Strona 1 z 1
EN 500 silnik się grzeje
: ndz lip 10, 2011
autor: pink-f
Witam Panie i Panowie
Już kompletnie zgłupiałem
według mnie silnik ma zbyt wysoką temp. ,szybko się nagrzewa i praktycznie nie można go dotknąć. Tak na czuja to coś tu nie gra ale kontrolka temp. płynu milczy. Czy rzeczywiście gdyby silnik miał za wysoką temp. to kontrolka by nie paliła i nie ostrzegła mnie w porę? Wybaczcie ignorancję i zasypcie mnie uspokajającymi uwagami
dzięki i pozdrawiam Michał
: ndz lip 10, 2011
autor: Ja-jo
Po czym wnosisz, ze ma za wysoką temperature
? Jeśli po tym że nie można go dotknąć to ma dobrą, bo pracującego silnika się raczej nie dotyka. Teraz jest ciepło więc silnik nagrzewa się szybko, zwłaszcza jak jeździsz po mieście itp
: ndz lip 10, 2011
autor: pink-f
Dzięki za odzew.
Właśnie wróciłem z garażu :
*Pali od strzała, po odpaleniu w przeciągu minuty jest tak zagrzany, że nie mogę dotknąć ożebrowania silnika - to chyba niezdrowe.
*Wentylator się załącza.
*odkręciłem korek wlewu płynu chłodniczego, po pewnym czasie poziom podniósł się i płyn zaczął wypływać (zassało go gdy włączył się wentylator, gdy wentylator przestał pracować poziom podniósł się na nowo).
i co WY na to?
pozdrawiam Michał
A ha... "masła "pod korkiem oleju nie ma, płyn chłodniczy czysty - to tyle na plus
: ndz lip 10, 2011
autor: Mirko
Jeżeli kontrolka nie daje znaku to silnik nie jest przegrzany.Przeleć kawałek wokół komina i zobacz co się dzieje z temperaturą i płynem.Jeżeli nie wywala dużo płynu to powinno być
Przy silniku pracującym podczas takich temperatur, płyn zawsze urośnie.
: ndz lip 10, 2011
autor: MUKA
pink-f pisze:odkręciłem korek wlewu płynu chłodniczego, po pewnym czasie poziom podniósł się i płyn zaczął wypływać (zassało go gdy włączył się wentylator, gdy wentylator przestał pracować poziom podniósł się na nowo).
Prawidłowe objawy.
: ndz lip 10, 2011
autor: Piotr_Classic
Jeżeli nie masz wskaźnika temperatury a martwisz się nią........ czy masz zbiorniczek wyrównawczy? pewnie tak. Czy po zagrzaniu (jak to określasz) wyłączysz silnik i słyszysz "bulgotanie" w okolicy owego zbiorniczka to wg mnie jest OK. Jedyne czego mógłbyś się czepnąć to termostat ale...... jeżeli wyskoczysz na trasę i temperatura się trzyma (zero kontrolki i zero bulgotania) to wg mnie jest ok...
ciecz ogrzana/sprężona rośnie.......
Pozdrawiam
: pn lip 11, 2011
autor: Andrew
Normalne objawy.
: pn lip 11, 2011
autor: pink-f
Dobrze, że do Was napisałem bo już chciałem uszczelkę pod głowicą wymieniać
Nie zna się człowiek, coś tam przeczyta i potem wynajduje sobie problemy i usterki we własnym motocyklu...
wielkie dzięki za uspokojenie
pozdrawiam Michał