Strona 1 z 1

Synchronizacja gaznikow en 500 a

: pt cze 19, 2015
autor: Kujawiak
Moglaby jakas dobra dusza napisac mi krok po kroku jak zsynchronizowac gazniki, najlepiej jakims domowym sposobem o ile to jest w ogole mozliwe? Dam rade zrobic to sam ?

: ndz cze 21, 2015
autor: Konrad
Opis znajdziesz w serwisówce ale jeśli nie masz vacuometr-a nie dasz rady z synchronizować gaźników.

: czw cze 25, 2015
autor: Gajowy
Witam,
da się to zrobić za pomocą przezroczystego wężyka częściowo wypełnionego cieczą (najlepiej olejem). Poszukaj filmu na YT. Gdzieś było jak to zrobić w GPZ 500 (jest to ten sam silnik). Pzdr.

: czw cze 25, 2015
autor: Góral
Tłumacząc najprościej.
Nie robiłem tego w Kawie, ale robiłem to w Virago. Myślę, że jest podobnie.
Bajer polega na ustawieniu identycznych podciśnień w gaźnikach. Mierzysz średnicę króćcy, do których normalnie powinieneś podłączyć wakuometr (znajdź w serwisówce). Kupujesz tak z 1,5 metra przeźroczystego wężyka (paliwowy może być) o średnicy takiej aby na zmierzone króćce dała się wcisnąć. Do środka wlewasz trochę oleju silnikowego, tak aby w wężu było go parę cm. i zakładasz oba końce na króćce. W wężyku należy max. zredukować przepływ (żeby oleju któryś gaźnik nie wciągnął) dlatego przed podłączeniem do gaźników z obu stron należy wcisnąć igły do strzykawek o jak najmniejszej średnicy (w aptece groszowe ceny) tak ze 2 cm w głąb. Można odłamać metalową rurkę z igły i zostawić sam "lejek", będzie bezpieczniej - oby tylko był przepływ. Jezeli jest luz to owiń taśmą. Pokrętłem do regulacji (zaś serwisówka) kręcisz tak długo aż olej nie będzie się przesuwał w wężyku. Oznacza to że podciśnienie jest równe z obu stron a o to chodziło. Żaden wakuometr nie będzie dokładniejszy.
Oczywiście robisz to na odpalonym silniku, jeżeli nie ma dostępu do króćców to zdejmujesz zbiornik i "zasilasz" paliwem z butelki.

: pt cze 26, 2015
autor: Kujawiak
Dziekuje pieknie, mam nadzieje ze ogarne. Dam znac jak poszlo ! :pedzi: