Prąd mi ucieka?

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » wt paź 04, 2011

Iron, gniazdo zapalniczki ma jakis swój przekaźnik, taka kostka, jak się włącza stacyjkę to w tej kostce coś "cyka" i jeszcze jest bezpiecznik. Wyrażam się fachowo :mrgreen: Właśnie podłączyłem to "badziewie" znowu i idę pojeździć. Wczoraj po odłączeniu było wszystko dobrze, zobaczymy jak będzie dzisiaj.
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » śr paź 05, 2011

Iron75 pisze:
Długi Lech pisze:podłączyli od razu gniazdo zapalniczki z przekaźnikiem co by było bezpieczniej.
chwilka Lechu, bo dopiero teraz załapałem i przyznam się troszkę nie rozumie, pasz to podłączone pod przekaźnik?? nie pod dodatkowy bezpiecznik???
Czyli że co?? Najpierw musisz coś przełączyć żeby Ci sie pojawił prąd w gnieździe?? Dobrze rozumuje??
Pierwszy raz się spotykam z takim podłączeniem gniazda zapalniczki
To zależy jak podłączył ale tak powinno działać jeżeli jest dobrze, a takie podłączenie jest powszechnie znane tyle że droższe dlatego ja mam dwa i na bezpiecznikach :D

Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 26
Rejestracja: ndz sie 08, 2010
Miejscowość: Zawadzkie.opolskie
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: krzysztof » śr paź 05, 2011

Czesc.ja takze podlaczylem gniazdko do mojego Vulcana.Jest takze z przekaznikiem i musi byc z bezpiecznikiem.Nic sie nie dzieje,prad nie uplywa a mam to juz drugi rok.Jezeli moge cos Tobie poradzic to sprawdz alternator bo moze byc tak ze padla jedna z diod i cofa sie prad do alternatora a wtedy uzwojenia dzialaja jak grzejnik.Pozdrawiam.Krzysztof.

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » śr paź 05, 2011

Tiszo pisze:takie podłączenie jest powszechnie znane
a widzisz, bo ja nie z tej bajki jestem :)
mam u siebie gniazdo ale tylko na bezpieczniku, prąd w nim jest na stałe, póki co nic się nie dzieje

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr paź 05, 2011

Podłączenie przez przekaźnik to połączenie zależne ,podłączenie z jego pominięciem jest również poprawne .Ważne aby w obu przypadkach zastosować zabezpieczenie przetężeniowe czyli bezpiecznik .Zastosowanie przekaźnika to dodatkowy mały odbiornik .A co do zwarć to nie bierzcie tego pod uwagę ponieważ prądy wyładowcze aku sięgają kilka dziesiąt amper czego tak naprawdę w przypadku zwarcia instalacja motocyklowa nie przetrwa dłużej a niżeli minute lub dwie .

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » czw paź 06, 2011

Nie mam pojęcia co to było, wyczyściłem motorka, "podotykałem" różne kabelki, podłączyłem tę ładowarkę ponownie i przejechałem 100km, nie było już takich objawów, zapalał normalnie, specjalnie gasiłem silnik i zapalałem ponownie bez ssania kilka razy i za kazdym razem było w porządku. W sobote jadę do Bielska może jak potrzącha motorka to znowu to wylezie? Zobaczymy
Ostatnio popusciłem trochę sprzęgło, teraz pdciągnąłem z powrotem, ale to chyba nie ma nic do rzeczy?
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Morela
Posty: 1573
Rejestracja: śr kwie 20, 2011
Miejscowość: Siemianowice Śl
Motocykl: w planach
VROC: 0

Post autor: Morela » czw paź 06, 2011

Długi Lech pisze:"podotykałem" różne kabelki
A, to dlatego, że po dotykałeś :mrgreen:

Trufel

Post autor: Trufel » sob paź 08, 2011

Czasem tak jest że coś się pierniczy rozbierasz szukasz i nic nie znajdujesz po czym składasz i jest git , złośliwość rzeczy martwych ?? ?? :pada:

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » ndz paź 09, 2011

Mirka pisze:A, to dlatego, że po dotykałeś :mrgreen:
słuchaj Lechu, a nie chciałbyś mi dotknąć tylnych lewych drzwi w aucie?? kurcze, przy niższych temperaturach centralny się w nich blokuje :mrgreen:

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » ndz paź 09, 2011

Iron75 pisze:
Mirka pisze:A, to dlatego, że po dotykałeś :mrgreen:
słuchaj Lechu, a nie chciałbyś mi dotknąć tylnych lewych drzwi w aucie?? kurcze, przy niższych temperaturach centralny się w nich blokuje :mrgreen:
Iron, już przezywaja się na mnie "poeta" "fotorekorder"... chcesz jeszcze aby mówili na mnie Kaszpirowski? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A tak na poważnie wczoraj wróciłem wieczorem z Zakończenia sezonu Bielsk Podlaski - Łubin - Brańsk, 170km i żadnego problemu z instalacją, zapłon działa idealnie. Chyba miałem coś źle podokręcane.
ps. jak będę w Lublinie to dotknę tych drzwi :mrgreen:
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » ndz paź 09, 2011

Długi Lech pisze:
Iron75 pisze:
Mirka pisze:A, to dlatego, że po dotykałeś :mrgreen:
słuchaj Lechu, a nie chciałbyś mi dotknąć tylnych lewych drzwi w aucie?? kurcze, przy niższych temperaturach centralny się w nich blokuje :mrgreen:
Iron, już przezywaja się na mnie "poeta" "fotorekorder"... chcesz jeszcze aby mówili na mnie Kaszpirowski? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A tak na poważnie wczoraj wróciłem wieczorem z Zakończenia sezonu Bielsk Podlaski - Łubin - Brańsk, 170km i żadnego problemu z instalacją, zapłon działa idealnie. Chyba miałem coś źle podokręcane.
ps. jak będę w Lublinie to dotknę tych drzwi :mrgreen:
Jak będziesz w Lublinie to dotknij i moich bo mam jakąś małą wgniotkę może się wyprostuję :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Trufel

Post autor: Trufel » czw lut 16, 2012

Panowie sprawa jest .
Chce założyć do swojego kurwinpoksa gniazdko zapalniczki oczywiście wodoodporne i teraz pytanie moje jest takie . Czy ktoś z was najlepiej użytkowników VN 2000 ma zamontowane takie gniazdko i gdzie ?? .
I kolejne pytanie . Czy kupić gotowe gniazdko na alledrogo czy kupić w sklepie gniazdo i przewody oraz gniazdko na bezpiecznik bo rozumiem że musi być . Aha i jeszcze jedna sprawa chciałbym zamontować też wyłącznik tego gniazdka , czy jest sens ? montować taki wyłącznik ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Hubas
Posty: 2951
Rejestracja: pn kwie 18, 2011
Miejscowość: Dopiewo
Motocykl: VN 2000 CLASSIC
VROC: 33938

Post autor: Hubas » czw lut 16, 2012

Trufel a no co ci wyłącznik bo nie kumam ?? ??
Kupując Motocykl - Kupujesz Pasję na Całe Życie.

Trufel

Post autor: Trufel » czw lut 16, 2012

Właśnie dlatego pytam , e tam fakt oleje go :D

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » czw lut 16, 2012

często słyszałem że beż przekaźnika się nie powinno zakładać, może ktoś rozwinie.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » czw lut 16, 2012

MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pt lut 17, 2012

Nie polecam, kumpel kupił i rozszczelniło się od drgań. Kleił pistoletem ale wilgoć wchodziła i tak. Zmienił na taki i jest ok. http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-h ... 90848.html
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Trufel

Post autor: Trufel » pt lut 17, 2012

gniazdko montowane na kierownice odpada , bo wygląda to moim skromnym nic nie znaczącym zdaniem obleśnie . Ja chce gdzieś schować to gniazdko , gdzieś przy ramie , tak aby był do niego łatwy dostęp a jednocześnie było nie widoczne .

Viking
Posty: 960
Rejestracja: czw lip 15, 2010
Miejscowość: okolice Warszawy
Motocykl: VN 2000 LT
VROC: 34524

Post autor: Viking » pt lut 17, 2012

Obrazek

O gustach nie dyskutuje , natomiast jest to praktyczne rozwiązanie.
Mam zamontowaną zapalniczke widoczną na zdjęciu z firmy Lidor. Podłączona pod stacyjke, , cały czas pod zasilaniem bez przekręcania kluczyka.

Awatar użytkownika
Hubas
Posty: 2951
Rejestracja: pn kwie 18, 2011
Miejscowość: Dopiewo
Motocykl: VN 2000 CLASSIC
VROC: 33938

Post autor: Hubas » pt lut 17, 2012

No i taką właśnie też chcę zamontować :)
Kupując Motocykl - Kupujesz Pasję na Całe Życie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą