Strona 1 z 1

Zrób to sam: Demontaż zbiornika+wymiana płynu chłodniczego

: ndz kwie 14, 2013
autor: Dek
może się komuś przydać potrzebny czas do wykonanie wymiany płynu chłodniczego około 1,5 godz.

http://pokazywarka.pl/6gw2hy/

według kolejności zdjęć
1-odkręcić śrubę mocującą zbiornik

2-odkręcić i zdjąć osłonę

3-rozłączyć cztery kostki wiązek elektrycznych

4-uwolnić przewody z dwóch uchwytów

5,6-wyciągnąć wężyki

7-wyciągnąć przewód paliwowy

zbiornik gotowy do demontażu teraz tylko zlać stary płyn uzupełnić nowym i :antlers:

8-korek chłodnicy

9-korek zbiornika wyrównawczego

10-śruba spustowa

: ndz kwie 14, 2013
autor: Radio
Należałoby jeszcze tylko dodać że chodzi o wymianę w Kawasaki VN 2000.

: ndz kwie 14, 2013
autor: Shepherd
Ode mnie pełen szacun, w miarę czytelnie :ok:
Każdy któremu chce się coś zrobić (pokazać) dla większej widowni zasługuje na :pada:

: ndz kwie 14, 2013
autor: Dek
Radio pisze:Należałoby jeszcze tylko dodać że chodzi o wymianę w Kawasaki VN 2000.
Faktycznie zapomniałem w temacie dopisać może moderator dopisze było by dobrze

: ndz kwie 14, 2013
autor: franc1213
Dobrze wiedziec jak to zrobic :ok:

: pt cze 21, 2013
autor: Olkrzys
A czy ktoś może wie jak sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
Na zbiorniczku jest kreska minimum i maksimum, ale...
Po pierwsze zbiorniczek zasłaniają tłumiki,
Po drugie jest zbiorniczek jest wykonany z ciemnego plastiku i nic na nim nie widać...
Przy okazji to poziom sprawdza się na zimnym czy ciepłym silniku?

Pzdr.

: pn cze 24, 2013
autor: Dek
Poziom płynu sprawdzać na zimnym a jego poziom np.słomką do napojów +- wtym przypadku troche na oko
:mrgreen:

: ndz lip 21, 2013
autor: Olkrzys
A czy po wymianie płynu należy odpowietrzać układ chłodzenia?

: czw lip 25, 2013
autor: Dek
u mnie nie było takiej potrzeby po uruchomieniu silnika i odczekaniu kilku minuy dolałem ze 300 ml i wszystko gra

: wt sie 13, 2013
autor: eFKa
Czesc Dek
Mam zamiar wymienic plyn,opisales bardzo pieknie jak to zrobic samemu ,dzieki.
Male pytanko ,plyn chlodniczy taki sam jak do samochodow czy moze do moto sa inne ?

Mialem dzis dziwny obiaw,podczas jazdy po miescie (Krakow) w korkach.
Zapalila sie lampla z lewej strony na zegarze :boje: i altomatycznie stojac na swiatlach podniosly sie obroty silnika,dosc wysokie co mnie zaniepokoilo ,ziechalem na pobocz zgasilem silnik, odpalilem , przegazowka i nic :dupa: obroty wciaz byly bardzo wysokie .Podejzewalem ze przyczyna moze byc nie wlasciwa ilosc plynu w ukladzie chlodzenia.Dojechalem do znajomych zgasilem silnik i tak stal godzinke. Odpalilem ponownie i wszystko wrucilo do normy.
Zastanawia mnie tylko jedno czy powinienem gasic silnik w tej sytuacji, czy moze powinienem odczekac az zejdzie na swoje obroty i dopiero go zgasic? :scrach:

: czw sie 22, 2013
autor: Dek
Cześć ja zalałem płyn typowy do motocykli Motul Expert, a co do gaszenia to jeśli wentylator normalnie pracuje moto raczej powinno stać na wolnych obrotach aż zejdzie do normalnej temperatury. Ale u ciebie eFKA jak piszesz obroty wzrosły to nie wiem czy by maszyna się schłodziła czy dalej by rosła temperatura .

: czw kwie 03, 2014
autor: Dek
Dzisiaj zajrzałem tu do swojego postu i nie wiem jak to się stało ale brak jednego opisu i zdjęcia. Wiec żeby było wszystko na swoim miejscu dorzucam jako pkt.11 wężyk do spuszczenia reszty pozostałego płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrownawczego

http://pokazywarka.pl/0vfikq/