EN 500, która wersja jest lepsza?

Awatar użytkownika
Mirko
Posty: 176
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500B '94
VROC: 0

Post autor: Mirko » ndz lip 31, 2011

Lech, w mojej Kawce są dętki.Zmieniałem ostatnio przednią oponę to wiem co jest.Nieraz nie można się sugerować napisem na oponie, a to dlatego że do bezdętkowych też montuje się dętki.Takową teraz założyłem mimo że poprzednia była dętkowa.

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » ndz lip 31, 2011

Dzięki Mirko za info. To chyba dobrze że w naszych EN-ach są dętki. Używając sprayu naprawczego mamy pewność uszczelnienia i większe bezpieczeństwo dotarcia do najbliższego Vulcanizatora. A i felga nie zasmarka się tym "tałatajstwem"
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » ndz lip 31, 2011

W kołach szprychowych są dętki, trudno jest uszczelnic otwoty od śrub szprych. Sczerze nie spotkałem koła szprychowego bez dętki, oponę można założyć TL ale dętka jest. Zbiornik montujemy na te plastiki z przodu przy główce ramy, wskaane wgięcie wewnętrznej strony zbiornika.
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » ndz lip 31, 2011

W obu kołach szprychowanych dętki są na 100% - nie udałoby się utrzymać powietrza przy śrubach mocujących szprychy bez dętek. To czy opona jest TL czy TT to sprawa drugorzędna. W czerwcu założyłem oba nowe kapcie Contonentala (komplet z przesyłką tylko 700PLN) i TT od TL różniły się ... ceną. Dałem ciała bo trzeba było wymienić od razu dętki, ale co będę robił w przyszłym sezonie jak zrobię teraz wszystko? :mrgreen:
Co do zbiornika sam nosze się z zamianą - to czy pasuje z C do A/B to mam ochotę sprawdzić przy najbliższym spotkaniu z Goblinem. Jednym co odstrasza jest cena takowego jeśli chce się go dorwać z zegarem lub samą obudową :razz: W miejsce dotychczasowego lub w obudowę wrzuciłbym obrotościomierz i jeszcze zostały by trzy światełka na jakieś kontroliki :mrgreen:
W każdym bądź razie moto cudnie nadaje się do customizingu :mrgreen:
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » ndz lip 31, 2011

W danych technicznych podanych tutaj http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=644
jest "szałtaj-bałtaj" pomieszanie z poplątaniem. Część danych podana dla obu modeli, część tylko dla nowszych i część tylko dla starszych.
Wymiary - Ogumienie - Zawieszenie - Osiągi. Nie zgadzają się.
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » pn sie 01, 2011

No to może teraz jako że ENów u nas cała plejada to przygotujemy wersje aktualna i przekażemy do dyrekcji żeby zaktualizowali dane co wy na to koledzy ?
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » śr sie 03, 2011

Koledzy koła szprychowe też są szczelne i występują w wersjach bezdętkowych (BMW.Yamaha) kwestia mocowania szprychy czy do rantu czy przez obręcz.

Druga sprawa jeśli sprey do łatania to szukajcie specjalnego do dętkowych kół bo wszystkie popularne łatki w spreyu są do bezdętkowych i przy dętce najczęściej się nie sprawdzają.
Sam 3 lata jeździłem z łatką w spreyu VN800 i byłem pewny że pomoże również przy dętce( grunt to wiara w zapas że się ma :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )Dobrze że nie musiałem sprawdzać i tego i wam życzę
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » śr sie 03, 2011

Kupiłem taki spray http://allegro.pl/show_item.php?item=1736153410 pisze że do opon dętkowych i bezdętkowych. Zastanawiam się tylko jakim cudem mam czymś takim napompować oponę? ponad 2 atmosfery! Żeby dojechać do najbliższej stacji trzeba mieć chyba przynajmniej ponad połowę tego.

W danych technicznych EN 500 poprawiłbym że opony dętkowe przód i tył. Jakiś czas temu niedoświadczony forumowicz sugerując się danymi na forum zalewał olej do lag. Zalał za dużo i miał problem. Do lag o wiekszej średnicy 41mm EN500 C idzie więcej oleju. Kto ma specyfikację EN 500 A i B niech napisze i może Badger dołoży do danych technicznych?
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą