Dopasowanie riserów
: pn lut 20, 2017
Hej! Zachciało mi się się zmienić kiere na prostą, zakupiłem używaną z riserami no i przez gapiostwo wyszedł klops. Mianowicie śruby pod risery to prawdopodobnie M10 natomiast te wystające z kierownicy (wersja EN 500 B) to chyba M8. Efekt jest taki że śruby z riserów nie przejdą przez półkę. Ktoś się kiedyś nadział tak jak ja? Macie może jakieś sensowne rozwiązanie?
Mogę sprzedać te i poszukać innych riserów ale... znowu szukanie, cudowanie koszty, nie interesują mnie nowe z uwagi na $, chociaż pewnie dobrałbym łatwiej rozmiar
Może rozwiercenie otworu w półce? Nie wiem czy ktoś to robił ale jakoś wole nie wchodzić w ten temat, jak fabryka wywierciła to może lepiej niech tak zostanie?
Czy są jakieś redukcje gwintów? Znalazłem coś takiego jak helicoil i tuleje samonażynające ale z tego co wyczytałem służą w przypadku uszkodzonego gwintu, rozwierca się uszkodzony gwint i wkręca się taką sprężynkę. Tylko czy można tego użyć jaki redukcji tak że by zamiast śruby np M10 wkręcić M9 czy M8 ale nie rozwiercać obecnego gwintu w riserach bo jest dobry tzn nie uszkodzony?
Jeszcze przyszło mi do głowy wkręcenie śruby dwustronnej bez łba tak żeby z jednej strony miała rozmiar M10 wtedy wkręcam w risery, a drugi koniec M8 i przechodzi przez półkę. Tylko że nic takiego nie znalazłem. Oczywiście pełno śrub dwustronnych ale mają jeden rozmiar po obu końcach M10,M8,M6 etc z jednej i z drugiej strony. Może da się coś takiego zrobić, wytoczyć? A może są do kupienia?
A może jakieś inne propozycję? Wrzuciłem powyżej swoje pomysły, może ktoś też miał takie dylematy i coś zdziałał? Sezon coraz bliżej a kiera dalej fabryczna
A druga rzecz, mniej istotna ale zapytam. Czy ktoś skracał kierownice? Mam drag bara calowego, od krawędzie do krawędzi jest jakieś 82 cm. Czy można uciąć np po 5 cm z każdej stron, czy skończy się to zmianą geometrii, punktu ciężkości, czy czego tam że skończy się to wyrzuceniem kiery na śmietnik? Teoretycznie da się to zrobić ale czy ktoś ciachał tak kiere szlifierką?
Mogę sprzedać te i poszukać innych riserów ale... znowu szukanie, cudowanie koszty, nie interesują mnie nowe z uwagi na $, chociaż pewnie dobrałbym łatwiej rozmiar
Może rozwiercenie otworu w półce? Nie wiem czy ktoś to robił ale jakoś wole nie wchodzić w ten temat, jak fabryka wywierciła to może lepiej niech tak zostanie?
Czy są jakieś redukcje gwintów? Znalazłem coś takiego jak helicoil i tuleje samonażynające ale z tego co wyczytałem służą w przypadku uszkodzonego gwintu, rozwierca się uszkodzony gwint i wkręca się taką sprężynkę. Tylko czy można tego użyć jaki redukcji tak że by zamiast śruby np M10 wkręcić M9 czy M8 ale nie rozwiercać obecnego gwintu w riserach bo jest dobry tzn nie uszkodzony?
Jeszcze przyszło mi do głowy wkręcenie śruby dwustronnej bez łba tak żeby z jednej strony miała rozmiar M10 wtedy wkręcam w risery, a drugi koniec M8 i przechodzi przez półkę. Tylko że nic takiego nie znalazłem. Oczywiście pełno śrub dwustronnych ale mają jeden rozmiar po obu końcach M10,M8,M6 etc z jednej i z drugiej strony. Może da się coś takiego zrobić, wytoczyć? A może są do kupienia?
A może jakieś inne propozycję? Wrzuciłem powyżej swoje pomysły, może ktoś też miał takie dylematy i coś zdziałał? Sezon coraz bliżej a kiera dalej fabryczna
A druga rzecz, mniej istotna ale zapytam. Czy ktoś skracał kierownice? Mam drag bara calowego, od krawędzie do krawędzi jest jakieś 82 cm. Czy można uciąć np po 5 cm z każdej stron, czy skończy się to zmianą geometrii, punktu ciężkości, czy czego tam że skończy się to wyrzuceniem kiery na śmietnik? Teoretycznie da się to zrobić ale czy ktoś ciachał tak kiere szlifierką?