Jak zdemonotować koło magnesowe w EN500??
-
- Posty: 9
- Rejestracja: sob mar 09, 2013
- Miejscowość: Wieliczka
- Motocykl: Kawasaki Vulcan EN500
- VROC: 0
Jak zdemonotować koło magnesowe w EN500??
Dzień dobry, jestem nowym użytkownikiem forum, i mam pytanie jak w temacie. Szukałem w innych tematach, i były poruszane sprawy dotyczące koła magnesowego. Ale dokładnej instrukcji demontażu nie znalazłem. Dlatego zwracam się do was z prośbą o pomoc.
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Demontaż jest dość prosty (przynajmniej taki był w moim przypadku) wystarczy zdjąć pokrywę, odkręcić śrubę na wale (pamiętaj odwrotny niż normalny gwint) musisz użyć dość dużej siły ja odkręcałem pneumatem i koło powinno zejść bez większego problemu przynajmniej jak tak zdjąłem. Jeśli nie będzie chciało zejść trzeba będzie niestety posiłkować się ściągaczem. Pamiętaj na wale jest mały klin nie zgub go bo będziesz miał problem.
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Nie ma opcji musisz użyć klucza pneumatycznego inaczej nic z tego. Osobiście próbowałem zostawić motocykl na biegu ale to nic nie daje. Miałem na tyle ułatwione zadanie, że silnik był na wierzchu więc wziąłem go w samochód i podjechałem do znajomego mechanika i za pomocą pneumata odkręcił.
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Śróba dociskająca koło magnesowe ma lewy gwint natomiast śróba która musisz w to samo miejsce wkręcić aby koło zepchnąć ma gwint prawy M20 x1,5 .
Aby całość rozkrecic musisz zablokować koło najlepiej takim podobnym przyrządem jakiego używa się do odkręcania filtra oleju lub podobną samoróbką -zapytasz dlaczego ...odpowiadam .Poniewarz po złożeniu musisz koło ponownie dokręcić kluczem tym razem dynamometrycznym .
Pozdrawiam miłej pracy .
Aby całość rozkrecic musisz zablokować koło najlepiej takim podobnym przyrządem jakiego używa się do odkręcania filtra oleju lub podobną samoróbką -zapytasz dlaczego ...odpowiadam .Poniewarz po złożeniu musisz koło ponownie dokręcić kluczem tym razem dynamometrycznym .
Pozdrawiam miłej pracy .
- Pantani
- Posty: 263
- Rejestracja: pt mar 25, 2011
- Miejscowość: Ożarów Maz
- Motocykl: f650gs twin
- VROC: 0
Dodam tylko że moment dokręcenia jest bardzo duży ( o ile pamiętam 150Nm) i zrobienie samoróbki do zablokowania nie jest takie łatwe.jurekawasaki pisze: Aby całość rozkrecic musisz zablokować koło najlepiej takim podobnym przyrządem jakiego używa się do odkręcania filtra oleju lub podobną samoróbką -zapytasz dlaczego ...odpowiadam .Poniewarz po złożeniu musisz koło ponownie dokręcić kluczem tym razem dynamometrycznym .
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Konrad masz rację ,tyle że mówisz o odkręcaniu a ja już myślę o dokręcaniu .Dokręcić należy z siłą 70 Nm .A mała poprawka śruba do zdjęcia koła to M 18 X 1.5
Pozdrawiam .
Dodam tylko że moment dokręcenia jest bardzo duży ( o ile pamiętam 150Nm) i zrobienie samoróbki do zablokowania nie jest takie łatwe.OK Pantani VN 800 ma 150 Nm.
Pozdrawiam .
Dodam tylko że moment dokręcenia jest bardzo duży ( o ile pamiętam 150Nm) i zrobienie samoróbki do zablokowania nie jest takie łatwe.OK Pantani VN 800 ma 150 Nm.
Ostatnio zmieniony śr mar 13, 2013 przez jurekawasaki, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: sob mar 09, 2013
- Miejscowość: Wieliczka
- Motocykl: Kawasaki Vulcan EN500
- VROC: 0
Koło zdjęte Dzięki wszystkim za pomoc. I co dalej? Dwa magnesy połamane,szukać używki orginału,zamiennika z GPZ czy regenerować? Rozmawiałem z gościem,który prowadzi warsztat i regeneruje koła.Mówił jak to naprawia i było to rzeczowe.To z GPZ tańsze,ale czytałem tu na forum,że trzeba coś przerabiać.Proszę o poradę.Pozdrawiam
-
- Posty: 9
- Rejestracja: sob mar 09, 2013
- Miejscowość: Wieliczka
- Motocykl: Kawasaki Vulcan EN500
- VROC: 0
Witam,przepraszam że dopiero teraz piszę,ale czas szybko leci,Koło wysłałem do naprawy wróciło po miesiącu.śliczne jak nowe a nawet lepsze,wszystko wyczyściłem,zmontowałem odpaliłem,silnik ładnie równo pracuje,Wsiadamy jedziemy.po około 20 kilometrach znowu to co przed naprawą Prawy cylinder na chwilę przestaje palić,po10-15 sekundach strzał z prawego wydechu i jedziemy równo dalej.Te przerwy objawiają się nie regularnie.czasami po 5 kilometrach ,po 30 kilometrach,a czasami zaraz po odpaleniu. Usterka ta była przyczyną z powodu której zdemontowałem koło i zobaczyłem że jest walnięte.Wydaje się,że jest to chwilowa przerwa na którymś kabelku.Gdyby padło na stałe było by proste a tak to co???Pomocy
Kto jest online
Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości