EN 500 C zredukowana moc

woitek
Posty: 40
Rejestracja: czw sie 11, 2011
Miejscowość: Damnica/Gdańsk
Motocykl: Kawasaki EN 500 C
VROC: 0

EN 500 C zredukowana moc

Post autor: woitek » sob lut 04, 2012

Witam,
kiedyś wspominałem, że mam zredukowaną moc w mojej kawce. W dokumentach jest to opisane jako "eistungsreduzierung d. einabu v. zwei unterdruckkolb m. 2 Bohrung***" niestety moja znajomość języka niemieckiego nie jest na wysokim poziomie więc nic z tego nie rozumiem, a tłumaczenie tego dokumentu dużo mi nie dało ponieważ wg. tłumacza brzmi ono "redukcja mocy zamontowanie dwóch podciśnieniowych tłoków z dwiema średnicami cylindra". Czy to oznacza że został on ograniczony poprzez zmiany w gaźniku czy to jednak zmiany mechaniczne w silniku. Tak więc czy jak moc została zredukowana? A względem odblokowania wystarczy gaźnik z obojętnie którego ENa, GPZa, bądź też innego motocykla posiadającego ten silnik? Oraz czy odblokowanie nie wiąże się z tym że trzeba coś jeszcze zmienić w motocyklu albo nie spowoduje to żadnych uszkodzeń z powodu wzrostu mocy? Będę wdzięczny za pomoc.

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » sob lut 04, 2012

Ja swojego czasu kupiłem suzuki z ograniczoną mocą , również z Niemiec. Były wymienione dysze gaźników, a na wlotach powietrza były założone kryzy, które ograniczały dopływ powietrza. Może tak samo jest u ciebie?
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » sob lut 04, 2012

W niemieckim Ci nie pomogę, bo moja znajomość tegoż języka wyszła z wiekiem - może Koledzy ze Śląska będą sprawniejsi, gdyz to region wielokulturowy i styczność mogą mieć lepszą.
Co zaś się tyczy samego zwiększenia mocy to miałem podobnie tzn. mój EN miał w papierach rodowodowych (również zza zachodniej granicy) 32 kucyki. Powodowało to, że ze skrzyżowań zwijał się jak karawan w pogrzebie lub co najmniej stary disel. Za namową i pomocą Goblina zakupiłem gaźnik od GPZ-500 i takowy wstawiliśmy do mojego jednośladu pozostawiając z oryginału pływaki i igliczki (na GPZowych przelewał jak diabli) oraz układ regulacji ssania (z linkowego na ręczny). Efektem jest, iż zachowuje się jakby mu lat odjął i nie nadążam biegów zmieniać tak błyskawicznie wpina się na obroty. Wcześniej to samo zrobił u siebie Goblin (a miał wtedy wersję C z '96) i efekt uzyskania dodatkowych kucy był podobny.
Tak wiec szukaj gaźnika z GPZ-500 - koszt na alledrogo ok. 200zł. Zwróć tylko uwagę czy to wersja z wygrzewaniem czy bez.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

woitek
Posty: 40
Rejestracja: czw sie 11, 2011
Miejscowość: Damnica/Gdańsk
Motocykl: Kawasaki EN 500 C
VROC: 0

Post autor: woitek » sob lut 04, 2012

Czasu do wymiany jeszcze troszkę mam, bo wymienię dopiero na początku sezonu gdy będę mógł podjechać do warsztatu, bo samemu to nic bym nie zrobił z tym gaźnikiem. No a mocy czasem brakuje zwłaszcza gdy trzeba wyprzedzić jakąś zawalidrogę, bo powyżej 90-100 km/h tak już niezbyt chce on ciągnąć więc robi się to dosyć niewygodne. Samo to przełożenie części ze starego gaźnika do nowego chyba nie jest jakimś trudnym zadanie, bo jak tylko zrobi się pogoda będę chciał zacząć jeździć, a jednak oczekiwanie takie byłoby straszną męczarnią gorszą niż oczekiwanie na koniec zimy.

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » sob lut 04, 2012

Kolego to oznacza redukcję mocy D V czyli elektroniczne lub mechaniczne ograniczenie mocy dla początkującego pełnoletniego kierowcy tak jest niestety u naszych sąsiadów przez pierwszy rok mają ograniczoną moc ale mogą jeździć swoim wymarzonym moto nie każdym ale większością z tzw. szperą po naszemu czyli gostek zdaje prawo jazdy jest pełnoletni ma szlifierkę 130 KM a jemu redukują do 32 KM a po roku przez jakiś serwis jest demontowany czy regulowany i na TUV i z powrotem moc nominalna, na pewno tak jest a to już w serwisie lub jakiś magic musi go dopaść ;)
Pozdrawiam :ok:
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

woitek
Posty: 40
Rejestracja: czw sie 11, 2011
Miejscowość: Damnica/Gdańsk
Motocykl: Kawasaki EN 500 C
VROC: 0

Post autor: woitek » sob lut 04, 2012

Troszkę się teraz pogubiłem i nie do końca jestem pewien jak to jest ale chyba w wersji C z '97 chyba raczej żadnego ograniczenia elektronicznego nie ma. Więc nie wiem już czy wymiana samego gaźnika i wyregulowanie go przyniesie pożądany efekt. Jak to w końcu jest?

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » sob lut 04, 2012

Jak pisał kolega fitter, gaznik zalatwia sprawe :ok:
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

woitek
Posty: 40
Rejestracja: czw sie 11, 2011
Miejscowość: Damnica/Gdańsk
Motocykl: Kawasaki EN 500 C
VROC: 0

Post autor: woitek » sob lut 04, 2012

Wielkie dzięki za pomoc. Teraz pozostaje poczekać do wiosny i wtedy kupić gaźnik.

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » sob lut 04, 2012

woitek pisze:Wielkie dzięki za pomoc. Teraz pozostaje poczekać do wiosny i wtedy kupić gaźnik.
Ja bym sie teraz rozgladał masa czesci do en wypłynęła w Polsce :ok:

woitek
Posty: 40
Rejestracja: czw sie 11, 2011
Miejscowość: Damnica/Gdańsk
Motocykl: Kawasaki EN 500 C
VROC: 0

Post autor: woitek » ndz lut 05, 2012

Trochę tych gaźników jest na allegro, a ja niezbyt jestem w tym ogarnięty. Który z nich będzie najlepszym wyborem?
http://moto.allegro.pl/kawasaki-en500-2 ... 52808.html
http://moto.allegro.pl/kawasaki-kle-500 ... 66508.html
http://moto.allegro.pl/gpz-500-kle-500- ... 85573.html
http://moto.allegro.pl/gaznik-gazniki-k ... 84218.html
http://moto.allegro.pl/gaznik-gazniki-k ... 21572.html

I wypadałoby bym się też dowiedział czy żaden z tych gaźników też nie jest z wersji zdławionej. Chyba, że trzeba być naprawdę wielkim pechowcem by trafić na takowy na alledrogo.

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » ndz lut 05, 2012

Z tego co pamiętam to moje mają czarne pokrywy - tak więc pierwszy link bym sobie odpuścił. Dodatkowo potrzebne będą najprawdopodobniej króćce do podłączenia, bo te które są mogą nie pasować.
A jak masz dławiony mechanicznie to spróbuj dogadać się z serwisem Kawy w twojej okolicy. Na moje mailowe pytanie (jeszcze przed wymianą) Warszawa odpisała, ze nie problem odblokować tylko trzeba podjechać. Tak więc masz dwa wyjścia - zahaczyć o serwis lub bawić się w wymianę.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » ndz lut 05, 2012

fitter pisze:Z tego co pamiętam to moje mają czarne pokrywy - tak więc pierwszy link bym sobie odpuścił. Dodatkowo potrzebne będą najprawdopodobniej króćce do podłączenia, bo te które są mogą nie pasować.
A jak masz dławiony mechanicznie to spróbuj dogadać się z serwisem Kawy w twojej okolicy. Na moje mailowe pytanie (jeszcze przed wymianą) Warszawa odpisała, ze nie problem odblokować tylko trzeba podjechać. Tak więc masz dwa wyjścia - zahaczyć o serwis lub bawić się w wymianę.
Oj .. Ja bym tych pierwszych nie odrzucał ... one są identyczne z moimi [EN500A1 '90r pełna moc]

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » ndz lut 05, 2012

Ja pisałem że ograniczają moc może i zmieniają gaźniki żeby wilk był syty i owca cała jak chcą mieć dane moto w końcu stać tych naszych sąsiadów :ok:

kazuhira a w opisie jeszcze nie zmieniłeś modelu VN ;)
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » ndz lut 05, 2012

Thomas pisze:Ja pisałem że ograniczają moc może i zmieniają gaźniki żeby wilk był syty i owca cała jak chcą mieć dane moto w końcu stać tych naszych sąsiadów :ok:

kazuhira a w opisie jeszcze nie zmieniłeś modelu VN ;)
qcze przyjacielu, cóż mogę rzec .... nostalgia mnie dopada i tyle :) Poza tem jeszcze nie przedstawiłem VNa :p Vulcaneiros

Trufel

Post autor: Trufel » ndz lut 05, 2012

no to poszło w eter przedstaw się przedstaw ją przedstaw go :ok: :ok:

woitek
Posty: 40
Rejestracja: czw sie 11, 2011
Miejscowość: Damnica/Gdańsk
Motocykl: Kawasaki EN 500 C
VROC: 0

Post autor: woitek » ndz lut 05, 2012

Mail do serwisu kawy w gdańsku został wysłany, zapytanie o pierwszy gaźnik też(z jakiego rocznika i czy nie jest ze zdławionego), bo może się okazać dobry do mojego bez zbędnego grzebania w nim, mój gaźnik też ma takie srebrne pokrywki.

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz lut 05, 2012

WOITEK.En jest dławiony tylko i wyłącznie gaźnikiem .W przepustnicach są otwory które powodują mniejsze podciśnienie a zarazem ograniczają ilość mieszanki paliwowo powietrznej ,co ma wpływ na moc . .Kup gaźniki od GPZ lub KLE i po sprawie .Lub serwis .Pozdrawiam.

woitek
Posty: 40
Rejestracja: czw sie 11, 2011
Miejscowość: Damnica/Gdańsk
Motocykl: Kawasaki EN 500 C
VROC: 0

Post autor: woitek » pn lut 06, 2012

Serwis kawasaki odpowiedział mi, że oddławienie mojego motonga jest możliwe "Generalnie naprawa polega na wymianie elementu w gazniku i krucca
dolotowego. Lacznie jest to wydatek 170zl za czesci i 200zl za prace.Jednak
warto najpierw rozebrac i sprawdzic dokladniej. W tamtych latach byl rowniez
montowany zestaw kryz gaznika (szczegolnie dla pojazdow spoza rynku
niemieckiego) wtedy trzeba wymieniac memebrany, a to moze byc juz duzym
kosztem.Na szczescie zadkos sie zdaza zestaw Alpha Technik." Tak więc możliwe, że cena oddławienia wzrośnie jeszcze bardziej. Tak więc wydaje mi się, że kupno gaźnika jest lepszym wyjściem. Jest jakaś różnica między gaźnikami wersji C, a wersji poprzednich? Chodzi mi czy uzyskana będzie identyczna moc czy z gaźnikiem ze wcześniejszego modelu będzie odrobinę mniejsza? Z tych gaźników co wyszukałem na allegro ten konkretny od ENa będzie dobry, czy lepiej kupić od GPZa i przenosić części? Oraz czy muszę szukać nowych króćców?

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » pn lut 06, 2012

Z tego co pamiętam, to Goblin musiał w swoim C wymieniać króćce, u mnie pasowało bez ich zmiany. Zdaje się kwestia jest wysokość i kąt zamocowania gaźnika względem silnika, ale to może się Goblin wypowie jak znajdzie chwile czasu - podpowiem mu aby spojrzał w ten wątek.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » pn lut 06, 2012

Ja osobiście wymieniałem cale gażniki. W wersji C wymieniałem i króće ssania. W wersji B bez zmian. Chodzi o to, że w C króćce są prewężone i można tylko podciąć gumy od środka i nie ma konieczności wymiany.
Trzeba pamiętać, że są wersje gaźnika z podgrzewaniem i bez.
Różnica jest taka pomiędzy gaźnikami, że 60 konne są wyższe w miejscu przepustnicy i (naogół mają czarna dekielki właśnie te dekielki są wyższe) co umożliwia zwiększenie przepływu mieszanki do cylindra. Różnica po zmianie jest natychmiast zauważalna. Dół robi się mocny i lepiej wchodzi na obroty. Niezbędna jest synchronizacja gaźników po tej operacji. Warto pamiętać również aby zakupić z opaskami metalowymi bo są one troszkę większe a oryginalne nie zawsze dadzą się tak rozkręcić.
To chyba tyle.
Szukać gaźników od GPZ zdecydowanie lepiej mieć 60KM niż 50KM i tylko wymiana gażnika i mocowania regulacji obrotów.
Pozdrawiam
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą