Strona 1 z 1

Nie odbija dźwignia zmiany biegów VN2000

: ndz lut 23, 2014
autor: Filip
Witam wszystkich. Pechowo zacząłem sezon. Podczas jazdy po wrzuceniu 2 biegu nie mogę nic wyżej wrzucić bo dźwignia zmiany biegów nie odbija. Mogę tylko w dół. Czytałem na forum tematy podobne. Może to jakaś sprężynka. Jak się do tego zabrać czy też obligatoryjnie serwis. Jeśli tak to co polecacie w Bydgoszczy. Dzięki z góry za pomoc.

: pn lut 24, 2014
autor: Robrob
to dzwignia nie odbija czy biegi nie wchodzą

: pn lut 24, 2014
autor: Filip
1 i 2 wchodzi bez problemu a wyżej nie mam jak sprawdzić bo po wrzuceniu 2 biegu dźwignia zmiany biegów nie odbija do góry.

: pn lut 24, 2014
autor: Tiszo
Tzn, po wrzuceniu 2 biegu dźwignia nie da się już ruszyć do góry jak by był 5 bieg ?

: pn lut 24, 2014
autor: Filip
Tak, jest nisko położona równo z podnóżkiem.

: pn lut 24, 2014
autor: Andreas
podjedź do leona z serwisu yamaha on jest dobry moze coś poradzi.
Jest jeszcze Kuba z Motodream resztę serwisów nie brał bym pod uwagę.
Masz serwis kawy ale mieli kiedyś problemy z mechanikami , teraz to nie wiem.

: pn lut 24, 2014
autor: Tiszo
Co prawda w 2000 nie miałem do czynienia ze skrzynią ale każda pracuje tak samo, wydaje mi się że problem może być w środku skrzyni ale nie wiem co Ci podpowiedzieć, najlepiej podjedz do kogoś bo jeżeli jest to w środku to możesz pogorszyć sprawę. Mi to wygląda na złamany wodzik, są dwa w skrzyni i jeden przesuwa koła na jednym wałku, a drugi na drugim, chyba tak to było.

: pn lut 24, 2014
autor: Filip
Dziękuję, rozkręcać skrzyni nie będę, sprawdzę tylko mechanizm dźwigni poza nią. Dam znać co i jak.

: pn lut 24, 2014
autor: Kristofer
W 5-cio biegowej powinny być trzy wodziki o ile dobrze kojarzę ale może być wyrobiony wybierak i się blokuje raczej trzeba tam zajżec zanim narobi się większy bałagan

: pn lut 24, 2014
autor: franc1213
Nie wiem moze tu cos znajdziesz zaczyna sie od strony 352 . http://www2.vulcanrider.se/DL/2004_VN2000_Service.pdf

: pn lut 24, 2014
autor: Kecik1993
W motocyklach nie wiem jak w tym jest sprzęgło wielotarczowce. Jeżeli 3 tarcza będzie zużyta może nie wchodzić albo może wchodzić tylko przy idealnym dopasowaniu obrotów, sprężynki, i sprawdzić czy śruby oraz dźwignie nie została poluzowana. I jedno błahe buty:/ ja miałem tak swoim przerażony jak diabli bo świeżo co kupiony ale zauważyłem że jest miejsce gdzie gdzie choćbym targał jak martwy ciąg nie ruszy a wystarczy delikatnie stopę inaczej dać i wchodzi.

: pn lut 24, 2014
autor: Krzycho
Kecik1993 pisze:W motocyklach nie wiem jak w tym jest sprzęgło wielotarczowce. Jeżeli 3 tarcza będzie zużyta może nie wchodzić albo może wchodzić tylko przy idealnym dopasowaniu obrotów, sprężynki, i sprawdzić czy śruby oraz dźwignie nie została poluzowana. I jedno błahe buty:/ ja miałem tak swoim przerażony jak diabli bo świeżo co kupiony ale zauważyłem że jest miejsce gdzie gdzie choćbym targał jak martwy ciąg nie ruszy a wystarczy delikatnie stopę inaczej dać i wchodzi.
Sam to pisałeś, czy to efekt pracy jakiegoś translatora (tłumaczenie automatem z jakiegoś obcego języka)? Sorry, ale tak Twoja wypowiedź wygląda...
Twoim zdaniem w sprzęgle wielotarczowym trzecia tarcza pracuje na trzecim biegu (druga na drugim, itd.)?

: pn lut 24, 2014
autor: Kecik1993
W którymś tak była motorze:P Jak się mylę to przepraszam w crossie mi nie wchodził przez to bieg 4 dokładnie. A wypowiedź tak wygląda bo robię kilka rzeczy na raz i ciężko jest ogarnąć

: pn lut 24, 2014
autor: Lacik
Kecik1993 jako moderator, proszę abyś przy wypowiadaniu się starał skupić na pisaniu. Bo nam też jest ciężko ogarnąć co piszesz, nawet bardziej niż Tobie. A twoje wypowiedzi w tej formie nie wprowadzają żadnej wiedzy, mimo, że próbujesz ją przekazać.

: pn lut 24, 2014
autor: Kecik1993
Ok to podsumuje w skrócie
1 sprzęgło
2 sprężynki
3 dźwignia może mieć luzy
4 W moim bieg mi nie chciał wejść przez profil butów wbijając wyższy bieg dźwignia szła w pewnym sensie jakby z skosa i nie osiąga odpowiedniej wysokości, czuć właśnie tak jakby coś ją blokowało. Zmieniłem nawyk z starego motocykla i ok wszystko. Po przerwie kłopot niby głupi ale może się zdarzyć.

: wt lut 25, 2014
autor: Filip
Z uwagi na wyjazd będę u mechanika najwcześniej w sobotę

: wt mar 04, 2014
autor: Filip
Dziękuję wszystkim za pomoc. Podjechałem do serwisu Kawasaki na Podolską w Bydgoszczy. Zostawiłem maszynę do poniedziałku. Coś się zapiekło i nie chciało puścić i nie musieli rozkręcać. W każdym razie zrobione.