Strona 1 z 1

biegi

: pn lip 28, 2014
autor: Smolo
Witam ,to znowu ja mam pytanko:jak zmieniam biegi na wyższy to tak trochę głośniótko a jak na niższy to bardzo głośno słychać jak zmieniam takie stuki ,czy tak powinno być czy mam coś nie tak? :tube:

: pt sie 22, 2014
autor: ScOOti
Mozę tarcze sprzęgła skleiły się.

Ja bym sprawdził zrobił tak.

Podjechał przednim kołem do ściany i zaparł się o nią.

Wrzucił 2 i lekko puszczał sprzęgło. Tarcze powinny rozkleić się.

Jak nie pomoże to zdemontowałbym prawą pokrywę od sprzęgła i wyjął tarcze sprawdzając ich stan.


A może ktoś ma inną koncepcje?

: śr sie 27, 2014
autor: Smolo
dzieki bardzo za podpowiedź ,może jakieś inne pomysły :ok:

: śr sie 27, 2014
autor: Mirko
Sklejone tarcze, to całkowicie inne objawy - wrzucasz bieg jakby nie było sprzęgła i moto gaśnie. Na zimnym silniku wciśnij sprzęgło, wrzuć jedynkę i spróbuj popchnąć moto do tyłu. Jeżeli są sklejone tarcze, to stawi opór. Wtedy trzeba mocniej szarpnąć i tarcze się rozkleją. Inny sposób - uruchamiasz i przez jakiś czas trzymasz wciśnięte sprzęgło. Moje biegi też stukają przy zmianach(może nie tak głośno jak Twoje), ale moto śmiga i jest ok :)

: czw sie 28, 2014
autor: ScOOti
A moze regulacja linku przegla?

: śr wrz 17, 2014
autor: Smolo
dzieki bardzo za podpowiedzi , linka jest na maxa naciągnięta zrobie jeszcze test który mi Mirko napisał i zobaczymy ,dzieki bardzo :)

: czw wrz 18, 2014
autor: Lecho
Smolo pisze: linka jest na maxa naciągnięta
Nie wiem jak jest w EN500 ale VN800 (też ma mokre sprzęgło) musi mieć luz na klamce.
W trakcie jazdy luz znika bo sprzęgło podczas jazdy ciągnie linkę.
Jeżeli masz napiętą już w czasie postoju, to w czasie jazdy tarcze mogą mieć poślizgi i szybciej się zużywać.
Skrzynie w Vulcanach hałasują, jedne mocniej inne mniej, ale słychać je wyraźnie i nie ma się czym martwić.
:ok:

: czw wrz 18, 2014
autor: Krzycho
Podczas zmiany biegów duże znaczenie (dla hałasu też) ma sposób w jaki to robimy. Chodzi w skrócie o "napięcie wstępne" dźwigni zmiany biegów i dodatkowo stosowanie "przegazówki" podczas redukcji.
Poczytaj sobie na przykład Tutaj
To naprawdę działa i nie jest trudne, chociaż z pozoru tak się wydaje...

Mała dygresja - prawdziwą sztuką to jest (a może była) jazda np. samochodem Star 25/28, który nie posiadał wspomagania kierownicy ani synchronizacji skrzyni biegów. Ale z odpowiednią praktyką możliwe było wykonanie redukcji (bez zgrzytów) w środku zakrętu z jednoczesnym przypalaniem papierosa zapałkami, co niejednokrotnie czyniłem jak byłem jeszcze młodszy niż jestem obecnie... :D

: czw wrz 18, 2014
autor: Legion
Huh, o braku wspomagania to słyszałem, ale jak rozumiem w Starze trzeba było trafić przy zmianie biegów w obroty?

: czw wrz 18, 2014
autor: Krzycho
Legion pisze:Huh, o braku wspomagania to słyszałem, ale jak rozumiem w Starze trzeba było trafić przy zmianie biegów w obroty?
Właśnie...

: sob lis 22, 2014
autor: Jerzy Kwiatkows
Hej !
Nie muszę pytać, a czytając Wasze posty wszystkiego się dowiaduję !
Dzięki ! :ok:

: pt sty 09, 2015
autor: kacmar
Krzycho pisze:
Legion pisze:Huh, o braku wspomagania to słyszałem, ale jak rozumiem w Starze trzeba było trafić przy zmianie biegów w obroty?
Właśnie...
Sprzęgło na dwa razy :)

: pt sty 09, 2015
autor: Kristofer
do puki stuka nie ma się czy martwić gorzej jak zaczyna zgrzytać :ok:

: pt sty 09, 2015
autor: Jerzy Kwiatkows
Jerzy Kwiatkows pisze:Hej !
Nie muszę pytać, a czytając Wasze posty wszystkiego się dowiaduję !
Dzięki ! :ok:
O tak, miałem również tą przyjemność jeżdżenia Starem 25 przez prawie rok. Niezapomniane wrażenia. :ok: