Strona 1 z 2

wymina oleju vn 2000

: śr lut 11, 2015
autor: GLABAS
Panowie wiem ze temat był wałkowany nie jedno krotnie ale potrzebuje konkretnej odpowiedzi . Po spuszczeniu oleju z ( 3 )śrub spustowych i wymianie filtra ile trzeba nalać oleju do tego pieca bo są rozbieżne odpowiedzi.jaki olej lejecie pół syntetyczny czy syntetyczny , jak sprawdzic stan oleju na zimnym czy gorącym silniku... :( :( :(

: śr lut 11, 2015
autor: Zombie
U mnie 5,5 L , leję MOTUL 7100, sprawdzam na ciepłym silniku (uruchamiam na 3 min) potem czekam ok 5 min po wylaczeniu silnika i sprawdzam poziom.
Oczywiście moto musi stać prosto.
tu masz link : http://www.vn2000.com/documents/VN2000_oil_change.pdf

: śr lut 11, 2015
autor: GLABAS
no właśnie ciekawe jest z tą ilością oleju 4,6 4.9 5.5l nie wiem ile kupic... ale dzieki ZOMBIE...

: śr lut 11, 2015
autor: Zombie
GLABAS pisze:no właśnie ciekawe jest z tą ilością oleju 4,6 4.9 5.5l nie wiem ile kupic... ale dzieki ZOMBIE...
Przepraszam pop...liło mi się 4,5 L

Ja kupuję zawsze 5 L (bańka 4L +butelka 1 L). Ta bańka mnie zmyliła bo myslalem , że ma 5 L :oops:

Zatem przy wymianie tak jak w linku (3 otwory spustowe+filtr) wchodzi mi 4,5 L

Sorki raz jeszcze. Wrócilem do domu i sprawdzilem ile ma L ma bańka :D
Generalnie 5 L wystarcza na zmianę. Potem od czasu do czasu trzeba dolać. Przynajmniej u mnie, bo bierze.

: śr lut 11, 2015
autor: Góral
Ja kupiłem 5 l, zostawiłem ćwiartkę, resztę wlałem. I ma być dobrze ;) Kilka pomiarów, każdy inny, ale wszystkie w normie :ok:

: śr lut 11, 2015
autor: Zeus
Całkowita wymiana oleju to około 5,5 l (5,3 - 5,6).
Pod warunkiem, że spuszczasz olej z trzech śrub. czyli Zombie najpierw dobrze napisał , bo zawsze wysyłam mu 6 litrów.

: śr lut 11, 2015
autor: Andy
Zeus pisze:Całkowita wymiana oleju to około 5,5 l (5,3 - 5,6).
Pod warunkiem, że spuszczasz olej z trzech śrub. czyli Zombie najpierw dobrze napisał , bo zawsze wysyłam mu 6 litrów.
I nie zapominajcie o preparacie, który to z oleju czyni o wiele mniej lepką ciecz swobodnie wypływającą z zakamarków silnika i skrzyni.
Widziałem :cool:
:ok:

: śr lut 11, 2015
autor: Zombie
Zeus pisze:Całkowita wymiana oleju to około 5,5 l (5,3 - 5,6).
Pod warunkiem, że spuszczasz olej z trzech śrub. czyli Zombie najpierw dobrze napisał , bo zawsze wysyłam mu 6 litrów.
:ok:
Andy pisze:I nie zapominajcie o preparacie, który to z oleju czyni o wiele mniej lepką ciecz swobodnie wypływającą z zakamarków silnika i skrzyni.
Widziałem
Ja już nic nie widziałem. Za to sprawnie zbieraliśmy olej z podłogi....podobno :mrgreen: :mrgreen:

Andy.... teraz czas na wymianę płynu w chłodnicy. Będziesz? :ok:

: śr lut 11, 2015
autor: GLABAS
no i panowie dalej nie wiadomo ile oleju potrzeba.. ... hehe :clap: :clap:

: śr lut 11, 2015
autor: Dek
Umnie przy wymianie wchodzi max 5,1 na bagnecie wskazuje wtedy trochę ponad połowę wskaznika poziomu oleju Motul 7100

: śr lut 11, 2015
autor: Grześ
Ja leje 4.8 litra Motyla 7100 i nic przez 10k nie dole wam bo nic nie ubywa :ok:

: śr lut 11, 2015
autor: Zombie
GLABAS pisze:no i panowie dalej nie wiadomo ile oleju potrzeba.. ... hehe :clap: :clap:
Lej i sprawdzaj na bagnecie :D
A na poważnie.
Jutro będę zalewał to Ci powiem dokładnie. Póki co moto stoi i olej ścieka.
Ale Zeus ma rację. Wlewałem 5,5 L przy zupełnie suchym silniku, czyli olej spuszczony z 3 otworów + nowy filtr.
Coś dzisiaj moje IQ jest na poziomie temperatury pokojowej. Chyba wiosna idzie :ok: :D

: śr lut 11, 2015
autor: Sławek
Panowie 5,5 L - pełna wymiana i co tu więcej pisać.

Re: wymina oleju vn 2000

: śr lut 11, 2015
autor: KILLER1969
GLABAS pisze:Panowie wiem ze temat był wałkowany nie jedno krotnie ale potrzebuje konkretnej odpowiedzi . Po spuszczeniu oleju z ( 3 )śrub spustowych i wymianie filtra ile trzeba nalać oleju do tego pieca bo są rozbieżne odpowiedzi.jaki olej lejecie pół syntetyczny czy syntetyczny , jak sprawdzic stan oleju na zimnym czy gorącym silniku... :( :( :(



KAWASAKI VN 2000- - parametry


Wysłany: Sob Lut 12, 2011 VN 2000 - dane techniczne i eksploatacyjne
Silnik
- czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie V,
- chłodzony cieczą;
- rozrząd OHV;
- 4 zawory na cylinder; hydrauliczna korekta zaworów
- pojemność 2053ccm, średnica x skok 103.0 X 132.2
- stopień sprężania 9,5 : 1
- moc 69Kw (94 PS) - 4400 RPM
- moment obrotowy 177Nm - 3000 RPM
- zasilanie elektroniczny wtrysk paliwa;
- rozruch elektryczny; akumulator 12 V 18Ah
- kont wyprzedzenia zapłonu
1 cylinder – 13* - 900 RPM 33* - 4500 RPM
2 cylinder - 15* - 900 RPM 33* - 4500 RPM
Napęd
- pas zębaty
- przełożenie pierwotne kołami zębatymi 1,500, przełożenie końcowe 2,455,
- sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej;
- skrzynia biegów pięciostopniowa: I-2,550, II-1,630, III-1,219, IV-0,939, V-0,730;

Podwozie
- rama stalowa
- zawieszenie
przód: teleskopy 49mm
tył: wahacz wleczony z pojedynczym amortyzatorem, tłumienie odbicia 8 drożne
z pełną regulacją sprężyny
- hamulec przedni dwutarczowy 300 mm, zacisk cztero tłoczkowy
- hamulec tylny jednotarczowy 320 mm, zacisk dwu tłoczkowy
-rozmiar obręczy ( odlewane )
przód 16 X 3.50
tył 16 x 6.00
- ogumienie bezdętkowe - przód: 150/80 R16 71V,
tył: 200/60 R16 79V

Wymiary
- długość 2535 mm;
- szerokość 1025 mm;
- wysokość 1155 mm;
- wysokość siedzenia 691 mm;
- rozstaw osi 1735 mm;
- prześwit 135 mm
- kąt pochylenia widelca 32 st.;
- wyprzedzenie 182 mm;
- masa pojazdu gotowego do jazdy 389.1 kg;
- zbiornik 21,0 l;

Eksploatacja
- ciśnienie w ogumieniu: przód - 250 kpa 36 psi, tył - 290 kpa 42 psi (przy obciążeniu do 185 kg)
- olej silnikowy: SAE 10W-40 – 4.6l (z wymianą filtra) 4.4l ( bez wymiany filtra) 5.5 (kiedy silnik jest zupełnie suchy)
- świece zapłonowe: NGK IZFR6F-11- przerwa na świecy: 1.0-1.1 mm
- układ chłodzenia 2.5l

Re: wymina oleju vn 2000

: śr lut 11, 2015
autor: KILLER1969
GLABAS pisze:Panowie wiem ze temat był wałkowany nie jedno krotnie ale potrzebuje konkretnej odpowiedzi . Po spuszczeniu oleju z ( 3 )śrub spustowych i wymianie filtra ile trzeba nalać oleju do tego pieca bo są rozbieżne odpowiedzi.jaki olej lejecie pół syntetyczny czy syntetyczny , jak sprawdzic stan oleju na zimnym czy gorącym silniku... :( :( :(



KAWASAKI VN 2000- - parametry


Wysłany: Sob Lut 12, 2011 VN 2000 - dane techniczne i eksploatacyjne
Silnik
- czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie V,
- chłodzony cieczą;
- rozrząd OHV;
- 4 zawory na cylinder; hydrauliczna korekta zaworów
- pojemność 2053ccm, średnica x skok 103.0 X 132.2
- stopień sprężania 9,5 : 1
- moc 69Kw (94 PS) - 4400 RPM
- moment obrotowy 177Nm - 3000 RPM
- zasilanie elektroniczny wtrysk paliwa;
- rozruch elektryczny; akumulator 12 V 18Ah
- kont wyprzedzenia zapłonu
1 cylinder – 13* - 900 RPM 33* - 4500 RPM
2 cylinder - 15* - 900 RPM 33* - 4500 RPM
Napęd
- pas zębaty
- przełożenie pierwotne kołami zębatymi 1,500, przełożenie końcowe 2,455,
- sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej;
- skrzynia biegów pięciostopniowa: I-2,550, II-1,630, III-1,219, IV-0,939, V-0,730;

Podwozie
- rama stalowa
- zawieszenie
przód: teleskopy 49mm
tył: wahacz wleczony z pojedynczym amortyzatorem, tłumienie odbicia 8 drożne
z pełną regulacją sprężyny
- hamulec przedni dwutarczowy 300 mm, zacisk cztero tłoczkowy
- hamulec tylny jednotarczowy 320 mm, zacisk dwu tłoczkowy
-rozmiar obręczy ( odlewane )
przód 16 X 3.50
tył 16 x 6.00
- ogumienie bezdętkowe - przód: 150/80 R16 71V,
tył: 200/60 R16 79V

Wymiary
- długość 2535 mm;
- szerokość 1025 mm;
- wysokość 1155 mm;
- wysokość siedzenia 691 mm;
- rozstaw osi 1735 mm;
- prześwit 135 mm
- kąt pochylenia widelca 32 st.;
- wyprzedzenie 182 mm;
- masa pojazdu gotowego do jazdy 389.1 kg;
- zbiornik 21,0 l;

Eksploatacja
- ciśnienie w ogumieniu: przód - 250 kpa 36 psi, tył - 290 kpa 42 psi (przy obciążeniu do 185 kg)
- olej silnikowy: SAE 10W-40 – 4.6l (z wymianą filtra) 4.4l ( bez wymiany filtra) 5.5 (kiedy silnik jest zupełnie suchy)
- świece zapłonowe: NGK IZFR6F-11- przerwa na świecy: 1.0-1.1 mm
- układ chłodzenia 2.5l

: śr lut 11, 2015
autor: Banan
Sławek pisze:Panowie 5,5 L - pełna wymiana i co tu więcej pisać.
Jak wymieniałem ostatnio tyle weszło i na bagnecie jest 3/4 miarki :ok:

: śr lut 11, 2015
autor: Tokar
Sławek pisze:Panowie 5,5 L - pełna wymiana i co tu więcej pisać.
I wszystko w temacie.

: śr lut 11, 2015
autor: Zeus
Tylko dołożę od jeszcze siebie. Olej powinno wymieniać się całkowicie, czyli trzy śruby spustowe, nowy filtr oleju i ma być 5,5 l.
Jeżeli ktoś robi inaczej to tylko i wyłącznie jego sprawa. Znam takich co oleju w ogóle nie wymieniają i też jeżdżą, ale ile wytrzyma silnik?
Druga sprawa drobne różnice występują w zależności kto i jak spuszcza olej. Ja odkręcam korki i czekam do dnia następnego aż przestanie kapać całkowicie. Wtedy wchodzi mi 5,5l.
Drobna różnica (około 100ml ) też występuje w zależności od zastosowanego filtra oleju.
Np. Hiflofiltro proponuje dwa HF204 i HF303 (jeden mniejszy, a drugi większy).
A już najlepiej to stosować albo oryginalny lub K&N (chociaż K&N też podaje dwa rodzaje). Rozmiarami jak oryginalny pasuje tylko jeden, zarówno jak i HF tak i K&N

: śr lut 11, 2015
autor: Tokar
Zeus pisze:Tylko dołożę od jeszcze siebie. Olej powinno wymieniać się całkowicie, czyli trzy śruby spustowe, nowy filtr oleju i ma być 5,5 l.
Jeżeli ktoś robi inaczej to tylko i wyłącznie jego sprawa. Znam takich co oleju w ogóle nie wymieniają i też jeżdżą, ale ile wytrzyma silnik?
Druga sprawa drobne różnice występują w zależności kto i jak spuszcza olej. Ja odkręcam korki i czekam do dnia następnego aż przestanie kapać całkowicie. Wtedy wchodzi mi 5,5l.
Drobna różnica (około 100ml ) też występuje w zależności od zastosowanego filtra oleju.
Np. Hiflofiltro proponuje dwa HF204 i HF303 (jeden mniejszy, a drugi większy).
A już najlepiej to stosować albo oryginalny lub K&N (chociaż K&N też podaje dwa rodzaje). Rozmiarami jak oryginalny pasuje tylko jeden, zarówno jak i HF tak i K&N
Amen :-)

: ndz lut 15, 2015
autor: GLABAS
czyli wszystko jasne dzieki panowie za odp. pozdrawiam ps. wczoraj już jeżdziłem.... :yeee: :yeee: :yeee: :yeee: :yeee: