Strona 1 z 1
Przekaźnik rozrusznika
: śr paź 13, 2010
autor: Baudolino
Rozrusznik kręci, motocykl nie odpala, za to słychac wyraźne "cykanie" z przekaźnika (nie wiem czy to przekaźnik rozrusznika). Po wyciągnięciu wtyczki w przekaźniku przy stykach znalazłem zielono-biały nalot. Czy jest możliwe że przekażnik jest walniety
Czy "cykanie" tego przekażnika to norma
Pozdrawiam
: śr paź 13, 2010
autor: vulcan08
Słaby akumulator.
: śr paź 13, 2010
autor: Baudolino
Akumulator ładował się całą noc i rozrusznikiem kręci.
Pozdrawiam
: śr paź 13, 2010
autor: vulcan08
Prądu z aku wystarcza na kręcenie rozrusznikiem, ale za słaby na zakręcenie silnikiem. Aku do wymiany na nowy.
: śr paź 13, 2010
autor: Baudolino
Ok, dzięki. Jest w tym pewnie prawda bo na kablach podpiętych do motocykla kumpla odpalił. Mozesz mi jeszcze powiedzieć czy to cykanie w przekaźniku to normalna sprawa przy słabym akumulatorze.
Pozdrawiam
: czw paź 14, 2010
autor: Piotr
Baudolino pisze:Ok, dzięki. Jest w tym pewnie prawda bo na kablach podpiętych do motocykla kumpla odpalił. Mozesz mi jeszcze powiedzieć czy to cykanie w przekaźniku to normalna sprawa przy słabym akumulatorze.
Pozdrawiam
Normalna.
: czw paź 14, 2010
autor: Baudolino
Wielkie dzięki panowie
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Paź 14, 2010 ]
Zapodałem nowy akumulator i nawet nie zakręcił rozrusznikiem, za to dalej cyka ten dings...
Podłączylem teraz ten funkiel nowy do prostownika i czekam do jutra. zaczynam się poważnie niepokoić. Nie spotkałem się jeszcze z nowym akumulatorem który trzeba ładować. Gość u którego kupiłem mówił ze tylko wlać kwas, odczekać 20 min. i cheja. Macie jakieś doświadczenie z takimi akumulatorami
To mój pierwszy do którego sam musiałem wlewać kwas.
Pozdrawiam
: czw paź 14, 2010
autor: Piotr
Jaki kupiłeś akumulator? Akumulatory suchoładowane wystarczy zalać kwasem i powinny działać po zalaniu aku powinien zrobić się ciepły i po odczekaniu napięcie powinno mieć bez ładowania ok 14-15V leżeli kupiłeś akumulator suchoładowany i po zalaniu nie chciał kręcić powinieneś go zareklamować.
Ja zalewałem aku na początku tego sezonu i bez ładowania działał bez problemu i działa nadal, przynajmniej tak było do momentu sprzedaży motocykla.
: czw paź 14, 2010
autor: vulcan08
Niektóre nowe aku po zalaniu mają poniżej 13 V. Taki trzeba ładować prądem [A] 1/10 pojemności [Ah] aku przez 10 godz. Po zakończeniu ładowania odczekać godz. przed zamontowaniem do moto.
Przy sporadycznej jeździe ładować aku raz na miesiąc. Przy temp. minusowej przechowywać w temp pokojowej z dala od źródeł ciepła.
Jeśli ładujemy w moto, to przedtem zdjąć przynajmniej klemę minusową z aku.
: czw paź 14, 2010
autor: Baudolino
Piotr27 pisze:leżeli kupiłeś akumulator suchoładowany i po zalaniu nie chciał kręcić powinieneś go zareklamować.
Tylko ja nie wiem czy to wina akumulatora. Inaczej.. Jak napisałem wczesniej na starym aku rozrusznik krecił, ale motocykl nie odpalał. Na nowym nawet nie kreci. Teraz nie wiem czy wina "nieodpalania" to akumulator czy coś innego.
vulcan08 pisze:Niektóre nowe aku po zalaniu mają poniżej 13 V. Taki trzeba ładować prądem [A] 1/10 pojemności [Ah] aku przez 10 godz.
Ładuję już gadzine i jutro zobaczę czy pomogło.
Bardzo dziekuję za odzew, już wymiekam...
Pozdrawiam
: czw paź 14, 2010
autor: vulcan08
Kup w markecie lub w sklepie z częściami samochodowymi miernik multimetr [35zl] do mierzenia napięcia na klemach aku.
Pokrętło ustaw w lewo na 20 V i mierzyć.
B. dobre aku w stanie spocznku pow. 13V. W czsie pracy silnika na wolnych obrotach
14,7V +- 0,5V - prąd ładowania mierząc na klemach aku.
: czw paź 14, 2010
autor: Baudolino
vulcan08 pisze:Kup w markecie lub w sklepie z częściami samochodowymi miernik multimetr [35zl] do mierzenia napięcia na klemach aku.
Pokrętło ustaw w lewo na 20 V i mierzyć.
B. dobre aku w stanie spocznku pow. 13V. W czsie pracy silnika na wolnych obrotach
14,7V +- 0,5V - prąd ładowania mierząc na klemach aku.
Czarna magia dla mnie, ale 35zl pupy nie ma więc sobie to sprawię. Może nawet uda się nie wysadzić motorka
Dzięki
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Paź 15, 2010 ]
Odpalił, odpalił
!!!
Wielkie dzięki panowie
!
Pozdrawiam
: wt maja 31, 2011
autor: Marioostry
Witam serdecznie.
Podepnę się pod temat. Miałem podobne objawy z odpalaniem i terkotaniem przekaźnika. Pojechałem do fachowca od akumulatorów , który sprawdził moje aku i okazało się , że jest sprawny w 100%. Moje pytanie brzmi: oryginalny przekaźnik w serwisie kosztuje 450 zł. na allegro widziałem identyczne (wizualnie) od hondy i yamahy - czy one będą pasowały do mojego moto ? Może już ktoś przerabiał ten temat ?
: wt maja 31, 2011
autor: Konrad
Wizualnie może być taki sam ale nie koniecznie połączenia elektryczne wewnątrz. Może się okazać, że będzie czekać Cię drobna przeróbka w kostce od przekaźnika, ale temat jest do ogarnięcia. Najważniejsze żeby parametry elektryczne były takie same tz. napięcie i obciążalność styków przekaźnika.