EN 500 C zredukowana moc
-
- Posty: 40
- Rejestracja: czw sie 11, 2011
- Miejscowość: Damnica/Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki EN 500 C
- VROC: 0
EN 500 C zredukowana moc
Witam,
kiedyś wspominałem, że mam zredukowaną moc w mojej kawce. W dokumentach jest to opisane jako "eistungsreduzierung d. einabu v. zwei unterdruckkolb m. 2 Bohrung***" niestety moja znajomość języka niemieckiego nie jest na wysokim poziomie więc nic z tego nie rozumiem, a tłumaczenie tego dokumentu dużo mi nie dało ponieważ wg. tłumacza brzmi ono "redukcja mocy zamontowanie dwóch podciśnieniowych tłoków z dwiema średnicami cylindra". Czy to oznacza że został on ograniczony poprzez zmiany w gaźniku czy to jednak zmiany mechaniczne w silniku. Tak więc czy jak moc została zredukowana? A względem odblokowania wystarczy gaźnik z obojętnie którego ENa, GPZa, bądź też innego motocykla posiadającego ten silnik? Oraz czy odblokowanie nie wiąże się z tym że trzeba coś jeszcze zmienić w motocyklu albo nie spowoduje to żadnych uszkodzeń z powodu wzrostu mocy? Będę wdzięczny za pomoc.
kiedyś wspominałem, że mam zredukowaną moc w mojej kawce. W dokumentach jest to opisane jako "eistungsreduzierung d. einabu v. zwei unterdruckkolb m. 2 Bohrung***" niestety moja znajomość języka niemieckiego nie jest na wysokim poziomie więc nic z tego nie rozumiem, a tłumaczenie tego dokumentu dużo mi nie dało ponieważ wg. tłumacza brzmi ono "redukcja mocy zamontowanie dwóch podciśnieniowych tłoków z dwiema średnicami cylindra". Czy to oznacza że został on ograniczony poprzez zmiany w gaźniku czy to jednak zmiany mechaniczne w silniku. Tak więc czy jak moc została zredukowana? A względem odblokowania wystarczy gaźnik z obojętnie którego ENa, GPZa, bądź też innego motocykla posiadającego ten silnik? Oraz czy odblokowanie nie wiąże się z tym że trzeba coś jeszcze zmienić w motocyklu albo nie spowoduje to żadnych uszkodzeń z powodu wzrostu mocy? Będę wdzięczny za pomoc.
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
W niemieckim Ci nie pomogę, bo moja znajomość tegoż języka wyszła z wiekiem - może Koledzy ze Śląska będą sprawniejsi, gdyz to region wielokulturowy i styczność mogą mieć lepszą.
Co zaś się tyczy samego zwiększenia mocy to miałem podobnie tzn. mój EN miał w papierach rodowodowych (również zza zachodniej granicy) 32 kucyki. Powodowało to, że ze skrzyżowań zwijał się jak karawan w pogrzebie lub co najmniej stary disel. Za namową i pomocą Goblina zakupiłem gaźnik od GPZ-500 i takowy wstawiliśmy do mojego jednośladu pozostawiając z oryginału pływaki i igliczki (na GPZowych przelewał jak diabli) oraz układ regulacji ssania (z linkowego na ręczny). Efektem jest, iż zachowuje się jakby mu lat odjął i nie nadążam biegów zmieniać tak błyskawicznie wpina się na obroty. Wcześniej to samo zrobił u siebie Goblin (a miał wtedy wersję C z '96) i efekt uzyskania dodatkowych kucy był podobny.
Tak wiec szukaj gaźnika z GPZ-500 - koszt na alledrogo ok. 200zł. Zwróć tylko uwagę czy to wersja z wygrzewaniem czy bez.
Co zaś się tyczy samego zwiększenia mocy to miałem podobnie tzn. mój EN miał w papierach rodowodowych (również zza zachodniej granicy) 32 kucyki. Powodowało to, że ze skrzyżowań zwijał się jak karawan w pogrzebie lub co najmniej stary disel. Za namową i pomocą Goblina zakupiłem gaźnik od GPZ-500 i takowy wstawiliśmy do mojego jednośladu pozostawiając z oryginału pływaki i igliczki (na GPZowych przelewał jak diabli) oraz układ regulacji ssania (z linkowego na ręczny). Efektem jest, iż zachowuje się jakby mu lat odjął i nie nadążam biegów zmieniać tak błyskawicznie wpina się na obroty. Wcześniej to samo zrobił u siebie Goblin (a miał wtedy wersję C z '96) i efekt uzyskania dodatkowych kucy był podobny.
Tak wiec szukaj gaźnika z GPZ-500 - koszt na alledrogo ok. 200zł. Zwróć tylko uwagę czy to wersja z wygrzewaniem czy bez.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
-
- Posty: 40
- Rejestracja: czw sie 11, 2011
- Miejscowość: Damnica/Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki EN 500 C
- VROC: 0
Czasu do wymiany jeszcze troszkę mam, bo wymienię dopiero na początku sezonu gdy będę mógł podjechać do warsztatu, bo samemu to nic bym nie zrobił z tym gaźnikiem. No a mocy czasem brakuje zwłaszcza gdy trzeba wyprzedzić jakąś zawalidrogę, bo powyżej 90-100 km/h tak już niezbyt chce on ciągnąć więc robi się to dosyć niewygodne. Samo to przełożenie części ze starego gaźnika do nowego chyba nie jest jakimś trudnym zadanie, bo jak tylko zrobi się pogoda będę chciał zacząć jeździć, a jednak oczekiwanie takie byłoby straszną męczarnią gorszą niż oczekiwanie na koniec zimy.
- Thomas
- Posty: 3124
- Rejestracja: ndz paź 24, 2010
- Miejscowość: Chorzów, Bytom
- Motocykl: VN 2000 Limited
- VROC: 33040
Kolego to oznacza redukcję mocy D V czyli elektroniczne lub mechaniczne ograniczenie mocy dla początkującego pełnoletniego kierowcy tak jest niestety u naszych sąsiadów przez pierwszy rok mają ograniczoną moc ale mogą jeździć swoim wymarzonym moto nie każdym ale większością z tzw. szperą po naszemu czyli gostek zdaje prawo jazdy jest pełnoletni ma szlifierkę 130 KM a jemu redukują do 32 KM a po roku przez jakiś serwis jest demontowany czy regulowany i na TUV i z powrotem moc nominalna, na pewno tak jest a to już w serwisie lub jakiś magic musi go dopaść
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 40
- Rejestracja: czw sie 11, 2011
- Miejscowość: Damnica/Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki EN 500 C
- VROC: 0
Trochę tych gaźników jest na allegro, a ja niezbyt jestem w tym ogarnięty. Który z nich będzie najlepszym wyborem?
http://moto.allegro.pl/kawasaki-en500-2 ... 52808.html
http://moto.allegro.pl/kawasaki-kle-500 ... 66508.html
http://moto.allegro.pl/gpz-500-kle-500- ... 85573.html
http://moto.allegro.pl/gaznik-gazniki-k ... 84218.html
http://moto.allegro.pl/gaznik-gazniki-k ... 21572.html
I wypadałoby bym się też dowiedział czy żaden z tych gaźników też nie jest z wersji zdławionej. Chyba, że trzeba być naprawdę wielkim pechowcem by trafić na takowy na alledrogo.
http://moto.allegro.pl/kawasaki-en500-2 ... 52808.html
http://moto.allegro.pl/kawasaki-kle-500 ... 66508.html
http://moto.allegro.pl/gpz-500-kle-500- ... 85573.html
http://moto.allegro.pl/gaznik-gazniki-k ... 84218.html
http://moto.allegro.pl/gaznik-gazniki-k ... 21572.html
I wypadałoby bym się też dowiedział czy żaden z tych gaźników też nie jest z wersji zdławionej. Chyba, że trzeba być naprawdę wielkim pechowcem by trafić na takowy na alledrogo.
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
Z tego co pamiętam to moje mają czarne pokrywy - tak więc pierwszy link bym sobie odpuścił. Dodatkowo potrzebne będą najprawdopodobniej króćce do podłączenia, bo te które są mogą nie pasować.
A jak masz dławiony mechanicznie to spróbuj dogadać się z serwisem Kawy w twojej okolicy. Na moje mailowe pytanie (jeszcze przed wymianą) Warszawa odpisała, ze nie problem odblokować tylko trzeba podjechać. Tak więc masz dwa wyjścia - zahaczyć o serwis lub bawić się w wymianę.
A jak masz dławiony mechanicznie to spróbuj dogadać się z serwisem Kawy w twojej okolicy. Na moje mailowe pytanie (jeszcze przed wymianą) Warszawa odpisała, ze nie problem odblokować tylko trzeba podjechać. Tak więc masz dwa wyjścia - zahaczyć o serwis lub bawić się w wymianę.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
- kazuhira
- Posty: 1382
- Rejestracja: ndz sty 16, 2011
- Miejscowość: Kotliska
- Motocykl: KLE650
- VROC: 33862
Oj .. Ja bym tych pierwszych nie odrzucał ... one są identyczne z moimi [EN500A1 '90r pełna moc]fitter pisze:Z tego co pamiętam to moje mają czarne pokrywy - tak więc pierwszy link bym sobie odpuścił. Dodatkowo potrzebne będą najprawdopodobniej króćce do podłączenia, bo te które są mogą nie pasować.
A jak masz dławiony mechanicznie to spróbuj dogadać się z serwisem Kawy w twojej okolicy. Na moje mailowe pytanie (jeszcze przed wymianą) Warszawa odpisała, ze nie problem odblokować tylko trzeba podjechać. Tak więc masz dwa wyjścia - zahaczyć o serwis lub bawić się w wymianę.
- kazuhira
- Posty: 1382
- Rejestracja: ndz sty 16, 2011
- Miejscowość: Kotliska
- Motocykl: KLE650
- VROC: 33862
qcze przyjacielu, cóż mogę rzec .... nostalgia mnie dopada i tyle Poza tem jeszcze nie przedstawiłem VNa VulcaneirosThomas pisze:Ja pisałem że ograniczają moc może i zmieniają gaźniki żeby wilk był syty i owca cała jak chcą mieć dane moto w końcu stać tych naszych sąsiadów
kazuhira a w opisie jeszcze nie zmieniłeś modelu VN
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
-
- Posty: 40
- Rejestracja: czw sie 11, 2011
- Miejscowość: Damnica/Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki EN 500 C
- VROC: 0
Serwis kawasaki odpowiedział mi, że oddławienie mojego motonga jest możliwe "Generalnie naprawa polega na wymianie elementu w gazniku i krucca
dolotowego. Lacznie jest to wydatek 170zl za czesci i 200zl za prace.Jednak
warto najpierw rozebrac i sprawdzic dokladniej. W tamtych latach byl rowniez
montowany zestaw kryz gaznika (szczegolnie dla pojazdow spoza rynku
niemieckiego) wtedy trzeba wymieniac memebrany, a to moze byc juz duzym
kosztem.Na szczescie zadkos sie zdaza zestaw Alpha Technik." Tak więc możliwe, że cena oddławienia wzrośnie jeszcze bardziej. Tak więc wydaje mi się, że kupno gaźnika jest lepszym wyjściem. Jest jakaś różnica między gaźnikami wersji C, a wersji poprzednich? Chodzi mi czy uzyskana będzie identyczna moc czy z gaźnikiem ze wcześniejszego modelu będzie odrobinę mniejsza? Z tych gaźników co wyszukałem na allegro ten konkretny od ENa będzie dobry, czy lepiej kupić od GPZa i przenosić części? Oraz czy muszę szukać nowych króćców?
dolotowego. Lacznie jest to wydatek 170zl za czesci i 200zl za prace.Jednak
warto najpierw rozebrac i sprawdzic dokladniej. W tamtych latach byl rowniez
montowany zestaw kryz gaznika (szczegolnie dla pojazdow spoza rynku
niemieckiego) wtedy trzeba wymieniac memebrany, a to moze byc juz duzym
kosztem.Na szczescie zadkos sie zdaza zestaw Alpha Technik." Tak więc możliwe, że cena oddławienia wzrośnie jeszcze bardziej. Tak więc wydaje mi się, że kupno gaźnika jest lepszym wyjściem. Jest jakaś różnica między gaźnikami wersji C, a wersji poprzednich? Chodzi mi czy uzyskana będzie identyczna moc czy z gaźnikiem ze wcześniejszego modelu będzie odrobinę mniejsza? Z tych gaźników co wyszukałem na allegro ten konkretny od ENa będzie dobry, czy lepiej kupić od GPZa i przenosić części? Oraz czy muszę szukać nowych króćców?
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
Z tego co pamiętam, to Goblin musiał w swoim C wymieniać króćce, u mnie pasowało bez ich zmiany. Zdaje się kwestia jest wysokość i kąt zamocowania gaźnika względem silnika, ale to może się Goblin wypowie jak znajdzie chwile czasu - podpowiem mu aby spojrzał w ten wątek.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
- Goblin
- Posty: 1010
- Rejestracja: pt lut 25, 2011
- Miejscowość: Warszawa/Rembertów
- Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
- VROC: 33392
Ja osobiście wymieniałem cale gażniki. W wersji C wymieniałem i króće ssania. W wersji B bez zmian. Chodzi o to, że w C króćce są prewężone i można tylko podciąć gumy od środka i nie ma konieczności wymiany.
Trzeba pamiętać, że są wersje gaźnika z podgrzewaniem i bez.
Różnica jest taka pomiędzy gaźnikami, że 60 konne są wyższe w miejscu przepustnicy i (naogół mają czarna dekielki właśnie te dekielki są wyższe) co umożliwia zwiększenie przepływu mieszanki do cylindra. Różnica po zmianie jest natychmiast zauważalna. Dół robi się mocny i lepiej wchodzi na obroty. Niezbędna jest synchronizacja gaźników po tej operacji. Warto pamiętać również aby zakupić z opaskami metalowymi bo są one troszkę większe a oryginalne nie zawsze dadzą się tak rozkręcić.
To chyba tyle.
Szukać gaźników od GPZ zdecydowanie lepiej mieć 60KM niż 50KM i tylko wymiana gażnika i mocowania regulacji obrotów.
Pozdrawiam
Trzeba pamiętać, że są wersje gaźnika z podgrzewaniem i bez.
Różnica jest taka pomiędzy gaźnikami, że 60 konne są wyższe w miejscu przepustnicy i (naogół mają czarna dekielki właśnie te dekielki są wyższe) co umożliwia zwiększenie przepływu mieszanki do cylindra. Różnica po zmianie jest natychmiast zauważalna. Dół robi się mocny i lepiej wchodzi na obroty. Niezbędna jest synchronizacja gaźników po tej operacji. Warto pamiętać również aby zakupić z opaskami metalowymi bo są one troszkę większe a oryginalne nie zawsze dadzą się tak rozkręcić.
To chyba tyle.
Szukać gaźników od GPZ zdecydowanie lepiej mieć 60KM niż 50KM i tylko wymiana gażnika i mocowania regulacji obrotów.
Pozdrawiam
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości