biegi

Smolo
Posty: 18
Rejestracja: śr cze 05, 2013
Miejscowość: Rogoźno wlkp
Motocykl: EN 500
VROC: 1992

biegi

Post autor: Smolo » pn lip 28, 2014

Witam ,to znowu ja mam pytanko:jak zmieniam biegi na wyższy to tak trochę głośniótko a jak na niższy to bardzo głośno słychać jak zmieniam takie stuki ,czy tak powinno być czy mam coś nie tak? :tube:
smolo

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » pt sie 22, 2014

Mozę tarcze sprzęgła skleiły się.

Ja bym sprawdził zrobił tak.

Podjechał przednim kołem do ściany i zaparł się o nią.

Wrzucił 2 i lekko puszczał sprzęgło. Tarcze powinny rozkleić się.

Jak nie pomoże to zdemontowałbym prawą pokrywę od sprzęgła i wyjął tarcze sprawdzając ich stan.


A może ktoś ma inną koncepcje?

Smolo
Posty: 18
Rejestracja: śr cze 05, 2013
Miejscowość: Rogoźno wlkp
Motocykl: EN 500
VROC: 1992

Post autor: Smolo » śr sie 27, 2014

dzieki bardzo za podpowiedź ,może jakieś inne pomysły :ok:
smolo

Awatar użytkownika
Mirko
Posty: 176
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500B '94
VROC: 0

Post autor: Mirko » śr sie 27, 2014

Sklejone tarcze, to całkowicie inne objawy - wrzucasz bieg jakby nie było sprzęgła i moto gaśnie. Na zimnym silniku wciśnij sprzęgło, wrzuć jedynkę i spróbuj popchnąć moto do tyłu. Jeżeli są sklejone tarcze, to stawi opór. Wtedy trzeba mocniej szarpnąć i tarcze się rozkleją. Inny sposób - uruchamiasz i przez jakiś czas trzymasz wciśnięte sprzęgło. Moje biegi też stukają przy zmianach(może nie tak głośno jak Twoje), ale moto śmiga i jest ok :)

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » czw sie 28, 2014

A moze regulacja linku przegla?

Smolo
Posty: 18
Rejestracja: śr cze 05, 2013
Miejscowość: Rogoźno wlkp
Motocykl: EN 500
VROC: 1992

Post autor: Smolo » śr wrz 17, 2014

dzieki bardzo za podpowiedzi , linka jest na maxa naciągnięta zrobie jeszcze test który mi Mirko napisał i zobaczymy ,dzieki bardzo :)
smolo

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw wrz 18, 2014

Smolo pisze: linka jest na maxa naciągnięta
Nie wiem jak jest w EN500 ale VN800 (też ma mokre sprzęgło) musi mieć luz na klamce.
W trakcie jazdy luz znika bo sprzęgło podczas jazdy ciągnie linkę.
Jeżeli masz napiętą już w czasie postoju, to w czasie jazdy tarcze mogą mieć poślizgi i szybciej się zużywać.
Skrzynie w Vulcanach hałasują, jedne mocniej inne mniej, ale słychać je wyraźnie i nie ma się czym martwić.
:ok:

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » czw wrz 18, 2014

Podczas zmiany biegów duże znaczenie (dla hałasu też) ma sposób w jaki to robimy. Chodzi w skrócie o "napięcie wstępne" dźwigni zmiany biegów i dodatkowo stosowanie "przegazówki" podczas redukcji.
Poczytaj sobie na przykład Tutaj
To naprawdę działa i nie jest trudne, chociaż z pozoru tak się wydaje...

Mała dygresja - prawdziwą sztuką to jest (a może była) jazda np. samochodem Star 25/28, który nie posiadał wspomagania kierownicy ani synchronizacji skrzyni biegów. Ale z odpowiednią praktyką możliwe było wykonanie redukcji (bez zgrzytów) w środku zakrętu z jednoczesnym przypalaniem papierosa zapałkami, co niejednokrotnie czyniłem jak byłem jeszcze młodszy niż jestem obecnie... :D

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » czw wrz 18, 2014

Huh, o braku wspomagania to słyszałem, ale jak rozumiem w Starze trzeba było trafić przy zmianie biegów w obroty?

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » czw wrz 18, 2014

Legion pisze:Huh, o braku wspomagania to słyszałem, ale jak rozumiem w Starze trzeba było trafić przy zmianie biegów w obroty?
Właśnie...

Jerzy Kwiatkows
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 16, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kawa ltd 454
VROC: 0

Post autor: Jerzy Kwiatkows » sob lis 22, 2014

Hej !
Nie muszę pytać, a czytając Wasze posty wszystkiego się dowiaduję !
Dzięki ! :ok:
Jerzy K.

Awatar użytkownika
kacmar
Posty: 1428
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
VROC: 36367

Post autor: kacmar » pt sty 09, 2015

Krzycho pisze:
Legion pisze:Huh, o braku wspomagania to słyszałem, ale jak rozumiem w Starze trzeba było trafić przy zmianie biegów w obroty?
Właśnie...
Sprzęgło na dwa razy :)
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt sty 09, 2015

do puki stuka nie ma się czy martwić gorzej jak zaczyna zgrzytać :ok:

Jerzy Kwiatkows
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 16, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kawa ltd 454
VROC: 0

Post autor: Jerzy Kwiatkows » pt sty 09, 2015

Jerzy Kwiatkows pisze:Hej !
Nie muszę pytać, a czytając Wasze posty wszystkiego się dowiaduję !
Dzięki ! :ok:
O tak, miałem również tą przyjemność jeżdżenia Starem 25 przez prawie rok. Niezapomniane wrażenia. :ok:
Jerzy K.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą