Strona 1 z 2
Prośba o pomoc: Shimmy w Vn2000
: pn kwie 29, 2013
autor: TOM
W moim VN2000 mam dziwny problem, podczas jazdy w przedziale prędkości między 80km/h a 50km/h występują drgania kierownicy i nie są to zwykłe drgania, jeśli podczas zmniejszania prędkości puścił bym kierownice wpada w takie duże drgania / na boki /że z wielkim trudem mogę
ją z powrotem opanować. Myślałem że powodem jest koło ale dzisiaj sprawdziłem - koło jest proste i dobrze wyważone, ciśnienie 2,5 atm.. Koło tylne także jest proste ciśnienie 2,9 atm.. Nie wiem co mam jeszcze sprawdzić a problem jest poważny .Bardzo proszę o każdą radę ...
: pn kwie 29, 2013
autor: Radio
...... sprawdź stan bieżnika oraz łożysko w główce ramy.
: pn kwie 29, 2013
autor: Gumis
Tom może to nie wyważenie.Z opisu tak to wygląda.
Sprawdż w innym serwisie ,rozkalibrowana wyważarka dużo może.
Pozdrawiam
: pn kwie 29, 2013
autor: TOM
Koło na pewno jest dobrze wyważone, bieżnik nie jest idealny ale nie ma tragedii ogólnie motor ma zrobione 5000mil. Nie był uszkodzony ...
: pn kwie 29, 2013
autor: franc1213
Mam to samo kupilem nowe opony zmienie w nastepnym tygodniu i zobaczymy , mi sie wydaje ze to wina opony ma takie jakby guzy .
: pn kwie 29, 2013
autor: Radio
franc1213 pisze:Mam to samo kupilem nowe opony zmienie w nastepnym tygodniu i zobaczymy , mi sie wydaje ze to wina opony ma takie jakby guzy .
Ząbkowanie lub inaczej schodkowanie opon spowodowane jest najczęściej niesprawnymi amortyzatorami lub luzem łożysk, w większości jednak niesprawnymi amortyzatorami i to im przyjrzyj się w pierwszej kolejności, czasami pomaga sama wymiana oleju w przednich lagach, czasami wystarczy dolanie oleju który w czarodziejski sposób "wywędrował" sobie z lag
: pn kwie 29, 2013
autor: mirmur
Mam to samo po wymianie opony .Nowa pirelli dragon ,wyważane dwa razy ,ciśnienie sprawdzane czort wie ile razy.Pirelka nojka,wadliwa czy co!!!Łożysko główki OK.Przed wymianą wszystko było dobrze.Ja się poddałem.Jak sobie poradzisz to koniecznie pisz.POWODZENIA!!!
: pn kwie 29, 2013
autor: Brein
Zmieniłem Ci nagłówek na bardziej czytelny. Życzę szybkiego rozwiązania problemu. Pozdrawiam.
: pn kwie 29, 2013
autor: Abrams
A nie przestawiłeś szyby? nie zmieniłeś mocowania?
: wt kwie 30, 2013
autor: franc1213
Ja niemam szyby i zaczelo sie przy przebiegu 9000km .
: wt kwie 30, 2013
autor: TOM
Ja jeżdżę bez szyby.
Widzę że problem jest ogólnie znany mam nadzieję że wypowie się ktoś kto sobie z tym poradził.
: wt kwie 30, 2013
autor: Trufel
Jak masz oryginalna opone , to one sa ujowe , uu mnie po z mianie opon pomoglo . Oryginalny bridgestone strasznie zabkuje , i nie ma na to wplywu zawieszawieszenie , ta opona po prostu sie tak konczy. . Moim zdanieem wina jest po stronie opony
: wt kwie 30, 2013
autor: Radio
Ząbkuje każda opona a nie tylko Bridgestone, i to należy brać pod uwagę ponieważ po wymianie starej wyząbkowanej opony na nową problem może zniknąć lecz powtórkę z rozrywki zauważysz po pewnym czasie gdy ta nowa opona pokryje się ząbkami, temat przerabiałem wielokrotnie i piszę z własnego doświadczenia ponieważ zajmowałem się naprawami motocykli i nadal zajmuje, tyle że już bardzie hobbystycznie niż zawodowo.
: wt kwie 30, 2013
autor: oktogon
Jeśli masz motocykl sprowadzony ze Stanów, a nie zmieniałeś jeszcze w nim ogumienia to moze być zamontowany w kole czujnik ciśnienia. Miałem dokładnie takie same objawy, przy wymianie kapci okazało się co było powodem, czujnik ten jest mocowany do felgi na opasce metalowej, którą po pewnym czasie trafiło i najnormalniej odpadł od felgi i luźno sobie latał w środku opony, waga nieduża bo coś koło kilkunastu gramów, nie było tego w ogóle słychać a podczas jazdy zwłaszcza w zakrętach robiło potworne wibracje przenoszone na kierownice. Poprzedni właściciel nic o tym nie wiedział więc mi tez nie przyszło to do głowy dopóki przy wymienia mechanik nie wyciągnał tego.
: wt kwie 30, 2013
autor: Tokar
Ząbkowanie opony w dwójce to norma- nie ważne jaką oponę założysz,na każdej będziesz miał schody ( najmniejsze są na metzelerze). Jest to jedna z przyczyn rzucania kierownicy, druga to lożyska główki ramy- jak zmieniłeś to trzeba po czasie poprawić i dokręcić. Jak nie zmieniałś, koło w górę i sprawdź czy jest ok. Wymaga to precyzyjnej ręki bo trudno to wyczuć. Jak będę mógł pomoc dzwon 664665688
: wt kwie 30, 2013
autor: TOM
Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia to sprawdziłem - nie mam. Opona jest trochę wyząbkowana ale co gorsze przy dokładnych oglądzinach zauwżyłem że są na niej mikropęknięcia więc opona ewidętnie do wymiany. Pytanie czy nie ma jakichś przeciwskazań żeby z przodu założyć Metzelera a z tyłu zostawić oryginalnego Bridgestona .
: śr maja 01, 2013
autor: Tokar
Wg mnie śmiało możesz zakładać. Metzeler jest trochę twardszy od brigstona, ale to tylko moje subiektywne odczycie. Nie wiem jakie są doświadczenia pozostałych użytkowników, ale wydaje mi się że metzeler trzyma gorzej na mokrym.
: śr maja 01, 2013
autor: Trufel
ale za to na suchym mniam mniam
: czw maja 02, 2013
autor: Tokar
Trufel pisze:ale za to na suchym mniam mniam
: pn maja 06, 2013
autor: franc1213
Dzisiaj wymienilem opony z orginalow bridgestone na dunlop zrobilem jazde probna i jest Zaj.....e