biegi
biegi
Witam ,to znowu ja mam pytanko:jak zmieniam biegi na wyższy to tak trochę głośniótko a jak na niższy to bardzo głośno słychać jak zmieniam takie stuki ,czy tak powinno być czy mam coś nie tak?
smolo
Mozę tarcze sprzęgła skleiły się.
Ja bym sprawdził zrobił tak.
Podjechał przednim kołem do ściany i zaparł się o nią.
Wrzucił 2 i lekko puszczał sprzęgło. Tarcze powinny rozkleić się.
Jak nie pomoże to zdemontowałbym prawą pokrywę od sprzęgła i wyjął tarcze sprawdzając ich stan.
A może ktoś ma inną koncepcje?
Ja bym sprawdził zrobił tak.
Podjechał przednim kołem do ściany i zaparł się o nią.
Wrzucił 2 i lekko puszczał sprzęgło. Tarcze powinny rozkleić się.
Jak nie pomoże to zdemontowałbym prawą pokrywę od sprzęgła i wyjął tarcze sprawdzając ich stan.
A może ktoś ma inną koncepcje?
Sklejone tarcze, to całkowicie inne objawy - wrzucasz bieg jakby nie było sprzęgła i moto gaśnie. Na zimnym silniku wciśnij sprzęgło, wrzuć jedynkę i spróbuj popchnąć moto do tyłu. Jeżeli są sklejone tarcze, to stawi opór. Wtedy trzeba mocniej szarpnąć i tarcze się rozkleją. Inny sposób - uruchamiasz i przez jakiś czas trzymasz wciśnięte sprzęgło. Moje biegi też stukają przy zmianach(może nie tak głośno jak Twoje), ale moto śmiga i jest ok
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Nie wiem jak jest w EN500 ale VN800 (też ma mokre sprzęgło) musi mieć luz na klamce.Smolo pisze: linka jest na maxa naciągnięta
W trakcie jazdy luz znika bo sprzęgło podczas jazdy ciągnie linkę.
Jeżeli masz napiętą już w czasie postoju, to w czasie jazdy tarcze mogą mieć poślizgi i szybciej się zużywać.
Skrzynie w Vulcanach hałasują, jedne mocniej inne mniej, ale słychać je wyraźnie i nie ma się czym martwić.
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
Podczas zmiany biegów duże znaczenie (dla hałasu też) ma sposób w jaki to robimy. Chodzi w skrócie o "napięcie wstępne" dźwigni zmiany biegów i dodatkowo stosowanie "przegazówki" podczas redukcji.
Poczytaj sobie na przykład Tutaj
To naprawdę działa i nie jest trudne, chociaż z pozoru tak się wydaje...
Mała dygresja - prawdziwą sztuką to jest (a może była) jazda np. samochodem Star 25/28, który nie posiadał wspomagania kierownicy ani synchronizacji skrzyni biegów. Ale z odpowiednią praktyką możliwe było wykonanie redukcji (bez zgrzytów) w środku zakrętu z jednoczesnym przypalaniem papierosa zapałkami, co niejednokrotnie czyniłem jak byłem jeszcze młodszy niż jestem obecnie...
Poczytaj sobie na przykład Tutaj
To naprawdę działa i nie jest trudne, chociaż z pozoru tak się wydaje...
Mała dygresja - prawdziwą sztuką to jest (a może była) jazda np. samochodem Star 25/28, który nie posiadał wspomagania kierownicy ani synchronizacji skrzyni biegów. Ale z odpowiednią praktyką możliwe było wykonanie redukcji (bez zgrzytów) w środku zakrętu z jednoczesnym przypalaniem papierosa zapałkami, co niejednokrotnie czyniłem jak byłem jeszcze młodszy niż jestem obecnie...
-
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz mar 16, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: Kawa ltd 454
- VROC: 0
- kacmar
- Posty: 1428
- Rejestracja: ndz gru 08, 2013
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
- VROC: 36367
Sprzęgło na dwa razyKrzycho pisze:Właśnie...Legion pisze:Huh, o braku wspomagania to słyszałem, ale jak rozumiem w Starze trzeba było trafić przy zmianie biegów w obroty?
Pozdrawiam Cię
VROC#36367
VROC#36367
-
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz mar 16, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: Kawa ltd 454
- VROC: 0
Kto jest online
Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości