Strona 1 z 1

Dziwny problem

: pn wrz 13, 2021
autor: Napottem
Jako ze jestem tutaj nowy to witam serdecznie wszystkich forumowiczow.

Zwracam sie do was z dziwnym problemem, ktory dotyka moje EN500 94 r. Dodam, ze silnik byl sprawdzany przez mechanika, gazniki umyte i schynchronizowane. Nowe fajki i swiece. Nowy aku. Olej z filtrem nowy. A problem wyglada tak:

Na zimnym motor odpala bezproblemowo, rozgrzewa sie chwilke i w droge. Najczesciej owy problem zdarza sie wlasnie niedlugo po starcie ( ok 1 km) gdzies jak wbijam 4-5 bieg traci moc i gasnie. Probujac odpalic kreci ale nie odpala. Ssanie odpala ale dodaje gazu gasnie. Albo odpali pierwszy bieg gaz gasnie. Nie ma reguly na to bo np wczoraj przejechalem 100 km bez zajakniecia z przystankami. Dzisiaj po 20 km w drodze do pracy zgasl ale po 5 min i chyba 4 probach odpalenia zaskoczyl i jechal bez problemu dalej. Kontrolka od temperatury nie zapala sie. Motor jakos nadzyczajnie goracy nie jest.

Macie jakies pomysly?

Z gory dziekuje i pozdrawiam!

Re: Dziwny problem

: pn wrz 13, 2021
autor: Badger
mi to wygląda na brak paliwa. Pompka?

Re: Dziwny problem

: wt wrz 14, 2021
autor: Tex66
Badger
W EN500 pompa paliwa?
Dla pewności przejrzałem całą Instrukcję Serwisową EN500 i Katalog Części, nigdzie nie ma słowa o pompie paliwa.

Napottem
Klasyczne oznaki ograniczenia przepływu paliwa - sprawdź, czy wąż podciśnieniowy prawidłowo jest podpięty do kranika lub nie jest poluzowany lub pęknięty (przygięty).

Nie masz czasem modelu na rynek USA a szczególnie na Kalifornię?
Jeżeli tak, to w załączeniu „Układ paliwowy wraz z układem odparowywania paliwa” z Katalogu Części EN500.
Dodatkowo strona 52 z Instrukcji Serwisowej EN500.
Na stronie 53 Instrukcji Serwisowej EN500 masz podany sposób sprawdzenia separatora.
Przypchanie separatora to podobnie jak z zatkanym odpowietrznikiem przy wlewie paliwa do zbiornika. Pojeździsz trochę i wytwarza się podciśnienie co skutkuje, że pompa po pewnym czasie nie poda paliwa do układu wtryskowego i motocykl gaśnie, tyle, że tu mówię o silnikach na wtrysku a nie gaźnikowych.
Sprawdź u siebie dokładnie kanister i separator jeżeli masz wersje USA/Kalifornia.
Może trzeba będzie zwiększyć główne dysze paliwowe ze 135 na minimum 138 i iglice dysz głównych.
Powodzenia

Obrazek