temperatura płynu chłodzącego a wybieg wentylatora
temperatura płynu chłodzącego a wybieg wentylatora
Warczałem dziś na swoim terenie EN500tką z 15-20 min po zapaleniu i zataczałem małe koła z niewielką prędkością, żeby nie chłodzić pędem powietrza, ale nie udało mi się zagrzać silnika tak, aby włączył się wentylator chłodnicy. Wydaje mi się, że osiągnął normalną temp pracy. Wszystko ok, czujniki temp. wody i oleju gasną natychmiast po ponownym uruchomieniu. Chciałem tylko sprawdzić czy aby na pewno działa wybieg wentylatora.. w razie upału, korków, etc.
Jak długo na postoju wasze się zagrzewają do takiej temp.,która powoduje start wentylatora
Jak długo na postoju wasze się zagrzewają do takiej temp.,która powoduje start wentylatora
pozdrawiam,
"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"
"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"
W razie czego napiszcie mi jeszcze proszę, gdzie jest termostat i odpowietrznik.
Zauważyłem że obie grube rury dochodzące/odchodzące od chłodnicy nagrzewają się stopniowo dość mocno - jak rurki w samochodzie typowe od układu chłodzenia, kiedy termostat przepuści.
Zauważyłem że obie grube rury dochodzące/odchodzące od chłodnicy nagrzewają się stopniowo dość mocno - jak rurki w samochodzie typowe od układu chłodzenia, kiedy termostat przepuści.
pozdrawiam,
"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"
"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"
Nie udało mi się zagrzać. Nie chcę ryzykować, bo widzę taką prawidłowość, że po KONKRETNEJ jeździe, kiedy zajeżdżam na parking i mam jeszcze włączony silnik parę minut, to włącza się czerwona lampka od wody , ale wentylator się nadal nie załącza.. to jest podejrzane , albo wciąż za słabo jeżdżę
Jak sprawdzić czy w ogóle wentylator działa w sensie elektryki ? gdzie przyłożyć prąd (+) .. ? [ tak, drugi do masy ]
Jak sprawdzić czy w ogóle wentylator działa w sensie elektryki ? gdzie przyłożyć prąd (+) .. ? [ tak, drugi do masy ]
pozdrawiam,
"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"
"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Witam,
Wentylator sterowany jest masą sprawdź czy na chłodnicy jest masa jeśli jej nie będzie nici z uruchomienia wentylatora. Jeśli na chłodnicy jest masa to sprawdź czujnik w chłodnicy. Możesz to uczynić w następujący sposób:
- po pierwsze musisz wyjąc go z chłodnicy,
- po drugie zaopatrz się w źródło prądu stałego 12V, przewody, i żarówkę 12V,
- po trzecie będziesz potrzebował garnka z wodą i kuchenkę żeby zagotować wodę,
Do źródła prądy do bieguna dodatniego podłącz jeden z konektorów żarówki, drugi konektor żarówki połącz z czujnikiem. Biegun ujemny podłącz do garnka z wodą następnie zanurz czujnik w wodzie i zagotuj. Jeśli czujnik jest sprawny wraz ze wzrostem temperatury w garnku zostanie zwarty i żarówka zaświeci się.
Wentylator sterowany jest masą sprawdź czy na chłodnicy jest masa jeśli jej nie będzie nici z uruchomienia wentylatora. Jeśli na chłodnicy jest masa to sprawdź czujnik w chłodnicy. Możesz to uczynić w następujący sposób:
- po pierwsze musisz wyjąc go z chłodnicy,
- po drugie zaopatrz się w źródło prądu stałego 12V, przewody, i żarówkę 12V,
- po trzecie będziesz potrzebował garnka z wodą i kuchenkę żeby zagotować wodę,
Do źródła prądy do bieguna dodatniego podłącz jeden z konektorów żarówki, drugi konektor żarówki połącz z czujnikiem. Biegun ujemny podłącz do garnka z wodą następnie zanurz czujnik w wodzie i zagotuj. Jeśli czujnik jest sprawny wraz ze wzrostem temperatury w garnku zostanie zwarty i żarówka zaświeci się.
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
Dziękuję Wam za porady. Dlatego też mi coś nie pasowało. Jednak oddam maszynę na serwis na przegląd nie tylko w tym temacie, aby jeździć spokojnie. W aucie też najpierw załącza sie went. chodnicy a dopiero później system sygnalizuje przegrzanie...
pozdrawiam,
"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"
"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"
Byłem na serwisie na płukaniu układu i wymianie płynu+odpowietrzenie zatem melduję co następuje :
- termostat działa poprawnie, otwiera przepływ na chłodnice, która się stopniowo nagrzewa
- oba czujniki temp cieczy przetestowane
- wentylator załącza się po około 10-15 min wolnych obr. [ wcześniej motor chwile przegoniony ]
- NEWRALGICZNE są cieniuteńkie kabelki, które wiszą na "włosku" od strony czujnika wentylatora
zapalenie się obu lampek : olej, temp. na włączonym zapłonie, kiedy silnik jest rozgrzany, to normalna sytuacja. One powinny zgasnąć zaraz po odpaleniu silnika i gasną faktycznie
Operacja zakończona, dzięki za porady.
- termostat działa poprawnie, otwiera przepływ na chłodnice, która się stopniowo nagrzewa
- oba czujniki temp cieczy przetestowane
- wentylator załącza się po około 10-15 min wolnych obr. [ wcześniej motor chwile przegoniony ]
- NEWRALGICZNE są cieniuteńkie kabelki, które wiszą na "włosku" od strony czujnika wentylatora
zapalenie się obu lampek : olej, temp. na włączonym zapłonie, kiedy silnik jest rozgrzany, to normalna sytuacja. One powinny zgasnąć zaraz po odpaleniu silnika i gasną faktycznie
Operacja zakończona, dzięki za porady.
pozdrawiam,
"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"
"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"