Strona 1 z 1

Zapieczony przód

: pt lut 25, 2011
autor: Goblin
Witam.
Jestem od niedawna właścicielem EN 500 i mam problem.
Przednie koło się nie kręci. Stoi jak beton.
Poziom płynu w zbiorniczku min może ciut mniej - ale czy to ma znaczenie?
Podejżewam zapieczony cylinderek.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
Jakieś rady na co uważać przy rozkładaniu zacisku?
Obecnie jestem chory więc mam czas pogłówkować jak ten problem rozwiązać.
Pozdrawiam
Marcin

: pt lut 25, 2011
autor: Abrams
Jak będziesz rozbierał uważaj na płyn hamulcowy , żeby nie zniszczyć lakieru
Możesz zakupić przed rozbieraniem nowe uszczelki i smar do hamulców aby przy składaniu wszystko poszło jak trzeba.
Poziom w oczku nie powinien być niższy niż min jeśli tak masz to układ mógł się zapowietrzyć.
Poszukaj miejsca skąd masz ubytki. A z szlifowaniem ewentualnych wżerów na cylinderkach byłbym bardzo ostrożny

: pt lut 25, 2011
autor: Goblin
A może ktoś wie jaki płyn tam jest DOT 3 czy DOT 4
Pozdrawiam
Marcin

: pt lut 25, 2011
autor: Abrams
Motul sprzedaje dot3/4 i taki zastosuj

: sob lut 26, 2011
autor: MUKA
Jest już dot 5 bardziej odporny na temperaturkę. Ale nie wiem czy uszczelniacze wytrzymają (materiałowo), bo projektowane były do dot 3 i 4.

: sob lut 26, 2011
autor: Sheriff
U mnie zarówno w VN 1500 Classic jak i VN 800 Classic napisane jest tylko DOT 4!

: sob lut 26, 2011
autor: Roy
MUKA pisze:Jest już dot 5 bardziej odporny na temperaturkę. Ale nie wiem czy uszczelniacze wytrzymają (materiałowo), bo projektowane były do dot 3 i 4.
A dot5 nie jest do układów z ABS-em??
Smar do tłoczków z powodzeniem możesz zastąpić wazeliną bezkwasową i przygotuj się na zmianę uszczelnienia. Powodem zapieczenia może być kamień który się odłożył wewnątrz zacisku (jeśli ktoś nie dbał o regularną wymianę płynu). Koniecznie skontroluj stan izolatora. Jak już wszystko złożysz to posmaruj widoczną część tłoczka smarem silikonowym (co by nie korodował) a powierzchnie klocków w miejscy styku z tłoczkiem smarem miedzianym to nie będą piszczały. Zadbaj o to żeby tłoczek wlazł idealnie prosto. :motorynka:

: sob lut 26, 2011
autor: Abrams
Dot 5 nie jest zalecany do gumowych przewodów!!!

: sob lut 26, 2011
autor: centek
Zdecydowanie dot3/dot4 - looknij na dekle pomp, producent popisal jak należy - chyba że wymienione na chrom jakiś, to info nie będzie.

: ndz lut 27, 2011
autor: MUKA
Abrams pisze:Dot 5 nie jest zalecany do gumowych przewodów!!!
Tak myślałem, ale nie byłem pewien.

: ndz lut 27, 2011
autor: Goblin
WIelkie dzięki.
Zdecyduję się na DOT 4 (takowy posiadam od samochodu).
A gdzie mogę nabyć uszczelniacze do tłoczka. Szukałem na allegro ale nic nie znalazłem.
Może na Wiertniczej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam
Marcin

: ndz lut 27, 2011
autor: Abrams
marcinbzyk pisze:WIelkie dzięki.
Zdecyduję się na DOT 4 (takowy posiadam od samochodu).
A gdzie mogę nabyć uszczelniacze do tłoczka. Szukałem na allegro ale nic nie znalazłem.
Może na Wiertniczej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam
Marcin
Wiertnicza, albo Larsson

: wt mar 01, 2011
autor: Roy
http://www.capri.pl/page/1869 super poradnik abc o reanimacji zacisków.

: wt mar 01, 2011
autor: Abrams
Roy pisze:http://www.capri.pl/page/1869 super poradnik abc o reanimacji zacisków.
Fajne fury miałem z nimi kiedyś przyjemność

: śr mar 02, 2011
autor: Goblin
Bardzo ciekawy temat, ale u mnie prościej, jeden tłoczek. Mniej do szlifowania.
Ale damy radę.
Dzięki

[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 ]
Witka.
W dniu dzisiejszym wymieniłem uszczelniacze i inne gumki w zacisku.
Wyczyściłem zaick denaturaqxem.
Problemem były kawałki uszczelk odłożone na na tłoczku i powodujęce problemy z wracaniem tłoczka.
Obecnie wszystko miodzi i nawet dzisiaj zrobiłem z 10 km.
Powodzenie :motorynka:

[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 ]
Więc udalo się napraiwć zacisk. Gumki - uszczelniacze były sparciałe i osadzały się na tłoczku co z kolei nie pozwalało mu się cofnąć i blokował koło. Całość trwała 3-4 godziny i jest miodzio. Teraz kolejne inne usterki ale to inna bajka.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomocne rady, linki itp.
Temat uważam za zamknięty.
:motorynka: