Przegrzewanie silnika

Daro73B
Posty: 2
Rejestracja: śr cze 01, 2022
Motocykl: Kawasaki Vulkan EN 500 A

Przegrzewanie silnika

Post autor: Daro73B » pn sie 01, 2022

Witajcie, chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami. Rok temu kupiłem swojego Vulcana. Zauważyłem, że po przejechaniu kilkunastu kilometrów, jak silnik się rozgrzał, na wolnych obrotach zaczynają się żarzyć kontrolki oleju i temperatury płynu. Zacząłem szukać przyczyny. Przeszukałem internet, poczytałem na różnych forach. Sprawdziłem czujniki ( zamiana na drugie) dobre , dalej to samo. Postanowiłem zdjąć miskę olejową, Na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok , żadnych opiłków. Ale przy zakładaniu z powrotem zauważyłem, że czegoś brakuje. Brakowało dwóch o-ringów, które uszczelniają połączenie kanałowe miski z górą. Jakiś ''fachowiec'' wcześniej chyba zaglądał i zapomniał założyć. Udało mi się dopasować nowe o-ringi, założyłem, poskręcałem miskę z nową uszczelką. Nowy olej. I szok. Działa. Nie wiem , czy to przypadek, ale działa. Kontrolki już nie świecą. Teraz śmigam trasy i jest radość z jazdy. :hurra: Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1263
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Re: Przegrzewanie silnika

Post autor: Jurek » pn sie 01, 2022

Gratulacje. Trzeba nie odpuszczać i być wytrwałym w zakresie swoich możliwości. Miło się czyta taki tekst.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Przegrzewanie silnika

Post autor: Wielebny Bolo » czw sie 04, 2022

Na pewno nie przypadek.
Uszczelniłeś magistralę olejową. Jak rozgrzał się olej i jego gęstość spadła to zaczęły się przecieki do miski w tym miejscy i spadło ciśnienie w magistrali, co sygnalizowało ci mruganie kontrolki ciśnienia oleju (nie temperatury, masz prawdopodobnie te dwa czujniki czyli czujnik ciśnienia i temperatury podpięte do jednej wspólnej kontrolki).
Super że to połatałeś bo panewki wałka rozrządu ucierpiały przy słabszym smarowaniu. Głowica jest najbardziej narażona na spadek ciśnienia bo jest to najdalszy punkt magistrali olejowej.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą