Strona 1 z 1

Kawasaki ltd 454

: pt kwie 05, 2024
autor: Dejw989
Witam mianowicie poluznia się śruba koła magnesowego i ściął się klin, z tego co już się dowiedziałem na klej się tego nie przykręca, sprzęgło przykręciłem na klej
Na wale mam miejsce na 1 klin
Jakieś pomysły? Z góry dzięki

Re: Kawasaki ltd 454

: pt kwie 05, 2024
autor: wstoch
Jeśli gniazdo klinu nie jest uszkodzone to po prostu kup nowy klin i po sprawie: https://s3.amazonaws.com/i.snag.gy/5COnIF.jpg

Re: Kawasaki ltd 454

: pt kwie 05, 2024
autor: Dejw989
Zastanawia mnie dlaczego poluznia się śruba od koła magnesowego jak wymieniałem sprzęgło to byłem zaskoczony bo była śruba tak przykręcona że ręka odkrecilem i teraz tak samo było a dokręciłem osobiście dobrze

Re: Kawasaki ltd 454

: pt kwie 05, 2024
autor: wstoch
Zapewne ktoś wcześniej za słabo dokręcił, albo zostawił olej na gwincie. Śruba koła ma lewy gwint i dokręcasz na 69Nm.

Re: Kawasaki ltd 454

: pt kwie 05, 2024
autor: Przemo
może też być tak, że ktoś kiedyś "dojebał" i gwint się uszkodził. Potem ktoś dokręcił wg serwisówki, ale to już było jak to górnicy dawniej mawiali "po ptokach", bo już śruba nie trzyma swoich parametrów.

Re: Kawasaki ltd 454

: sob kwie 13, 2024
autor: Dejw989
Odnawiam temat koło magnesowe założone klin nowy śruba nowa przejechałem 200km i jest git nie odkręca się, lecz przy odpalaniu są trzaski z jak kręci rozrusznik, raz są raz ich nie ma, myślałem że to ustąpi po wymianie sprzęgła rozrusznika ale tak się nie stało gdzie może być przyczyna?

Re: Kawasaki ltd 454

: wt kwie 16, 2024
autor: Dejw989
tex66
Gdzie może leżeć przyczyna trzasków przy odpalaniu? Raz są raz ich nie ma,myślałem że to sprzęgło rozrusznika po wymianie dalej problem taki sam

Re: Kawasaki ltd 454

: wt kwie 16, 2024
autor: Tex66
Dejw,
Zwróciłeś się imiennie a ja wcześniej już napisałem coś dotyczącego Twojego problemu (post niewidoczny dla niezarejestrowanych) to dokończę i zrobię wyjątek.
Mimo, że w poście:
viewtopic.php?f=14&t=15908
i zaraz w pierwszym komentarzu zaznaczyłem, nie jestem „emergency” całego Forum i nie mam zamiaru nim być, to jednak w Twoim przypadku dokończę temat i coś zasugeruję, coś co może pomóc.
I tak ……………….
Skoro jak to napisałeś są „trzaski” z okolic rozrusznika i jego sprzęgła, wskazuje to na to, że nie zostało ono poprawnie zamontowane na wirniku alternatora. Teraz wiązać się to może z uszkodzeniem elementów samego sprzęgła rozrusznika chociaż nie musi.
Składając sprzęgło rozrusznika należy zwrócić uwagę na prawidłowe zamontowanie rolek sprzęgła rozrusznika i ich sprężyn wraz z osłonami zanim przykręcisz sprzęgło rozrusznika do wirnika alternatora (koła magnesowego).
Po zamontowaniu i przykręceniu na wale wirnika alternatora wraz ze sprzęgłem rozrusznika powinno się sprawdzić ręcznie działanie sprzęgła rozrusznika.
Prawidłowo złożone sprzęgło rozrusznika wraz z jego kołem zębatym powinno swobodnie obracać się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zgodnie z ruchem wskazówek zegara nie powinno w ogóle dać się obrócić (świadczy to o prawidłowym działaniu sprzęgła jednokierunkowego).
To powinno być sprawdzone zanim zostanie przykręcona pokrywa wraz z alternatorem.
Teraz jest pewne prawdopodobieństwo, że elementy sprzęgła rozrusznika mogły zostać już uszkodzone.
Popatrz na „Zdjęcie nr 1” – taki mały wycinek z Instrukcji Serwisowej EN450/EN500 a w zasadzie to na jego część która oznaczyłem „cyfrą 3”. Samo w sobie sprzęgło będzie przez pewien czas jeszcze działać ale będą trzaski zanim całkowicie ulegnie uszkodzeniu.
Zdjęcie nr 2” – jako taka zbiorcza wiedza na temat niedomagań rozrusznika (przetłumaczona z poważnego wydawnictwa) tylko potwierdza to co napisałem wyżej.
Niestety, będziesz musiał jeszcze raz zdemontować wirnik alternatora, odkręcić sprzęgło rozrusznika i wszystko posprawdzać, włącznie z kołem zębatym sprzęgła rozrusznika. Co będzie konieczne to do wymiany, a z częściami do EN 450 coraz trudniej. Po sprawdzeniu i ewentualnej wymianie uszkodzonych elementów, konieczne będzie sprawdzenie czy sprzęgło obraca się tylko w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a nie obraca się zgodnie z ich ruchem. Inaczej znowu będą trzaski i kolejne uszkodzenia elementów sprzęgła rozrusznika.
Powodzenia

P.S.
Myślę, że ta moja autoryzacja na zdjęciach niczego nie przesłania i nie przeszkodzi w czytaniu zapisów instrukcyjnych.

Obrazek


Obrazek

Re: Kawasaki ltd 454

: śr kwie 17, 2024
autor: Dejw989
Tex66 pisze:
wt kwie 16, 2024
Dejw,
Zwróciłeś się imiennie a ja wcześniej już napisałem coś dotyczącego Twojego problemu (post niewidoczny dla niezarejestrowanych) to dokończę i zrobię wyjątek.
Mimo, że w poście:
viewtopic.php?f=14&t=15908
i zaraz w pierwszym komentarzu zaznaczyłem, nie jestem „emergency” całego Forum i nie mam zamiaru nim być, to jednak w Twoim przypadku dokończę temat i coś zasugeruję, coś co może pomóc.
I tak ……………….
Skoro jak to napisałeś są „trzaski” z okolic rozrusznika i jego sprzęgła, wskazuje to na to, że nie zostało ono poprawnie zamontowane na wirniku alternatora. Teraz wiązać się to może z uszkodzeniem elementów samego sprzęgła rozrusznika chociaż nie musi.
Składając sprzęgło rozrusznika należy zwrócić uwagę na prawidłowe zamontowanie rolek sprzęgła rozrusznika i ich sprężyn wraz z osłonami zanim przykręcisz sprzęgło rozrusznika do wirnika alternatora (koła magnesowego).
Po zamontowaniu i przykręceniu na wale wirnika alternatora wraz ze sprzęgłem rozrusznika powinno się sprawdzić ręcznie działanie sprzęgła rozrusznika.
Prawidłowo złożone sprzęgło rozrusznika wraz z jego kołem zębatym powinno swobodnie obracać się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zgodnie z ruchem wskazówek zegara nie powinno w ogóle dać się obrócić (świadczy to o prawidłowym działaniu sprzęgła jednokierunkowego).
To powinno być sprawdzone zanim zostanie przykręcona pokrywa wraz z alternatorem.
Teraz jest pewne prawdopodobieństwo, że elementy sprzęgła rozrusznika mogły zostać już uszkodzone.
Popatrz na „Zdjęcie nr 1” – taki mały wycinek z Instrukcji Serwisowej EN450/EN500 a w zasadzie to na jego część która oznaczyłem „cyfrą 3”. Samo w sobie sprzęgło będzie przez pewien czas jeszcze działać ale będą trzaski zanim całkowicie ulegnie uszkodzeniu.
Zdjęcie nr 2” – jako taka zbiorcza wiedza na temat niedomagań rozrusznika (przetłumaczona z poważnego wydawnictwa) tylko potwierdza to co napisałem wyżej.
Niestety, będziesz musiał jeszcze raz zdemontować wirnik alternatora, odkręcić sprzęgło rozrusznika i wszystko posprawdzać, włącznie z kołem zębatym sprzęgła rozrusznika. Co będzie konieczne to do wymiany, a z częściami do EN 450 coraz trudniej. Po sprawdzeniu i ewentualnej wymianie uszkodzonych elementów, konieczne będzie sprawdzenie czy sprzęgło obraca się tylko w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a nie obraca się zgodnie z ich ruchem. Inaczej znowu będą trzaski i kolejne uszkodzenia elementów sprzęgła rozrusznika.
Powodzenia

P.S.
Myślę, że ta moja autoryzacja na zdjęciach niczego nie przesłania i nie przeszkodzi w czytaniu zapisów instrukcyjnych.

Obrazek


Obrazek
Dziękuję za chęć pomocy w tej sytuacji,
Co to znaczy na podpisanym obrazku nr 3
"wymienić ślimak lub uszkodzone części" o jaki ślimak chodzi?

Re: Kawasaki ltd 454

: śr kwie 17, 2024
autor: Tex66
Wytłumaczenie i grafika poszły na PRIV.