temperatura płynu chłodzącego a wybieg wentylatora

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

temperatura płynu chłodzącego a wybieg wentylatora

Post autor: Didzejdir » pn cze 23, 2014

Warczałem dziś na swoim terenie EN500tką z 15-20 min po zapaleniu i zataczałem małe koła z niewielką prędkością, żeby nie chłodzić pędem powietrza, ale nie udało mi się zagrzać silnika tak, aby włączył się wentylator chłodnicy. Wydaje mi się, że osiągnął normalną temp pracy. Wszystko ok, czujniki temp. wody i oleju gasną natychmiast po ponownym uruchomieniu. Chciałem tylko sprawdzić czy aby na pewno działa wybieg wentylatora.. w razie upału, korków, etc.

Jak długo na postoju wasze się zagrzewają do takiej temp.,która powoduje start wentylatora ??
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pn cze 23, 2014

Daj mu ostro w pi...e na odcinku kilku kilometrów na krętych uliczkach to wentylator na pewno Ci się włączy jak się zatrzymasz.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

pink-f
Posty: 332
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Łódź
Motocykl: był EN 500C "98
VROC: 32047

Post autor: pink-f » pn cze 23, 2014

Po odpaleniu (na postoju) wentylator załącza się w zależności od temp na zew. po 20-30 min. Myślę ,że gdybyś poczekał jeszcze kilka minut to by zaskoczył.

ENDRIU
Posty: 18
Rejestracja: pn cze 23, 2014
Miejscowość: SZCZECIN
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 0

Post autor: ENDRIU » pn cze 23, 2014

Zgadza się odpalić na postoju i nie ma bata musi wentylator zakręcić.
Pozdrawiam Andrzej

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » pn cze 23, 2014

... o ile jest sprawny w sensie zasilany i czujnik zadziała.. dzięki, idę zrobić kolejną próbę :)
gorzej będzie jeśli jest niesprawny a ja będę czekał i czekał na efekt.. ale najpierw go przegonię ;)
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » pn cze 23, 2014

W razie czego napiszcie mi jeszcze proszę, gdzie jest termostat i odpowietrznik.
Zauważyłem że obie grube rury dochodzące/odchodzące od chłodnicy nagrzewają się stopniowo dość mocno - jak rurki w samochodzie typowe od układu chłodzenia, kiedy termostat przepuści.
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » ndz cze 29, 2014

Nie udało mi się zagrzać. Nie chcę ryzykować, bo widzę taką prawidłowość, że po KONKRETNEJ jeździe, kiedy zajeżdżam na parking i mam jeszcze włączony silnik parę minut, to włącza się czerwona lampka od wody , ale wentylator się nadal nie załącza.. to jest podejrzane , albo wciąż za słabo jeżdżę :D

Jak sprawdzić czy w ogóle wentylator działa w sensie elektryki ? gdzie przyłożyć prąd (+) .. ? [ tak, drugi do masy ]
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » ndz cze 29, 2014

Witam,
Wentylator sterowany jest masą sprawdź czy na chłodnicy jest masa jeśli jej nie będzie nici z uruchomienia wentylatora. Jeśli na chłodnicy jest masa to sprawdź czujnik w chłodnicy. Możesz to uczynić w następujący sposób:
- po pierwsze musisz wyjąc go z chłodnicy,
- po drugie zaopatrz się w źródło prądu stałego 12V, przewody, i żarówkę 12V,
- po trzecie będziesz potrzebował garnka z wodą i kuchenkę żeby zagotować wodę,

Do źródła prądy do bieguna dodatniego podłącz jeden z konektorów żarówki, drugi konektor żarówki połącz z czujnikiem. Biegun ujemny podłącz do garnka z wodą następnie zanurz czujnik w wodzie i zagotuj. Jeśli czujnik jest sprawny wraz ze wzrostem temperatury w garnku zostanie zwarty i żarówka zaświeci się.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » ndz cze 29, 2014

Śliczne dzięki za odpowiedź. Przygotuje się do takiego testu z książką serwisową i niezbędnymi przyborami :)
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

Awatar użytkownika
Pees
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 28, 2011
Miejscowość: Ruda Wielka
Motocykl: EN 500 '92 A2 (czyli naprawdę '91)
VROC: 0

Post autor: Pees » pn cze 30, 2014

U mnie wentylator załącza się jeszcze przed lampką... i chyba tak powinno być. Działający wentylator już widziałem. Zapalonej lampki - jak dotąd - jeszcze nie.
Można na kanapie, lepiej na koźle ale zawsze najlepiej jest wierzchem

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » pn cze 30, 2014

Dziękuję Wam za porady. Dlatego też mi coś nie pasowało. Jednak oddam maszynę na serwis na przegląd nie tylko w tym temacie, aby jeździć spokojnie. W aucie też najpierw załącza sie went. chodnicy a dopiero później system sygnalizuje przegrzanie... :dance:
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » sob lip 05, 2014

Byłem na serwisie na płukaniu układu i wymianie płynu+odpowietrzenie zatem melduję co następuje :
- termostat działa poprawnie, otwiera przepływ na chłodnice, która się stopniowo nagrzewa
- oba czujniki temp cieczy przetestowane
- wentylator załącza się po około 10-15 min wolnych obr. [ wcześniej motor chwile przegoniony ]
- NEWRALGICZNE są cieniuteńkie kabelki, które wiszą na "włosku" od strony czujnika wentylatora
zapalenie się obu lampek : olej, temp. na włączonym zapłonie, kiedy silnik jest rozgrzany, to normalna sytuacja. One powinny zgasnąć zaraz po odpaleniu silnika i gasną faktycznie :)

Operacja zakończona, dzięki za porady.
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 12 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 11 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą