Strona 1 z 1

obieranie pasa en500 przy dobrze ustawionym kole

: ndz maja 19, 2013
autor: prześladofca
Witam .
Przepraszam za być może głupie pytania ale nie chcę się uczyć na własnych błędach .
Niedawno nabyłem EN500 z 90 rocznika . Niby wszystko fajnie ale teraz wychodzi parę mankamentów . Mści się kupowanie w deszczu .
Problem dotyczy skrzypienia pasa na przednik kole . Właściwie to powodem jest obcieranie pasa lewą stroną o krawędź koła . Cały pas jest przesunięty w lewo , na przednim i tylnym kole pasowym . Tylne koło jest ustawione idealnie a właściwie było bo poluzowałem prawą stronę i przesunąłem ją do przodu o ok 0,5 mm . Naciąg pasa jest taki że potrafię go ugiąć max 16 mm przy czym 10-12 mm bez użycia dużej siły .
Czy przesuwając prawą strone koła idę w dobrym kierunku ?
Załączam foto

Widoczne obtarcia pasa
Drugą strzałką zaznaczyłem otwór na podkładce - ki czort ? po co on ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a4 ... 9b016.html

I tylne koło pasowe

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55b ... 0dc60.html

Obrazek

: ndz maja 19, 2013
autor: prześladofca
Jestem po próbach ustawienia koła i naciągu .
Obejrzałem sobie dokładnie pas i zauważyłem kilka pęknięć , niezbyt głębokich , po zewnętrznej stronie pasa . Ponadto zwiększyłem naciąg pasa do wartości podanej w instrukcji , czyli luz- ugięcie pasa od 6 do 12,5mm przy obciążeniu 4,5 kg . Po prawej koło mam ustawione na 3 kreski + 1 mm ,po lewej 3 i pół kreski . Pas jakby się odsunął na mniejszym kole ale nadal piszczy .
Ponadto zauważyłem że przy słabszym naciągu koło na wałku wielowypustowym ma delikatny luz , mogę nim lekko poruszać prostopadle do osi wałka . Po naciągnięciu paska do wymaganych wartości luz znika .

Pytania mam następujące :
Czy kreski są tylko do orientacyjnego ustawienia pozycji koła ? Dopiero po tym metodą prób ustawiamy dokładnie ?
Czy koło na wałku może mieć minimalny luz ?
Pęknięcia pasa jak wyżej - wymiana pasa ?

Foto pęknięć

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed3 ... 166eb.html

: pn maja 20, 2013
autor: fitter
Z tego co pamiętam pas w mojej 500-tce też popiskiwał jak w koło w starej taczce, ale efekt ten był przy mokrej nawierzchni, jak zbierał wilgoć. Pęknięcia raczej są na gumie - jeśli nie naruszyło wewnętrznej warstwy to powinien jeszcze wytrzymać - średni przebieg na pasach to ok. 40 tys. km. Co do ustawienia - obecnie w 900-tce mam go dosuniętego do lewej na kole i daje radę, wiec się nie wypowiem.

: pn maja 20, 2013
autor: prześladofca
Dzięki za odpowiedź .
Poluzowałem koło , przesunąłem pasek do prawej krawędzi , ustawiłem , dokręciłem . Przetoczyłem moto 2 metry i pasek mam znowu maksymalnie po lewej .
Coraz bardziej zastanawiam się nad tym kołem na wałku . Luz bez naciągu pasa jest taki ,że zewnętrzne krawędzie robią ruch ok 1,5 - 2 mm poprzecznie do osi obrotu . Ponadto podkładka jest z jednej strony wygnieciona . Odwróciłem ją i mam trochę mniejszy luz . Muszę załatwić stojak pod tylne koło bo bez tego jest ciężko .
Dodam tylko że moto jest proste , rama nie ma śladów napraw itp .
Ktoś ma jakiś pomysł ?

: sob maja 25, 2013
autor: Pawelek450
nie wiem czy to możliwe - może pas jest bardziej zużyty na ząbkach od spodu, po jednej stronie i dlatego tak się zsuwa??

: sob maja 25, 2013
autor: Brzoza83
sprawdź czy oba koła pasowe masz w jednej płaszczyźnie względem siebie, czy któreś z nich nie jest wysunięte. No i czy tylne koło jest dobrze ustawione. A co do ustawienia pasa na kole to u mnie leciał przy krawędzi i piszczał tylko jak był mokry.