Strona 1 z 1
Nie leci paliwo z kranika
: wt wrz 01, 2015
autor: Oskar
Bardzo proszę o szybką pomoc - jestem w drodze nad morze i nagle, po wjechaniu w niewielką dziurę, motocykl przestał wchodzić na obroty i po chwili gasł. Z kranika nie leci paliwo. Jakiś lokalny mechanik przedmuchał mi ten kranik i później działał, jednak przejechałem 1,5km i znów problem wrócił. Co to może być, problem z odpowietrzaniem? Da się to zrobić na poboczu?
Wiosną była synchronizacja i czyszczenie gaźnikòw, tydzień temu zmiana modułu zapłonowego a wczoraj załatano dziurę w tłumiku.
: wt wrz 01, 2015
autor: Konrad
Sprawdź wężyk od podciśnienia
: śr lis 18, 2015
autor: Oskar
Ech... kranik działa i chyba działał cały czas, ale nie znałem zasady działania kranika podciśnieniowego. Wróciłem do domu na holu.
W każdym razie, motocykl nadal nie działa. Odpala, wszystko jest okej dopóki się nie przekręci mocniej manetki czy po prostu się nie przejedzie kilkuset metrów. Wtedy się dławi i zatrzymuje. Na razie doszedłem do tego, że zalewa świece.
Jak wspomniałem wiosną gaźniki przeszły czyszczenie i synchronizację, zmieniono niedawno moduł zapłonowy, poza tym wymieniłem dopiero co świece na nowe, próbowałem regulować skład mieszanki. To wszystko na nic - jak zalewał, tak zalewa. Co robić dalej? W serwisie jakiś czas temu mi sygnalizowano, że należałoby niedługo się wziąć za regulację zaworów, ale póki co tego nie robiłem.
Dodam że mam model z roku 1990, a więc Kawasaki EN 500 A.
: śr lis 18, 2015
autor: robdk
Jak zalewa to albo poziom paliwa za wysoki, albo zaworki iglicowe nie trzymają.
Oba cylindry zalane czy tylko jeden?
Do koła magnezowego zaglądałeś? Bo mogło się rozlecieć i uszkodzić czujnik położenia wału i raz iskra będzie a raz nie... i też zalany będzie.
Tak dla formalności to sprawdził bym także filtr powietrza.
: śr lis 18, 2015
autor: Oskar
Zalane oba cylindry. Filtr powietrza sprawdzałem, jest w porządku. Do koła magnesowego jeszcze nie zaglądałem, jutro mam to w planie właśnie. Dziękuję za szybką odpowiedź, dam znać jak poszło.
: czw lis 19, 2015
autor: Kristof_if
nie może to czujnik położenia bo by nie jechał a jest że jedzie kilkaset metrów
Coś z gaźnikami obstawiam zawory iglicowe
: czw lis 19, 2015
autor: robdk
Też obstawiałem jako jedną z przyczyn poziom paliwa i zaworki iglicowe. Ale, żeby na obu jednocześnie to jakiś pech. Może zbiornik zanieczyszczony i paprochy zablokowały zaworki.
: czw lis 19, 2015
autor: Jurek
A w jakiej pozycji masz kranik? Może ustawiony masz na przelew?
: czw lis 19, 2015
autor: Oskar
Kranik mój ma 3 opcje - zamknięty, otwarty i rezerwa. Jak ostatnio coś sprawdzałem, był na rezerwie.
Jest możliwe, żeby tak nagle oba gaźniki się zanieczyściły? Pierwszy raz to się stało dosłownie z minuty na minutę. Jechałem sobie koło 80km/h, wszystko było ok i nagle zaczął zwalniać, aż się zatrzymał.
: czw lis 19, 2015
autor: robdk
Jeśli na rezerwie jechałeś już dłuższy kawałek to tak, mogły by się zanieczyścić syfkiem z baku, gdyż rezerwa pobiera z najniższego punktu paliwo. W pozycji normalnej paliwo jest zasysane powyżej poziomu paliwa które jest przewidziane własnie na rezerwę. Ogólnie rezerwa przewiduje przejechanie awaryjne do 50km.