Synchronizacja gaznikow en 500 a

Kujawiak
Posty: 13
Rejestracja: sob maja 10, 2014
Miejscowość: włocławek
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Synchronizacja gaznikow en 500 a

Post autor: Kujawiak » pt cze 19, 2015

Moglaby jakas dobra dusza napisac mi krok po kroku jak zsynchronizowac gazniki, najlepiej jakims domowym sposobem o ile to jest w ogole mozliwe? Dam rade zrobic to sam ?

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » ndz cze 21, 2015

Opis znajdziesz w serwisówce ale jeśli nie masz vacuometr-a nie dasz rady z synchronizować gaźników.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Gajowy
Posty: 18
Rejestracja: pn kwie 07, 2014
Miejscowość: Słupsk - prawie
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 0

Post autor: Gajowy » czw cze 25, 2015

Witam,
da się to zrobić za pomocą przezroczystego wężyka częściowo wypełnionego cieczą (najlepiej olejem). Poszukaj filmu na YT. Gdzieś było jak to zrobić w GPZ 500 (jest to ten sam silnik). Pzdr.

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » czw cze 25, 2015

Tłumacząc najprościej.
Nie robiłem tego w Kawie, ale robiłem to w Virago. Myślę, że jest podobnie.
Bajer polega na ustawieniu identycznych podciśnień w gaźnikach. Mierzysz średnicę króćcy, do których normalnie powinieneś podłączyć wakuometr (znajdź w serwisówce). Kupujesz tak z 1,5 metra przeźroczystego wężyka (paliwowy może być) o średnicy takiej aby na zmierzone króćce dała się wcisnąć. Do środka wlewasz trochę oleju silnikowego, tak aby w wężu było go parę cm. i zakładasz oba końce na króćce. W wężyku należy max. zredukować przepływ (żeby oleju któryś gaźnik nie wciągnął) dlatego przed podłączeniem do gaźników z obu stron należy wcisnąć igły do strzykawek o jak najmniejszej średnicy (w aptece groszowe ceny) tak ze 2 cm w głąb. Można odłamać metalową rurkę z igły i zostawić sam "lejek", będzie bezpieczniej - oby tylko był przepływ. Jezeli jest luz to owiń taśmą. Pokrętłem do regulacji (zaś serwisówka) kręcisz tak długo aż olej nie będzie się przesuwał w wężyku. Oznacza to że podciśnienie jest równe z obu stron a o to chodziło. Żaden wakuometr nie będzie dokładniejszy.
Oczywiście robisz to na odpalonym silniku, jeżeli nie ma dostępu do króćców to zdejmujesz zbiornik i "zasilasz" paliwem z butelki.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Kujawiak
Posty: 13
Rejestracja: sob maja 10, 2014
Miejscowość: włocławek
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Kujawiak » pt cze 26, 2015

Dziekuje pieknie, mam nadzieje ze ogarne. Dam znac jak poszlo ! :pedzi:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą