ltd 454

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr kwie 17, 2013

Po polsku raczej nie znajdziesz. Mam skany w pdf niestety po angielsku jeśli chcesz mogę podesłać tylko daj adres.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Groncześ
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 31, 2013
Miejscowość: Płońsk
Motocykl: Kawasaki LTD 454
VROC: 0

Post autor: Groncześ » wt cze 11, 2013

Przepraszam za dłuższą nieobecność. Garaż, garaż i jeszcze raz garaż. Sporo pracy kosztuje walka z korozją, ale już z grubsza ogarnięty, odpalony i jeździ :hah: . Trochę pas napędowymi mi skrzypi. Niby na znakach ustawiony dobrze - może za luźny. Brakuje mi też prawego niklowanego boczka (poszukiwanuia trwają). Dzięki za chęci, ale po angielsku mam manuala EN 450/500. Ńiestety z tym angielskim różnie bywa, a już zwłaszcza przy fachowym nazewnictwie :oops: .
Wolność ma zapach beznzyny

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » wt cze 11, 2013

Mój pas też lekko popiskuje szczególnie jak jest mokro ale sprawdzałem dwa razy naciąg i ustawienia jest ok.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Groncześ
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 31, 2013
Miejscowość: Płońsk
Motocykl: Kawasaki LTD 454
VROC: 0

Post autor: Groncześ » wt cze 11, 2013

Na znakach niby jest równo. Jak obracam kołem do przodu, to coś delikatnie stuka. Mam wrażenie, że luz jest między wałkiem, a kołem zębatym napędu pasa. Tam coś można ewentualnie dokręcić?
Prawidłowo napięty pas powinien dać się obrócić o 90 stopni w najdłuższym miejscu?
Wolność ma zapach beznzyny

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr cze 12, 2013

Przy naciąganiu pasa też ustawiłem na początku równo na znaki ale niestety okazuje się, że koło wtedy nie jest równo więc ustawiłem na tzw. oko i mierzyłem odległość opony od wahacza. Jeśli chodzi luz miedzi kołem i wałkiem nie zauważyłem tam możliwości jakichkolwiek regulacji, jedyna śruba to ta od zabezpieczenia. Nie pamiętam teraz dokładnie ale prawidłowo napięty pas powinien ugiąć się pod konkretnym ciężarem chyba o max o 20 mm był gdzieś ten temat poruszany na form. Nie napinaj za mocno bo padnie Ci łożysko na wałku zdawczym.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Groncześ
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 31, 2013
Miejscowość: Płońsk
Motocykl: Kawasaki LTD 454
VROC: 0

Post autor: Groncześ » pt cze 14, 2013

Ale odległość koła od wahacza z obu stron nie jest równa, Koło nie jest w osi symetrii wahacza. Jak to ustawiłeś?
Wolność ma zapach beznzyny

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn cze 17, 2013

Robiłem pomiary przed zdjęciem koła do wymiany opony i ustawiłem dokładnie tak samo.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Groncześ
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 31, 2013
Miejscowość: Płońsk
Motocykl: Kawasaki LTD 454
VROC: 0

Post autor: Groncześ » pn cze 17, 2013

No to mam problem. Terkocze coś na kole napędzającym, ale nie wiem, czy to pas tak hałasuje (wydaje mi się że trochę krzywo idzie) czy może w skrzyni się coś pruje np łożysko na wałku zdawczym, a może za luźny ten pas?
Wolność ma zapach beznzyny

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn cze 17, 2013

Jeżeli coś terkocze to na pewno nie pas. Pas jedynie piszczy jeśli jest źle naciągnięty lub nierówno ustawione jest koło. Stawiałbym na łożysko na wałku zdawczym, spróbuj zdjąć pas i sprawdź czy nie masz luzy na kole zdawczym.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Groncześ
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 31, 2013
Miejscowość: Płońsk
Motocykl: Kawasaki LTD 454
VROC: 0

Post autor: Groncześ » pn cze 17, 2013

Dziś tam zaglądałem. Poluzowałem pas i zdjąłem zabezpieczenie na kole zębatym. Jak pas jest luźno to nic nie słychać. Na wałku luzu nie stwierdziłem. Luz jest między kołem a wałkiem. Tam jest delikatne stukanie jak koło sie rusza względem wałka. Moze ten stukot tam się generuje? Poruszając samym kołem takinstukot można wygenerować. Z ustawieniem tego pasa też jest zabawa. Niby dobrze ale pewności nie mam. Nie ma jak naciągu sprawdzić.
Jutro się wezmę za sprzęgło, bo mi bierze pod koniec. Mam nadzieję że tarcze się nie kończą.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Wolność ma zapach beznzyny

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » wt cze 18, 2013

U mnie nie ma luzu miedzi kołem a wałkiem, koło wchodzi dość ciasno więc może ten stukot to faktycznie luz koło/wałek.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Groncześ
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 31, 2013
Miejscowość: Płońsk
Motocykl: Kawasaki LTD 454
VROC: 0

Post autor: Groncześ » sob lip 13, 2013

Zdjąłem koło zębate i nałożyłem smar litowo molibdenowy na wałek. Wyciszyło się :ok: .

Mam problem z wydechem. Zawadziłem o garb tą rurą poprzeczną, łączącą kolanka i popękało na około. Korozja zrobiła swoje. Zastanawiam się nad wymianą całego kolektora, albo usunięciem tej poprzecznej rury. Kolektora jakoś nie mogę znaleźć (Chyba jest już nie dostępny). Ciekawe jaką rolę ta rura spełnia. W en500 takiej rury łączącej kolanka nie ma. Muszę coś wykombinować z odcinkiem wydechu między niklowanymi kolankami, a tłumikiem. Miałeś jakieś doświadczenia z wydechem?
Wolność ma zapach beznzyny

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą