyć nową uszczelke :mad:
Pozdrawiam :yeee:

: śr lut 27, 2013
autor: Pantani
Tiszo pisze: PS jak zakładasz nową uszczelkę weź na palec trochę oleju i posmaruj, to taka moja rada.
Instrukcja do VN800 wyrażnie zabrania smarowania uszczelki olejem (nie wiem czy takie info dotyczy VN2000).
Co do wycieku :scrach: może niedokładnie usunąłeś starą uszczelkę.

: śr lut 27, 2013
autor: eFKa
Stara uszczelka odeszła cała idealnie ,być może coś mi podeszło pod nową przy zakładaniu?
Rozkręce zobacze :boje:

: śr lut 27, 2013
autor: Shepherd
Pantani pisze:
Instrukcja do VN800 wyrażnie zabrania smarowania uszczelki olejem (nie wiem czy takie info dotyczy VN2000)
A jaki jest tego powód?

Ja przy każdych pracach mechanicznych, niezależnie czy to samochód, wózek widłowy, ciągnik rolniczy, inna maszyna, a i nawet ten motocykl, zakładając uszczelkę czy nawet o-ring, zawsze ale to zawsze, smaruje delikatnie olejem, (tj, olej na palec i dookoła) wtedy mam pewność że ładnie się ułożyła, Przy uszczelkach korkowych tego nie robię. Jest jeszcze cos takiego jak Hermetic używam i sprawdza się świetnie, Mój ojciec jak pracował w hucie to tego środka używali do uszczelnia jakichś przekładni które pracowały w wysokich temperaturach, twierdzi że był to najlepszy środek,

: śr lut 27, 2013
autor: Orzech_
eFKa pisze:spróbuje jeszcze raz delikatnie na silikonie...
jeśli chcesz to zrobić dobrze to nie silikon tylko pasta/masa uszczelniająca firmy Victor Reinz (reinzosil), w każdym motoryzacyjnym ~25zł

takie coś:
http://chopper.net.pl/product_info.php?products_id=1280 tylko tu gruuubo przesadzili z ceną ;)

: ndz mar 31, 2013
autor: eFKa
Panowie uszczelka zrobiona (wczoraj),użyłem pasty o której Orzech pisał ;) i dokręciłem z siłą 9.8 dziesiątych. Odpaliłem motor na pół godzinki i śmigałem po garażu :D nic nie cieknie.
Dzięki za porady :yeee: