Strona 1 z 2

Ustawienie tylnego zawieszenia

: sob sie 28, 2010
autor: Krasnal
Szanowne grono,
tył mojej lali jest zbyt delikatny ( i by nie było żadnego bla bla bla, piszę tu o moto), jest ok tu, na równych dróżkach, ale kiedy ostatnio z moją Panią poszaleliśmy troche na naszych krajowych scieżkach, to jest niebezpiecznie miękki, i tu pytanko, jest tam taka wielka spręzyna z regulacją, czy wiecie gdzie może posiadają taki specjalny klucz (pewnie istnieje taki), najlepiej jak najbliżej Piotrkowa lub Łodzi, w celu regulacji? być może ktos z szanownego grona przeprowadzł już taką operacje?
pozdrawiam...

: sob sie 28, 2010
autor: Abrams
Zapewne rozwiązanie podobne do 800 centralny kołnierz koronka z napięciem wstępnym sprężyny.
W przypadku nv 800 koło trzeba wyciągnąć i nakręcić kołnież
Albo młotek przebijak i z boku jakieś dojście znaleźć

: sob sie 28, 2010
autor: merkury76
Krzysiu regulacje twardosci ustawiasz nastepujaco. Odkrecasz siedzenie kierowcy.Widzisz tam sprezyne.Na koncu mocowania sprezyny zobaczysz małą srubke na płaski srubokret z wybitymi literkami H iS. dokrecajac ja w kierunku H utwardzasz zawieszenie wystarcza 2-3 obroty a z tapczany robi sie twarda decha. Regulacja sprezyny tylko podnosisz zawieszenie lub obnizasz wiec niewiele ci to da poniewaz i tak bedzie stukał o odbojniki jak wpakujesz sie w dziure. Jutro moze zrobie foto

: ndz sie 29, 2010
autor: Duch
ja w swojej maszynie znalazłem pierścień regulujący, lecz dostęp do niego będzie po ściągnięciu tylnego koła albo przez małą szczeline z lewej strony po ściągnieciu plastykowej osłony

: ndz sie 29, 2010
autor: MUKA
A ja w swoim mam cyferki od 1 do 4 i dodatkowo zaworek do pod pompowania ale nigdy z niego nie korzystałem wystarczała 4. A tak przy okazji amorki pod pompowywuje się normalnie powietrzem ? :roll:

: ndz sie 29, 2010
autor: Abrams
MUKA pisze:A ja w swoim mam cyferki od 1 do 4 i dodatkowo zaworek do pod pompowania ale nigdy z niego nie korzystałem wystarczała 4. A tak przy okazji amorki pod pompowywuje się normalnie powietrzem ? :roll:
Normalnym ale specjalną pompką z manometrem bo tam minimalnie pompujesz tak słyszałem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: ndz sie 29, 2010
autor: Starszy
...w moim podobno jest od 1,5 - 3 atm w zależności od przewidywanego obciążenia - ja pompuję do 1,5

: pn sie 30, 2010
autor: Krasnal
tyle tylko, że ja nie posiadam "amorków"...niemniej i tak dzięki wszystkim za podpowiedzi...

: pn sie 30, 2010
autor: Abrams
krzysiek_59 pisze:tyle tylko, że ja nie posiadam "amorków"...niemniej i tak dzięki wszystkim za podpowiedzi...
Masz jeden centralny

: wt sie 31, 2010
autor: Krasnal
Abramsm1a1 pisze:
krzysiek_59 pisze:tyle tylko, że ja nie posiadam "amorków"...niemniej i tak dzięki wszystkim za podpowiedzi...
Masz jeden centralny
jesteś niezastąpiony :mrgreen: dzięki

: śr wrz 01, 2010
autor: merkury76
No to mały pokazik jak regulujemy twardosc zawieszenia w VN2000

Obrazek

zdejmujemy tylnie siedzenie i przednie

Obrazek

na koncu sprezyny jest sruba do regulacji

Obrazek

i własnie ta magiczna srubka regulujemy twardosc.krecac w strone H utwardzamy.wystarczy zakrecic 4 razy i tył jest tak sztywny jak...a plecy bola juz po 50 KM

: śr wrz 01, 2010
autor: Abrams
I jeszcze jak widać masz kołnierz przy sprężynie nim regulujesz napięcie wstępne sprężyny...

Ale dostęp jest elegancki wręcz wzorowy nie to co w VN800

: śr wrz 01, 2010
autor: Krasnal
Super i dzięki...
to się nazywa mieć kumpli...

: śr wrz 01, 2010
autor: merkury76
dokładnie dzieki temy mozesz podniesc troszke tyłek bestii

: czw cze 18, 2015
autor: Marecki75
Witam Koleżeństwo, podczas oględzin tylnego amorka zauważyłem, że wycięcie na pierścieniu nie jest "zazębione" z wypustem, sorki za nazewnictwo, ale chcę jak najbardziej obrazowo to ująć.
Dołączam link do zdjęcia, na którym strzałkami zaznaczyłem elementy, które powinny się zazębić, a zazębione nie są. I teraz pytanie do praktyków, jest możliwość, aby to poprawić jakoś w miarę bezinwazyjnie? czy nie ruszać?

https://goo.gl/photos/Uj6PtWSGLByWA7UYA

: pt cze 19, 2015
autor: Krasnal
Dokręč kółko oznaczone niebieską strzałką do koła oznaczonego czerwoną, to taka kontra jest...

: sob cze 20, 2015
autor: czarny
a w VN 900 tez jest taka śróbka?

: sob cze 20, 2015
autor: Gasman
Nie w VN900 jej nie ma, w VN900 masz jedno pokrętło na klucz hakowy.

: ndz sie 09, 2015
autor: Marecki75
Koledzy, pomocy, zdjąłem siedzisko kierowcy i próbowałem zmienić nieco na bardziej miękkie ustawienie tylnego amortyzatora kręcąc śrubką w kierunku literki "S" zrobiłem dwa obroty w lewo .
Usiadłem i stwierdziłem, że za miękkie , wiec przekręciłem w przeciwnym kierunku 1,5 obrotu, w kierunku literki "H", usiadłem na moto, i znowu tak samo miękkie. Zacząłem więc kręcić nadal w kierunku "H", ale śrubka zaczęła się obracać cały czas i nie dochodzi do żadnego oporu. Tak jakby gwint się zerwał czy coś.. Zawieszenie jest cały czas miekkei i nie reaguje na regulacje śrubą w amorku .. ? Co zrobić ? :(

: ndz sie 09, 2015
autor: Grześ
To jest regulacja tylko odbicia.
Po pierwsze najpierw dokręć czytaj spręż sprężynę tą nakrętką dużą na klucz hakowy. Będzie twardziej. Po drugie musisz wymontować amora bo po drugiej stronie ta śruba jest zapunktowana i ci się obróciła. Trzeba poprawić zabicie.
Po trzecie ustaw ją bliżej H. Powinno być si :ok: