Dejw,
Zwróciłeś się imiennie a ja wcześniej już napisałem coś dotyczącego Twojego problemu (post niewidoczny dla niezarejestrowanych) to dokończę i zrobię wyjątek.
Mimo, że w poście:
viewtopic.php?f=14&t=15908
i zaraz w pierwszym komentarzu zaznaczyłem, nie jestem „
emergency” całego Forum i nie mam zamiaru nim być, to jednak w Twoim przypadku dokończę temat i coś zasugeruję, coś co może pomóc.
I tak ……………….
Skoro jak to napisałeś są „
trzaski” z okolic rozrusznika i jego sprzęgła, wskazuje to na to, że nie zostało ono poprawnie zamontowane na wirniku alternatora. Teraz wiązać się to może z uszkodzeniem elementów samego sprzęgła rozrusznika chociaż nie musi.
Składając sprzęgło rozrusznika należy zwrócić uwagę na prawidłowe zamontowanie rolek sprzęgła rozrusznika i ich sprężyn wraz z osłonami zanim przykręcisz sprzęgło rozrusznika do wirnika alternatora (koła magnesowego).
Po zamontowaniu i przykręceniu na wale wirnika alternatora wraz ze sprzęgłem rozrusznika powinno się sprawdzić ręcznie działanie sprzęgła rozrusznika.
Prawidłowo złożone sprzęgło rozrusznika wraz z jego kołem zębatym powinno swobodnie obracać się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zgodnie z ruchem wskazówek zegara nie powinno w ogóle dać się obrócić (świadczy to o prawidłowym działaniu sprzęgła jednokierunkowego).
To powinno być sprawdzone zanim zostanie przykręcona pokrywa wraz z alternatorem.
Teraz jest pewne prawdopodobieństwo, że elementy sprzęgła rozrusznika mogły zostać już uszkodzone.
Popatrz na „
Zdjęcie nr 1” – taki mały wycinek z Instrukcji Serwisowej EN450/EN500 a w zasadzie to na jego część która oznaczyłem „cyfrą 3”. Samo w sobie sprzęgło będzie przez pewien czas jeszcze działać ale będą trzaski zanim całkowicie ulegnie uszkodzeniu.
„
Zdjęcie nr 2” – jako taka zbiorcza wiedza na temat niedomagań rozrusznika (przetłumaczona z poważnego wydawnictwa) tylko potwierdza to co napisałem wyżej.
Niestety, będziesz musiał jeszcze raz zdemontować wirnik alternatora, odkręcić sprzęgło rozrusznika i wszystko posprawdzać, włącznie z kołem zębatym sprzęgła rozrusznika. Co będzie konieczne to do wymiany, a z częściami do EN 450 coraz trudniej. Po sprawdzeniu i ewentualnej wymianie uszkodzonych elementów, konieczne będzie sprawdzenie czy sprzęgło obraca się tylko w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a nie obraca się zgodnie z ich ruchem. Inaczej znowu będą trzaski i kolejne uszkodzenia elementów sprzęgła rozrusznika.
Powodzenia
P.S.
Myślę, że ta moja autoryzacja na zdjęciach niczego nie przesłania i nie przeszkodzi w czytaniu zapisów instrukcyjnych.