Kawasaki ltd 454

Dejw989
Posty: 17
Rejestracja: śr mar 13, 2024
Motocykl: Kawasaki ltd 454

Kawasaki ltd 454

Post autor: Dejw989 » pt kwie 05, 2024

Witam mianowicie poluznia się śruba koła magnesowego i ściął się klin, z tego co już się dowiedziałem na klej się tego nie przykręca, sprzęgło przykręciłem na klej
Na wale mam miejsce na 1 klin
Jakieś pomysły? Z góry dzięki

wstoch
Posty: 6
Rejestracja: ndz mar 24, 2024
Motocykl: vn750

Re: Kawasaki ltd 454

Post autor: wstoch » pt kwie 05, 2024

Jeśli gniazdo klinu nie jest uszkodzone to po prostu kup nowy klin i po sprawie: https://s3.amazonaws.com/i.snag.gy/5COnIF.jpg

Dejw989
Posty: 17
Rejestracja: śr mar 13, 2024
Motocykl: Kawasaki ltd 454

Re: Kawasaki ltd 454

Post autor: Dejw989 » pt kwie 05, 2024

Zastanawia mnie dlaczego poluznia się śruba od koła magnesowego jak wymieniałem sprzęgło to byłem zaskoczony bo była śruba tak przykręcona że ręka odkrecilem i teraz tak samo było a dokręciłem osobiście dobrze

wstoch
Posty: 6
Rejestracja: ndz mar 24, 2024
Motocykl: vn750

Re: Kawasaki ltd 454

Post autor: wstoch » pt kwie 05, 2024

Zapewne ktoś wcześniej za słabo dokręcił, albo zostawił olej na gwincie. Śruba koła ma lewy gwint i dokręcasz na 69Nm.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Re: Kawasaki ltd 454

Post autor: Przemo » pt kwie 05, 2024

może też być tak, że ktoś kiedyś "dojebał" i gwint się uszkodził. Potem ktoś dokręcił wg serwisówki, ale to już było jak to górnicy dawniej mawiali "po ptokach", bo już śruba nie trzyma swoich parametrów.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Dejw989
Posty: 17
Rejestracja: śr mar 13, 2024
Motocykl: Kawasaki ltd 454

Re: Kawasaki ltd 454

Post autor: Dejw989 » sob kwie 13, 2024

Odnawiam temat koło magnesowe założone klin nowy śruba nowa przejechałem 200km i jest git nie odkręca się, lecz przy odpalaniu są trzaski z jak kręci rozrusznik, raz są raz ich nie ma, myślałem że to ustąpi po wymianie sprzęgła rozrusznika ale tak się nie stało gdzie może być przyczyna?

Dejw989
Posty: 17
Rejestracja: śr mar 13, 2024
Motocykl: Kawasaki ltd 454

Re: Kawasaki ltd 454

Post autor: Dejw989 » wt kwie 16, 2024

tex66
Gdzie może leżeć przyczyna trzasków przy odpalaniu? Raz są raz ich nie ma,myślałem że to sprzęgło rozrusznika po wymianie dalej problem taki sam

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Kawasaki ltd 454

Post autor: Tex66 » wt kwie 16, 2024

Dejw,
Zwróciłeś się imiennie a ja wcześniej już napisałem coś dotyczącego Twojego problemu (post niewidoczny dla niezarejestrowanych) to dokończę i zrobię wyjątek.
Mimo, że w poście:
viewtopic.php?f=14&t=15908
i zaraz w pierwszym komentarzu zaznaczyłem, nie jestem „emergency” całego Forum i nie mam zamiaru nim być, to jednak w Twoim przypadku dokończę temat i coś zasugeruję, coś co może pomóc.
I tak ……………….
Skoro jak to napisałeś są „trzaski” z okolic rozrusznika i jego sprzęgła, wskazuje to na to, że nie zostało ono poprawnie zamontowane na wirniku alternatora. Teraz wiązać się to może z uszkodzeniem elementów samego sprzęgła rozrusznika chociaż nie musi.
Składając sprzęgło rozrusznika należy zwrócić uwagę na prawidłowe zamontowanie rolek sprzęgła rozrusznika i ich sprężyn wraz z osłonami zanim przykręcisz sprzęgło rozrusznika do wirnika alternatora (koła magnesowego).
Po zamontowaniu i przykręceniu na wale wirnika alternatora wraz ze sprzęgłem rozrusznika powinno się sprawdzić ręcznie działanie sprzęgła rozrusznika.
Prawidłowo złożone sprzęgło rozrusznika wraz z jego kołem zębatym powinno swobodnie obracać się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zgodnie z ruchem wskazówek zegara nie powinno w ogóle dać się obrócić (świadczy to o prawidłowym działaniu sprzęgła jednokierunkowego).
To powinno być sprawdzone zanim zostanie przykręcona pokrywa wraz z alternatorem.
Teraz jest pewne prawdopodobieństwo, że elementy sprzęgła rozrusznika mogły zostać już uszkodzone.
Popatrz na „Zdjęcie nr 1” – taki mały wycinek z Instrukcji Serwisowej EN450/EN500 a w zasadzie to na jego część która oznaczyłem „cyfrą 3”. Samo w sobie sprzęgło będzie przez pewien czas jeszcze działać ale będą trzaski zanim całkowicie ulegnie uszkodzeniu.
Zdjęcie nr 2” – jako taka zbiorcza wiedza na temat niedomagań rozrusznika (przetłumaczona z poważnego wydawnictwa) tylko potwierdza to co napisałem wyżej.
Niestety, będziesz musiał jeszcze raz zdemontować wirnik alternatora, odkręcić sprzęgło rozrusznika i wszystko posprawdzać, włącznie z kołem zębatym sprzęgła rozrusznika. Co będzie konieczne to do wymiany, a z częściami do EN 450 coraz trudniej. Po sprawdzeniu i ewentualnej wymianie uszkodzonych elementów, konieczne będzie sprawdzenie czy sprzęgło obraca się tylko w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a nie obraca się zgodnie z ich ruchem. Inaczej znowu będą trzaski i kolejne uszkodzenia elementów sprzęgła rozrusznika.
Powodzenia

P.S.
Myślę, że ta moja autoryzacja na zdjęciach niczego nie przesłania i nie przeszkodzi w czytaniu zapisów instrukcyjnych.

Obrazek


Obrazek
Tex66

Dejw989
Posty: 17
Rejestracja: śr mar 13, 2024
Motocykl: Kawasaki ltd 454

Re: Kawasaki ltd 454

Post autor: Dejw989 » śr kwie 17, 2024

Tex66 pisze:
wt kwie 16, 2024
Dejw,
Zwróciłeś się imiennie a ja wcześniej już napisałem coś dotyczącego Twojego problemu (post niewidoczny dla niezarejestrowanych) to dokończę i zrobię wyjątek.
Mimo, że w poście:
viewtopic.php?f=14&t=15908
i zaraz w pierwszym komentarzu zaznaczyłem, nie jestem „emergency” całego Forum i nie mam zamiaru nim być, to jednak w Twoim przypadku dokończę temat i coś zasugeruję, coś co może pomóc.
I tak ……………….
Skoro jak to napisałeś są „trzaski” z okolic rozrusznika i jego sprzęgła, wskazuje to na to, że nie zostało ono poprawnie zamontowane na wirniku alternatora. Teraz wiązać się to może z uszkodzeniem elementów samego sprzęgła rozrusznika chociaż nie musi.
Składając sprzęgło rozrusznika należy zwrócić uwagę na prawidłowe zamontowanie rolek sprzęgła rozrusznika i ich sprężyn wraz z osłonami zanim przykręcisz sprzęgło rozrusznika do wirnika alternatora (koła magnesowego).
Po zamontowaniu i przykręceniu na wale wirnika alternatora wraz ze sprzęgłem rozrusznika powinno się sprawdzić ręcznie działanie sprzęgła rozrusznika.
Prawidłowo złożone sprzęgło rozrusznika wraz z jego kołem zębatym powinno swobodnie obracać się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zgodnie z ruchem wskazówek zegara nie powinno w ogóle dać się obrócić (świadczy to o prawidłowym działaniu sprzęgła jednokierunkowego).
To powinno być sprawdzone zanim zostanie przykręcona pokrywa wraz z alternatorem.
Teraz jest pewne prawdopodobieństwo, że elementy sprzęgła rozrusznika mogły zostać już uszkodzone.
Popatrz na „Zdjęcie nr 1” – taki mały wycinek z Instrukcji Serwisowej EN450/EN500 a w zasadzie to na jego część która oznaczyłem „cyfrą 3”. Samo w sobie sprzęgło będzie przez pewien czas jeszcze działać ale będą trzaski zanim całkowicie ulegnie uszkodzeniu.
Zdjęcie nr 2” – jako taka zbiorcza wiedza na temat niedomagań rozrusznika (przetłumaczona z poważnego wydawnictwa) tylko potwierdza to co napisałem wyżej.
Niestety, będziesz musiał jeszcze raz zdemontować wirnik alternatora, odkręcić sprzęgło rozrusznika i wszystko posprawdzać, włącznie z kołem zębatym sprzęgła rozrusznika. Co będzie konieczne to do wymiany, a z częściami do EN 450 coraz trudniej. Po sprawdzeniu i ewentualnej wymianie uszkodzonych elementów, konieczne będzie sprawdzenie czy sprzęgło obraca się tylko w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a nie obraca się zgodnie z ich ruchem. Inaczej znowu będą trzaski i kolejne uszkodzenia elementów sprzęgła rozrusznika.
Powodzenia

P.S.
Myślę, że ta moja autoryzacja na zdjęciach niczego nie przesłania i nie przeszkodzi w czytaniu zapisów instrukcyjnych.

Obrazek


Obrazek
Dziękuję za chęć pomocy w tej sytuacji,
Co to znaczy na podpisanym obrazku nr 3
"wymienić ślimak lub uszkodzone części" o jaki ślimak chodzi?

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Kawasaki ltd 454

Post autor: Tex66 » śr kwie 17, 2024

Wytłumaczenie i grafika poszły na PRIV.
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą