Ustawienie tylnego zawieszenia

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Ustawienie tylnego zawieszenia

Post autor: Krasnal » sob sie 28, 2010

Szanowne grono,
tył mojej lali jest zbyt delikatny ( i by nie było żadnego bla bla bla, piszę tu o moto), jest ok tu, na równych dróżkach, ale kiedy ostatnio z moją Panią poszaleliśmy troche na naszych krajowych scieżkach, to jest niebezpiecznie miękki, i tu pytanko, jest tam taka wielka spręzyna z regulacją, czy wiecie gdzie może posiadają taki specjalny klucz (pewnie istnieje taki), najlepiej jak najbliżej Piotrkowa lub Łodzi, w celu regulacji? być może ktos z szanownego grona przeprowadzł już taką operacje?
pozdrawiam...
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » sob sie 28, 2010

Zapewne rozwiązanie podobne do 800 centralny kołnierz koronka z napięciem wstępnym sprężyny.
W przypadku nv 800 koło trzeba wyciągnąć i nakręcić kołnież
Albo młotek przebijak i z boku jakieś dojście znaleźć
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
merkury76
Posty: 422
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: był VN2000 i bedzie VN2000
VROC: 0

Post autor: merkury76 » sob sie 28, 2010

Krzysiu regulacje twardosci ustawiasz nastepujaco. Odkrecasz siedzenie kierowcy.Widzisz tam sprezyne.Na koncu mocowania sprezyny zobaczysz małą srubke na płaski srubokret z wybitymi literkami H iS. dokrecajac ja w kierunku H utwardzasz zawieszenie wystarcza 2-3 obroty a z tapczany robi sie twarda decha. Regulacja sprezyny tylko podnosisz zawieszenie lub obnizasz wiec niewiele ci to da poniewaz i tak bedzie stukał o odbojniki jak wpakujesz sie w dziure. Jutro moze zrobie foto
Prawdziwi twardziele nie pija mleka
Prawdziwi twardziele jedzą krowy

Duch

Post autor: Duch » ndz sie 29, 2010

ja w swojej maszynie znalazłem pierścień regulujący, lecz dostęp do niego będzie po ściągnięciu tylnego koła albo przez małą szczeline z lewej strony po ściągnieciu plastykowej osłony

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz sie 29, 2010

A ja w swoim mam cyferki od 1 do 4 i dodatkowo zaworek do pod pompowania ale nigdy z niego nie korzystałem wystarczała 4. A tak przy okazji amorki pod pompowywuje się normalnie powietrzem ? :roll:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz sie 29, 2010

MUKA pisze:A ja w swoim mam cyferki od 1 do 4 i dodatkowo zaworek do pod pompowania ale nigdy z niego nie korzystałem wystarczała 4. A tak przy okazji amorki pod pompowywuje się normalnie powietrzem ? :roll:
Normalnym ale specjalną pompką z manometrem bo tam minimalnie pompujesz tak słyszałem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » ndz sie 29, 2010

...w moim podobno jest od 1,5 - 3 atm w zależności od przewidywanego obciążenia - ja pompuję do 1,5

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » pn sie 30, 2010

tyle tylko, że ja nie posiadam "amorków"...niemniej i tak dzięki wszystkim za podpowiedzi...
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn sie 30, 2010

krzysiek_59 pisze:tyle tylko, że ja nie posiadam "amorków"...niemniej i tak dzięki wszystkim za podpowiedzi...
Masz jeden centralny
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » wt sie 31, 2010

Abramsm1a1 pisze:
krzysiek_59 pisze:tyle tylko, że ja nie posiadam "amorków"...niemniej i tak dzięki wszystkim za podpowiedzi...
Masz jeden centralny
jesteś niezastąpiony :mrgreen: dzięki
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Awatar użytkownika
merkury76
Posty: 422
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: był VN2000 i bedzie VN2000
VROC: 0

Post autor: merkury76 » śr wrz 01, 2010

No to mały pokazik jak regulujemy twardosc zawieszenia w VN2000

Obrazek

zdejmujemy tylnie siedzenie i przednie

Obrazek

na koncu sprezyny jest sruba do regulacji

Obrazek

i własnie ta magiczna srubka regulujemy twardosc.krecac w strone H utwardzamy.wystarczy zakrecic 4 razy i tył jest tak sztywny jak...a plecy bola juz po 50 KM
Ostatnio zmieniony śr wrz 01, 2010 przez merkury76, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawdziwi twardziele nie pija mleka
Prawdziwi twardziele jedzą krowy

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » śr wrz 01, 2010

I jeszcze jak widać masz kołnierz przy sprężynie nim regulujesz napięcie wstępne sprężyny...

Ale dostęp jest elegancki wręcz wzorowy nie to co w VN800
Ostatnio zmieniony śr wrz 01, 2010 przez Abrams, łącznie zmieniany 1 raz.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » śr wrz 01, 2010

Super i dzięki...
to się nazywa mieć kumpli...
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Awatar użytkownika
merkury76
Posty: 422
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: był VN2000 i bedzie VN2000
VROC: 0

Post autor: merkury76 » śr wrz 01, 2010

dokładnie dzieki temy mozesz podniesc troszke tyłek bestii
Prawdziwi twardziele nie pija mleka
Prawdziwi twardziele jedzą krowy

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 172
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » czw cze 18, 2015

Witam Koleżeństwo, podczas oględzin tylnego amorka zauważyłem, że wycięcie na pierścieniu nie jest "zazębione" z wypustem, sorki za nazewnictwo, ale chcę jak najbardziej obrazowo to ująć.
Dołączam link do zdjęcia, na którym strzałkami zaznaczyłem elementy, które powinny się zazębić, a zazębione nie są. I teraz pytanie do praktyków, jest możliwość, aby to poprawić jakoś w miarę bezinwazyjnie? czy nie ruszać?

https://goo.gl/photos/Uj6PtWSGLByWA7UYA

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » pt cze 19, 2015

Dokręč kółko oznaczone niebieską strzałką do koła oznaczonego czerwoną, to taka kontra jest...
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » sob cze 20, 2015

a w VN 900 tez jest taka śróbka?

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » sob cze 20, 2015

Nie w VN900 jej nie ma, w VN900 masz jedno pokrętło na klucz hakowy.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 172
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » ndz sie 09, 2015

Koledzy, pomocy, zdjąłem siedzisko kierowcy i próbowałem zmienić nieco na bardziej miękkie ustawienie tylnego amortyzatora kręcąc śrubką w kierunku literki "S" zrobiłem dwa obroty w lewo .
Usiadłem i stwierdziłem, że za miękkie , wiec przekręciłem w przeciwnym kierunku 1,5 obrotu, w kierunku literki "H", usiadłem na moto, i znowu tak samo miękkie. Zacząłem więc kręcić nadal w kierunku "H", ale śrubka zaczęła się obracać cały czas i nie dochodzi do żadnego oporu. Tak jakby gwint się zerwał czy coś.. Zawieszenie jest cały czas miekkei i nie reaguje na regulacje śrubą w amorku .. ? Co zrobić ? :(
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » ndz sie 09, 2015

To jest regulacja tylko odbicia.
Po pierwsze najpierw dokręć czytaj spręż sprężynę tą nakrętką dużą na klucz hakowy. Będzie twardziej. Po drugie musisz wymontować amora bo po drugiej stronie ta śruba jest zapunktowana i ci się obróciła. Trzeba poprawić zabicie.
Po trzecie ustaw ją bliżej H. Powinno być si :ok:
--

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą