Strona 1 z 2
Pytanie laika
: pn lut 20, 2012
autor: Madfood
Jak już wiecie pierwszego lutego stałem się szczęśliwym posiadaczem
Kawy EN 500.
Mrozy trochę odpuściły i postanowiłem zabrać się za wymianę płynów i filtrów,
i tu pada moje pytanie, a właściwie kilka:
1. Jaki olej polecacie, dużo ludzi używa MOTULa ale słyszałem, że są też inne równie dobra a przy okazji tańsze?
2. Jakie filtry jakiejś konkretnej firmy czy nie ma to większego znaczenia?
3. Jaki płyn hamulcowy?
4. Jaki płyn chłodniczy?
PS: Tak przy okazji jak ktoś ma to poprosiłbym o manuala do w/w moto na maila
boorn@o2.pl
: pn lut 20, 2012
autor: Garciu
zaraz dostaniesz z....ę
: pn lut 20, 2012
autor: Andrew
Madfood skorzystaj z opcji "szukaj".
: pn lut 20, 2012
autor: Sheriff
Jaki olej:
http://www.vulcaneria.pl/search.php?mode=results
i dalej w ten sposób można szukać chyba że lenistwo doskwiera...
: pn lut 20, 2012
autor: Madfood
Sorki za spam ale przeszukałem jako tako forum i nie znalazłem konkretów więc postanowiłem zaryzykować zjebkę i napisać nowy temat.
Po prostu potrzebuję konkretów:
takie płyny, takie filtry itp...
: pn lut 20, 2012
autor: Chucherek
witaj
Ja do swojego ENa zakupiłem:
płyn hamulcowy TRW dot4 (został z samochodu więc będzie jak znalazł)
świece i fajki NGK (70 zł za komplet w serwisie Kawy)
filtr oleju oryginał 34 zł w serwisie Kawasaki
filtr powietrza też tylko w orginale znalazłem 112 zł
płyn chłodniczy: koncentrat na bazie glikolu 1 litr, reszta wody demineralizowanej
olej... dziś chciałem zakupić Motula 5100 10W40 ale sprzedawca namawia mnie na alternatywny Valvoine 10W40 w cenie 26 zł za litr-półsyntetyk i to właśnie zdrefiłem i postanowiłem zapytać na forum-śledz wątek
To tyle z rzeczy według mnie koniecznych po zakupie, ale prosze, niech mnie ktoś poprawi
: pn lut 20, 2012
autor: Krasnal
Chucherek pisze:witaj
Ja do swojego ENa zakupiłem:
płyn hamulcowy TRW dot4 (został z samochodu więc będzie jak znalazł)
świece i fajki NGK (70 zł za komplet w serwisie Kawy)
filtr oleju oryginał 34 zł w serwisie Kawasaki
filtr powietrza też tylko w orginale znalazłem 112 zł
płyn chłodniczy: koncentrat na bazie glikolu 1 litr, reszta wody demineralizowanej
olej... dziś chciałem zakupić Motula 5100 10W40 ale sprzedawca namawia mnie na alternatywny Valvoine 10W40 w cenie 26 zł za litr-półsyntetyk i to właśnie zdrefiłem i postanowiłem zapytać na forum-śledz wątek
To tyle z rzeczy według mnie koniecznych po zakupie, ale prosze, niech mnie ktoś poprawi
Sluchaj Chucherek, gdzie w miescie Lodzi jest servis kawy?, kiedys byl przy wylocie na Tuszyn, ale sie wybyl...
narka
: pn lut 20, 2012
autor: Chucherek
ja korzystam z usług moto-moto Autoryzowany serwis Kawasaki w Zgierzu na ul. Łódźkiej- polecany przez któregoś z forumowiczów-chyba Kubę...
Ceny niezłe, możliwość negocjacji a i czasem coś doradzi, jak choćby z filtrem gdzie oryginał jest pare zł droższy od zamiennika...
Najbardziej mi się podoba, że wszystkie zamówienia składasz mailem, bez żadnych zaliczek...
: pn lut 20, 2012
autor: Madfood
Chucherek pisze:
To tyle z rzeczy według mnie koniecznych po zakupie, ale prosze, niech mnie ktoś poprawi
Dzięki Chucherek bardzo cenne info czekam na więcej wypowiedzi do porównania
EN 500
: pn lut 20, 2012
autor: jurekawasaki
Madfood pisze:Chucherek pisze:
To tyle z rzeczy według mnie koniecznych po zakupie, ale prosze, niech mnie ktoś poprawi
Dzięki Chucherek bardzo cenne info czekam na więcej wypowiedzi do porównania
Masz En -a to na stronie pod tytułem Motocykle lat 80 tych i 90 tych znajdziesz ciekawy opis i podstawowe parametry swojego moto.
http://chudzikj.republika.pl/
Pozdrawiam.
: czw lut 23, 2012
autor: kazuhira
Chucherek pisze:ja korzystam z usług moto-moto Autoryzowany serwis Kawasaki w Zgierzu na ul. Łódźkiej- polecany przez któregoś z forumowiczów-chyba Kubę...
(ciach)
Hmm byłem tam raz, owszem miło mnie się rozmawiało, jednak nie serwisowałem u mich motocykla - nie przypominam sobie żebym ich polecał
ponieważ nic u nich nie robiłem.
: czw lut 23, 2012
autor: Dosman
Madfood pisze:Sorki za spam ale przeszukałem jako tako forum i nie znalazłem konkretów więc postanowiłem zaryzykować zjebkę i napisać nowy temat.
Po prostu potrzebuję konkretów:
takie płyny, takie filtry itp...
Nie szukaj JOKO TAKO . z forum jest jak z Kobietą -powoli. spokojnie. czule i dojdziesz do celu
: czw lut 23, 2012
autor: Dosman
kazuhira pisze:Chucherek pisze:ja korzystam z usług moto-moto Autoryzowany serwis Kawasaki w Zgierzu na ul. Łódźkiej- polecany przez któregoś z forumowiczów-chyba Kubę...
(ciach)
Hmm byłem tam raz, owszem miło mnie się rozmawiało, jednak nie serwisowałem u mich motocykla - nie przypominam sobie żebym ich polecał
ponieważ nic u nich nie robiłem.
Jurek czujny jak zwykle
: czw lut 23, 2012
autor: jurekawasaki
Dosman pisze:kazuhira pisze:Chucherek pisze:ja korzystam z usług moto-moto Autoryzowany serwis Kawasaki w Zgierzu na ul. Łódźkiej- polecany przez któregoś z forumowiczów-chyba Kubę...
(ciach)
Hmm byłem tam raz, owszem miło mnie się rozmawiało, jednak nie serwisowałem u mich motocykla - nie przypominam sobie żebym ich polecał
ponieważ nic u nich nie robiłem.
Jurek czujny jak zwykle
[/quote
Lubie pomagać ludziom ,fajne to uczucie coś zrobić dla drugiego za zupełną darmochę.
Pozdrawiam Dosmana.
: śr mar 21, 2012
autor: Chucherek
Witaj ponownie,
Jestem właśnie mądrzejszy o nowe doświadczenia bo odstawiłem niedawno swoje moto na serwis i ot co zostało w nim zrobione:
-Regulacja zaworów
-Wymiana jakiś tam gumek pod śrubki
-wymiana uszczelki pokrywy zaworów
-wymiana oleju oraz uszczelniaczy przedniego zawieszena
-regulacja sprzęgła
-naciąg łańcucha
-ogólny przegląd motocykla
-wymiana tulejki dzwigni sprzęgła
-wymiana jakiśkrućców odpowietrzenia górnego
-wymiana płynów chłodzacy+hamulcowy
-sprawdzenie rozrządu
-pomiar ciśnienia sprężania
Wszystko za cene >600 pln wraz z częściami-więc nie tragedia chyba?
No i to by było na tyle
-ponoć wystarczająco by przejeździć sezon.
Ale jeszcze mam do Was pytanie ad. Gaźnika bo ten mechanik powiedział, że skoro pracuje ładnie i nic się nie dzieje to lepiej go nie ruszać i nie czyścić. co o tym sadzicie?
: śr mar 21, 2012
autor: Konrad
Skoro jest ok to po co się czepiać jak pracuje bez problemowo i jeździ ok.
: czw mar 22, 2012
autor: MUKA
Chucherek pisze:lepiej go nie ruszać i nie czyścić.
Dotyczy to nie tylko gaźnika!
: czw mar 22, 2012
autor: Iron75
ja też kiedyś chciałem gaźnik wyczyścić i mechanik się zapytał "a co się dzieje?" no to ja Mu mówię że nic, tylko swoje juz przejeździł i wypadało by go może wyczyścić. Usłyszałem od niego to samo co ty od swojego. No i tak sobie śmigam
: czw mar 22, 2012
autor: Długi Lech
U mnie serwis wykonał:
1.Regulacja luzów zaworowych
2. Synchronizacja gaźników (niby czyszczenie też ale wątpię w to)
3. polerowanie lag
4 Wymiana uszczelniaczy lag
5. Olej w lagach
6. sprawdzenie płynu chłodnicy (dobry, nie ruszali)
7. wymiana oleju i filtra oleju
8. czyszczenie filtra powietrza
Co dwa lata powinniśmy smarować łożysko wahacza, powiedźcie czy sam to zrobię czy mus oddać do serwisu?
: czw mar 22, 2012
autor: Andreas
jakies 5lat temu gdy miałem nomada gaznika nie tykałem bo działał....
niestety przestał gdy byłem w trasie ...
skończyło się tak że na lawecie wrócił z krakowa do bydgoszczy (500km)
gaznik się przydkał ale żeby było ciekawie to od tego, rozszczelniła się pompa paliwowa.
gaznik do czyszczenia , pompa do wymiany (dobrze że nie byłem gdzieś dalej w europie..