Strona 1 z 2

Dziwne dzwieki w silniku: EN500

: śr kwie 02, 2014
autor: ScOOti
Witam,

Ostatnio pojawiły mi się dziwne dźwięki w połówce. Takie stuki metaliczne.

Olej swiezy.
Filtr również.
Naciągacz do połowy wysunięty. Sprawdzałem i łańcuch jest ok.

Zdemontowałem pokrywę alternatora i jest tam pełno opiłków metalu. Ale magnesy są ok, prócz jednego który ma lekki uszczerbek, ułamany. Ale ten uszczerbek trzymał sie na żywicy. Więc on nie.


Linki do filmików:
Filmik 1

Filmik 2

Filmik z magnetem i łańcuszkiem rozrusznika


Macie jakieś pomysły?

Aktualnie mam do sprawdzenia czy śruba mocująca zębatke od rozrusznika nie odkręciła się z magneta. Ale wygląda, że śruby są na swoim miejscu. Ale aby to potwierdzić na 100% muszę zdjąć magneto.


Czekam na jakieś sugestie. Sezon rozpoczęty a połówka uziemiona.

: czw kwie 03, 2014
autor: Krzycho
Może to po prostu przedmuch spalin między głowicą i wydechem? Zdarza się, że jest przyczyną takich mylących dźwięków...

: czw kwie 03, 2014
autor: Konrad
Dzięki obstawiałbym wydech a jeśli chodzi o opiłki to sprawdź czy przypadkiem łańcuch od rozrusznika nie jest za luźny i nie trze o obudowę.

: czw kwie 03, 2014
autor: ScOOti
Ok. Jutro zdemontuje wydechy i popatrzę co i jak. Odpalać nie będę bo chce zdemontować magneto i oddać je do regeneracji. Bo już lipnie wygląda. Przy okazji sprawdzę inne części w okolicy magneta. :)

: czw kwie 03, 2014
autor: Pees
Wydech a zwłaszcza jego nieszczelności. Sprawdź rurę łączącą kolanka kolektora - tę spod silnika.

: czw kwie 03, 2014
autor: ScOOti
Hej,

Więc tak:

Zdemontowałem wydech, zweryfikowałem wszystkie osłony. Pukałem w niego gumowym młotkiem i nie było żadnych dźwięków niepokojących. Po dokręcałem to co można było.
Nie mogłem odpalić bez wydechów, nie wytrzymałbym w garażu podziemnym na otwartej hali. :) Ale ten dźwięk jest za głośny na ewentualnie przepalenie lub rozwarstwienie rury wewnętrznej.

Weryfikowałem ślizgi od łańcucha rozrusznika i są ok.
Śruby od mocowania zębatki rozrusznika do magneta są ok.
W silniku dalej są te stuki.

Ja stawiam na zawory. Może któryś rozregulował się. I stawiam nawet na lewy gar patrząc od kierowcy.

Może jutro lub w sobotę zdemontuje pokrywę zaworów i zobaczę co i jak.


Macie może jeszcze jakieś sugestie?

: pt kwie 04, 2014
autor: Tiszo
Panowie powiem tak, opiłki przy magnecie rzecz zrozumiała bo to magnes a te opiłki pewno są z panewki, szkoda że im niż zrobiłeś foty może można by było ustalić co to za opiłki, ja bym poszedł w tym kierunku, nagranie dźwiękowe dosyć dobre a dźwięk przypomina stuk korby, to jest moje zdanie.

: pt kwie 04, 2014
autor: ScOOti
Ok odpalę dziś ze stetoskopem i zobaczymy. Na ucho dźwięk idzie przy kolektorze wydechowym przy głowicy. Wygląda mi na luźne zawory.

Ale nie problem aby i miskę zdjąć. Aby dostać się do panewek.

A co do opiłków to mi wygląda na opiłki z ukruszonego magnesu.

: sob kwie 05, 2014
autor: Arti 500
Wczoraj odkryłem te same objawy, dziwny nie regularny metaliczny dźwięk z silnika. Rozebrałem dekiel ustawiłem zawory i sprawdziłem luz na łańcuszku rozrządu - wszystko OK a klekoce dalej.
Nie wiem gdzie mam już szukać, prosiłbym jakiegoś mądrego łeba o pomoc tym bardziej że jutro miałem śmignąć na Auchana w sosnowcu a tu dupa. :wall: :wall: :wall:

: sob kwie 05, 2014
autor: dodeks
Witam! Ja w swoim nomadzie miałem podobny problem świdrujący dźwięk..?! Okazało się że palec napinacza rozrządu sobie skacze na zapadce jak krzywki wałka rozrządu zeskakują z zaworów i luzują łańcuszek... Odkryłem to w ten sposób że po zdjęciu pokrywy zaworów i wyciągnięciu świec kręciłem ręcznie silnikiem zaglądając do środka. Pozdrawiam!

: sob kwie 05, 2014
autor: ScOOti
Arti to ja zdejmuje pokrywę zaworów a ty miskę i patrzysz panewki :) hehe
A czy masz możliwość odpalic bez wydechu?

Jak dobrze pójdzie to jutro posiedz przy moto.

: ndz kwie 06, 2014
autor: Arti 500
Siema ScOOti Za bardzo nie rozumię jak możesz to mi to rozwiń bo zgłupiałem :mad:

: ndz kwie 06, 2014
autor: ScOOti
Arti aktualnie mamy parę typów pochodzenia tego dźwięku:

1) przepalona rura wewnętrzna w kolektorze. - aby to zweryfikować trzeba odpalić motocykl bez wydechu, ja tego nie mogę zrobić bo nie mam gdzie.
2) łańcuch rozrządu - w moim jest ok, u Ciebie również.
3) napinacz, w moim nie lata na boki, nie cofa się, jest wysunięty w połowie.
4) panewki
5) regulacja zaworów, u Ciebie jest ok, ja nie weryfikowałem jeszcze.

Chyba tyle.

Ale znając życie, to jest to jakaś pierdoła której nie bierzemy pod uwagę. :mad:

: ndz kwie 06, 2014
autor: Pees
Panowie, chociaż nie znam Tiszo osobiście, to jeśli on mówi, że panewki, lepiej sprawdźcie panewki. Inne rzeczy jeszcze zdążycie sprawdzić.

: ndz kwie 06, 2014
autor: ScOOti
Ok a jak wygląda sprawa wymiany panewek w tych motocyklach?

Czytam różne opinie i przeważnie, że nie wymienia sie. Jedynie cały silnik.

Ale przeważnie mowa o szlifierkach. A nasze nie mają takich obrotów.

: ndz kwie 06, 2014
autor: ScOOti
Tak zastanawiam się, że mam stary olej i nowy który był teraz zlany. Przeleje jeden i drugi przez bibułkę. Chce zweryfikować ilość opiłków metalu. Jeżeli są to wtedy miska na dól. Jeżeli nie ma to szukam dalej.


Bo jeżeli panewki to wtedy powinno być sporo opiłków w oleju. Nie tylko przy magneto.

: pn kwie 07, 2014
autor: Arti 500
Był dzisiaj mechaniol i wspólnie próbowaliśmy dojść tych dzwonków w silniku i dupa ale odkryliśmy jedną rzecz jak przechyli się motonga bardziej na lewą stronę - więcej niż stoi na nóżce to dzwonek bardziej daje znać o sobie. Sprawdzaliśmy zawory, łańcuszek rozrządu, napinacz, wszystkie elementy silnika czy nie mają jakiegoś luzu nawet tłumik i nic, jutro jeszcze coś pomyślimy i zobaczymy co z tego wyjdzie. Najśmieszniejsze to będzie to jak okaże się że to jakaś totalna pierdoła całkiem gdzieindziej.
Stawiam dużego browca temu kto to zdiagnozuje. :picie:

: pn kwie 07, 2014
autor: Arti 500
Aha panewki też sprawdzone

: pn kwie 07, 2014
autor: Pawelek450
u mnie była zerwana jedna ze śrub osłon na kolanku, i to dzwoniło oraz pod spodem na łączeniu tłumików osłony były luźne.
przed wymianą oleju też tak miałeś????

: pn kwie 07, 2014
autor: Arti 500
Pawelek450 pisze:u mnie była zerwana jedna ze śrub osłon na kolanku, i to dzwoniło oraz pod spodem na łączeniu tłumików osłony były luźne.
przed wymianą oleju też tak miałeś????
Witaj! o jaką śrubę na kolanku Ci chodzi - łączenie tłumików jeszcze raz to sprawdzę ale coś mi się wydaje że chyba było OK. Jutro dam znać jak posprawdzam.
Oleju jeszcze nie wymieniałem mam dopiero w planach zresztą moja kawka stołuje się u mnie dopiero od miesiąca dlatego dopiero się jej uczę stąd też dużo pytań. :wall: